سفری ۲۴ ساعته به کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک

حمیده کریمی | شنبه, ۲۶ دی ۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

 سفری بیست‌و‌چهار ساعته برای دیدن همه‌ی جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های شهر کپنهاگ کافی نیست. اما در همین مدت کم می‌شود به کافه‌ها و رستوران‌ها، مناطق اطراف و بعضی از دیدنی‌های آن سر زده و از سفر به این شهر بندری و بی‌نظیر لذت برد. اگر قرار است اقامت کوتاهی در کپنهاگ داشته باشید، این مقاله به شما کمک می‌کند که از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. با کجارو همراه باشید.

اوایل صبح از ساعت ۷ تا ۱۰:

در ماه‌های تابستانی می‌توانید در این ساعت از روز در حمام‌های بندرگاهی این شهر، تنی به آب بزنید و از شنا لذت ببرید. این حمام‌های تفریحی در ماه‌های تابستانی از ساعت ۷ شروع به کار می‌کنند و مورد توجه اهالی و گردشگران قرار دارند.

کپنهاگ

پس از شنا می‌توانید سری به کافه Café Lillebror بزنید و صبحانه‌ی لذیذی نوش جان کنید. قهوه، نان‌ها و کیک‌های این کافه بی‌نظیر هستند. صاحبان این کافه، رستورانی به نام Bror نیز دارند. این کافه‌ها یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح و سایر ایام هفته از ساعت ۸ صبح شروع به کار می‌کنند.

Café Lillebror

از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح

یکی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی در کپنهاگ، Freetown Christiania است؛ منطقه‌ای خودمختار و مستقل که تحت قوانین و مقررات خاص خود اداره می‌شود و سال‌ها مورد مناقشه بوده است.

Christiania

سعی کنید که از مناطق شلوغ فاصله بگیرید و از دیدن ساختمان‌های زیبا لذت ببرید. می‌توانید در یکی از کافه‌ها ناهار بخورید یا در خیابان غذای کپنهاگ قدم بزنید. در این خیابان می‌توانید بهترین غذاها را بچشید و روی صندلی‌هایی که در فضای باز قرار دارند، بنشینید و از دیدن مناظر بندر لذت ببرید. از Café Lillebror تا Christiania باید سی دقیقه پیاده‌روی کنید. همچنین می‌توانید به ایستگاه متروی Nørreport بروید و دو ایستگاه بعد یعنی Christianshavns Torv پیاده شوید.

Christiania

به نگارخانه‌ی ملی دانمارک سری بزنید و غرق ۷۰۰ سال هنر و تاریخچه‌ی آن شوید. در این موزه، مجموعه‌ای از آثار هنری اوایل رنسانس تا دوران معاصر، دسته‌بندی‌شده در معرض دید همگان قرار دارد. بازدید از نمایشگاه دائمی این موزه رایگان است. این نگارخانه، پیاده تنها ده دقیقه با Café Lillebror فاصله دارد. همچنین اگر شنا رفته باشید با سوار شدن اتوبوس‌ها و توقف در ایستگاه Nyhavn می‌توانید به این نگارخانه برسید. از ایستگاه تا موزه باید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.

نگارخانه‌ی ملی دانمارک

ظهر از ساعت ۱۲ تا ۲

 Aamanns

در یکی از رستوران‌های Schønnemann یا Aamanns، غذای سنتی دانمارکی سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. رستوران Schønnemann بهترین ساندویچ‌های سنتی کپنهاگ و رستو‌ران Aamanns غذاهای مدرن و سنتی دانمارکی را سرو و از محصولات محلی در تهیه‌ی غذا استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که حتما از قبل، میز رزرو کنید.

غذای سنتی دانمارکی

در گوشه و کنار شهر نیز فست‌فودهای زیادی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و یک هات‌داگ سفارش دهید.

رستوران Schønnemann در مرکز شهر واقع شده و ۱۵ دقیقه تا نگارخانه‌ی ملی فاصله دارد.

اگر به Christianshavn رفته‌اید، می توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه Nørreport پیاده شوید. رستوران Aamanns در کنار نگارخانه‌ی ملی واقع شده است. در صورتی که در Christianshavn هستید با مترو خود را به ایستگاه Nørreport برسانید و از آنجا تا رستوران ده دقیقه پیاده‌روی کنید.

 Aamanns

بعدازظهر از ساعت ۲ تا ۶

از محله‌ی جذاب و متفاوت Nørrebro دیدن کنید و در اطراف آن گشتی بزنید. در این منطقه، مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد؛ از مغازه‌های کوچک و جالب گرفته تا رستوران‌های شیک. در اینجا می‌توانید بهترین شاورمای (کباب ترکی) دانمارک را امتحان کنید.

Nørrebro

از ساعت ۶ بعدازظهر تا آخر شب

بعدازظهرها می توانید از محل‌های بسته‌بندی گوشت بازدید کنید. جایی که قصابی‌ها و کشتارگاه‌های متعددی قبلا در آنجا وجود داشته است. هنوز هم بسیاری از آنها در این منطقه دیده می‌شوند اما بیشتر آنها به رستوران، کافه و نگارخانه تبدیل شده‌اند.

به علاوه این منطقه نمونه‌های ارزشمندی از آثار معماری کارکرد‌گرا (Functionalistic) را در اختیار دارد. برای رسیدن به این منطقه از ایستگاه Nørrebro سوار خط F قطار شهری شوید در ایستگاه Flintholm خط را عوض کنید (خط C) و به ایستگاه Dybbølsbro بروید. طی کردن این مسیر با قطار در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

اقامت کوتاه‌تر در کپنهاگ

حتی اگر ۲۴ ساعت هم برای گشت‌و‌گذار در این شهر وقت ندارید، نگران نباشید. با یک سفر ۵ تا ۶ ساعته هم می‌توانید بخشی از زیبایی‌های شهر را ببینید. در این صورت بهتر است که برای رفت و آمد در شهر از مترو استفاده کنید.

اگر صبح یا اوایل بعدازظهر به کپنهاگ می‌رسید با استفاده از مترو از فرودگاه به Christianshavns Torv بروید. ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسید. سری به Castle Island بزنید و از خیابان‌های قرون وسطایی کپنهاگ بازدید کنید تا به ایستگاه Nørreport برسید. از این ایستگاه مجددا می‌توانید با مترو به فرودگاه برگردید.

Castle Island

با این گشت‌و‌گذار مختصر می‌توانید از کاخ‌ها و قسمت‌های تاریخی شهر و خیابان‌های باریک و زیبای آن دیدن کنید.

اگر اواخر بعدازظهر به کپنهاگ می‌رسید با مترو به ایستگاه Nørreport بروید. در این محله می‌توانید در رستوران Ranee، غذای تایلندی بخورید یا در رستوران Ahaa، کباب سفارش دهید.

برای برگشتن به فرودگاه نیز از ایستگاه متروی Forum استفاده کنید.

 

منبع: Urban Adventures

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه