افزایش ورود گردشگران به فرانسه در سال ۲۰۱۵ علیرغم حملات تروریستی پاریس

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
افزایش ورود گردشگران به فرانسه در سال ۲۰۱۵ علیرغم حملات تروریستی پاریس

حملات تروریستی پاریس در ماه نوامبر و ژانویه، تاثیر سوئی بر صنعت گردشگری این کشور داشت. با این حال بعد از گذشت چند ماه از این حوادث، آمار ورود گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. با کجارو همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

در سال ۲۰۱۵ تعداد کل بازدید گردشگران از فرانسه در مقایسه با سال قبل و علی رغم حملات پاریس در ماه ژانویه و نوامبر به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است. روز جمعه دولت فرانسه آماری را منتشر کرد که طبق آن ۸۴.۵ میلیون گردشگر از فرانسه بازدید کرده‌اند که این آمار ۰.۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ است. دفتر مطبوعاتی وابسته به وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد:

این آمار یک رکود بی سابقه است.

حملات سوم نوامبر که باعث کشته شدن ۱۳۰ نفر شد، تاثیرات منفی زیادی داشت، به طوری که در ماه‌های نوامبر و دسامبر آمار ورود گردشگران خارجی به پاریس ۱۵ درصد کاهش یافت. قبل از این کشتارها در ماه ژانویه، دو تیرانداز به دفتر یک روزنامه‌ی طنز حمله کرده و ۱۲ نفر را به قتل رساندند. بعد از افزایش ۱۸ درصدی در سه ماهه‌ی اول، در سه ماهه‌ی بعدی ۳.۱ درصد در سطح ملی کاهش وجود داشت. 

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه گفت:

حملات ماه نوامبر پاریس روند این افزایش را به ویژه در پایتخت متوقف کرد. هدف من برای استقبال سالانه از ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی از سال ۲۰۲۰ هنوز هم باقی است. 

صنعت گردشگری پاریس در هفته‌های بعد از حملات، آسیب دید. مرکز آمار این کشور، اینسی (Insee)، اعلام کرد که در اوایل امسال رزرو هتل‌های پایتخت در دو هفته‌ی بعد از حملات در مقایسه با نوامبر سال ۲۰۱۴  تا ۲۵ درصد کاهش یافت. خطوط هوایی فرانسه کاهش درآمدی را که به دلیل این حملات بوده است، ۱۲۰ میلیون یورو برآورد کرده است، اما مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند که این کشور با افزایش اقامت هتل‌ها تا ۰.۸ درصد در سال ۲۰۱۵، مقصد مهم گردشگری جهان باقی مانده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده، بیشترین افزایش مربوط به گردشگرانی از آسیا است که تعداد آن‌ها ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است. در میان این گردشگران، بیشترین تعداد متعلق به گردشگران چینی است که بیش از ۲ میلیون نفر بود. تعداد گردشگران آمریکایی نیز با افزایش ۱۵.۲ درصدی به طور چشم‌گیری افزایش یافته و در سال ۲۰۱۵ تعداد آن‌ها به ۳.۶ میلیون نفر رسیده است. مقامات فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کردند:

به بازگشت این مشتریان به فرانسه توجه کنید.

علی رغم کاهش ۱.۵ درصدی ورود گردشگران اروپایی، ورود گردشگران انگلیسی ۳.۳ درصد افزایش یافته است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه