موزه چارلی چاپلین درسوییس افتتاح می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
موزه چارلی چاپلین درسوییس افتتاح می شود

سرانجام در ۱۷ آوریل آینده‌، موزه و نمایشگاه دایمی آثار و زندگی چارلی چاپلین درخانه پیشین چارلی واقع در کشور سوییس  پس از گذشت ۱۵ سال از طراحی آن افتتاح می‌شود.

 موزه‌ای با نام «دنیای چاپلین» سرانجام  پس از ۱۵ سال در روستای «کورسیرسور ویوی» که محل اقامت چارلی چاپلین درسوییس بوده، یک روز پس از نمایش فیلم انگلیسی درباره چاپلین به مناسبت تولد ۱۲۷ سالگی او افتتاح می‌شود. 

چاپلین دست کم ۲۵ سال از زندگی خود را در سوییس گذراند. این اقامت طولانی مدت نوعی تبعید از امریکا بود. زمانی که در سال ۱۹۵۰ به گمان این که چارلی نوعی تمایلات و گرایشات عاطفی به کمونیسم دارد از امریکا رانده شد. این اتهامات در زمان اوج نگرش‌های بدبینانه پارانویایی نسبت به هرگونه نفوذ احتمالی شوروی در دوران مک کارتی به او وارد شده بود.

اکنون نیمی از خانه بزرگ چاپلین مشرف به دریاچه ژنو، جایی که همراه با همسرش «اونا» و هشت فرزندشان زندگی می‌کرد، به صورت موزه درآمده است. درکنار این بخش که موزه آثار و زندگی چاپلین است، ساختمان جداگانه‌ای نیز وجود دارد که قرار است محل احداث یک استودیوی هالیوودی باشد که در آن بازدید کنندگان می‌توانند بیش از پیش به عمق هنر و آثار او پی ببرند.

بازدید‌کنندگان همچنین می‌توانند نگاهی اجمالی به دوران آغازین کار او در لندن و رشد تدریجی شهرت او بیندازند که بعدها او را به یکی از بزرگترین و بانفوذ ترین شخصیت‌های افسانه‌ای درتاریخ هالیوود مبدل کرد.

پروژه ساخت این موزه بیش از ۱۵ سال به دلیل مذاکرات بی نتیجه و انتظار برای دریافت مجوزهای لازم طول کشیده است. تنها هفت سال از سال ۲۰۰۸ تا کنون برای دریافت مجوز ساخت و ساز و قبل از آن ۵ سال برای حل و فصل دعاوی حقوقی با همسایه که نگران پیامدهای ساخت موزه بود، اتلاف وقت شده است.

چاپلین در سال ۱۹۷۷ درگذشت و او را در گورستانی نزدیک کرسیر سور ویوی، همراه با همسرش به خاک سپردند.

 منبع:CHN

مطالب مرتبط:

دیدگاه