نقشه‌ جهان در دریاچه‌‌ کلتروپ دانمارک

مینا رهبری | شنبه, ۷ فروردین ۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

یک هنرمند دانمارکی، نقشه‌ی جهان را در دریاچه‌ی کلتروپ دانمارک ساخته است و پرچم تمامی کشورها در این نقشه، در جای خود نصب شده است. برای آشنایی با این جاذبه‌ی گردشگری با کجارو همراه باشید.

مقاله مرتبط:

نقشه‌ی جهان با ۴۰۰۰ متر مربع وسعت در سواحل دریاچه‌ی کلتروپ (Lake Klejtrup) دانمارک قرار دارد. این نقشه‌ از خاک، سنگ و چمن ساخته شده است و می‌شود روی آن راه رفت. این اثر ساخته‌ی مردی به نام سورن پولسن است که ۲۵ سال از عمر خود را صرف ساخت آن کرده است. سورن پولسن در سال ۱۸۸۸ در دانمارک به دنیا آمد. او مدتی در آمریکا زندگی کرد و بعدها به زادگاه خود، جایی که دریاچه‌ی کلتروپ قرار دارد، بازگشت. در سال ۱۹۴۳، زمانی که سورن پولسن یک سنگ پیدا کرد که شبیه شبه جزیره‌ی جاتلند (Jutland) بود، شروع به زه‌کشی علفزار اطراف آن کرد و این مساله برای ساختن جهان کوچکش الهام بخش او شد. سال بعد پولسن به کمک ابزارهای اولیه و یک چرخ دستی، شروع به گذاشتن تخته سنگ‌های بزرگ روی یخ‌های دریاچه کرد و نقشه‌ی جهان به آرامی شکل گرفت.

دریاچه ی کلتروپ

سورن پولسن ساخت نقشه‌ی خود را تا روز مرگش در سال ۱۹۶۹ ادامه داد. مساحت نقشه‌ی نهایی ۴۵ متر در ۹۰ متر بود و کاملا دقیق ساخته شده بود؛ به طوری که ۱۱۱ کیلومتر از مقیاس واقعی زمین، مطابق با ۲۷ سانتی‌متر از این نقشه است. امروزه the Verdenskortet ved Klejtrup Sø که به زبان دانمارکی به معنی «نقشه‌ی جهان در دریاچه‌ی کلتروپ» است، یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ی ویبورگ دانمارک است.

دریاچه ی کلتروپ

دریاچه ی کلتروپ

دریاچه ی کلتروپ

دریاچه ی کلتروپ

دریاچه ی کلتروپ

دریاچه ی کلتروپ

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه