زندگی و هویت ملی مردم در مرزهای وسیع روسیه

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
زندگی و هویت ملی مردم در مرزهای وسیع روسیه

کشور روسیه، بزرگ‌ترین کشور جهان،  به‌دلیل  وسعت زیاد  و همجواری با کشورهای مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی را در خود جای داده است، اما  یک عکاس در مجموعه عکس‌های خود تلاش آن‌ها را برای حفظ هویت ملی خود نشان داده  است. با کجارو همراه باشید. 

 ۴ کشور استونی، قزاقستان، نروژ و کره شمالی دارای یک ویژگی مشترک هستند؛ همه آن‌ها با کشور روسیه مرز مشترک دارند. روسیه با مساحت ۶.۶ میلیون مایل مربع، بزرگترین کشور جهان و دومین کشور دنیا از  لحاظ هم‌مرزی و همسایگی با کشورهای دیگر است ( چین در رتبه اول است).  در طول قرن بیستم با ظهور و سقوط اتحاد جماهیر شوروی، این مرزها عوض شده و گاهی وسیع‌ و گاهی کوچک‌تر شده است.

یک عکاس انگلیسی الاصل به نام ماریا  گروزدوا (Maria Gruzdeva) که در روسیه به‌دنیا آمده، این تاریخ منحصربه‌فرد و پیچیده را در مجموعه‌ای به نام «مرزهای روسیه» به تصویر کشیده است. گروزدوا بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵، نه فقط به‌خاطر عکاسی از مناظر مختلف، بلکه برای یافتن هویت  ملی، به مناطق مرزی روسیه سفر کرده است. او می‌نویسد:

مرزهای روسیه بهتر از هرچیز دیگری وضعیت فعلی این کشور را نشان می‌دهد؛ اینکه چگونه هویت ملی و رابطه خود را با شوروی شکل داده و می‌خواهد بیشتر از حکومت شوروی دوام بیاورد.

گروزدوا در این پروژه برای ثبت سفر خود و مردمی که در این سفر ملاقات کرده، یک مجله عکس تهیه کرده است. عکس‌ها و مجله او از تاریخ ۱۹ فوریه تا ۳۰ آوریل، به‌منظور شرکت در جشنواره عکاسی سیاسی در موزه عکاسی فینیس به نمایش گذاشته می‌شود.

در ادامه مجموعه‌ای از عکس‌های جذاب گروزدوا را مشاهده می‌کنید.

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

روسیه

مطالب مرتبط:

منبع atlasobscura

دیدگاه