حذف مالیات بر ارزش افزوده هتل ها

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
حذف مالیات بر ارزش افزوده هتل ها

رئیس جامعه هتل‌داران کشور گفت: گرچه با اعلام رئیس سازمان میراث فرهنگی معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای هتل‌های ساخت سال ۹۵ به بعد اعمال می شود، ولی خبر خوش دیگر حذف مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها خواهد بود.

 «جمشید حمزه‌زاده» در نشست اتحادیه‌ها، جوامع و مدیران هتل‌های ایران درباره چالش ها، مشکلات و مسائل پیش روی صنعت هتل‌داری کشور در محل اتحادیه هتل آپارتمان‌های استان تهران گفت:

یکی از چالش‌های اساسی ما در دو سال گذشته این بوده که هتل‌ها باید ۵ درصد از درآمدشان را به شهرداری‌ها بابت مالیات می‌دادند. این رقم بسیار سنگین بود تا آنکه رایزنی‌های مختلفی انجام شد و در نهایت در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح شد که این قانون حذف شود.

وی ادامه داد:

همچنین براساس ماده ۱۳۲ همه هتل‌ها می بایست از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار می‌شدند. ما به دنبال ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی بودیم. اخیرا رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که این معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصد برای هتل‌هایی که از سال ۹۵ ساخته شوند، اختصاص می گیرد. از نظر ما خبر خوش زمانی خواهد بود که مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها نیز حذف شود. جهت‌گیری‌ها و رایزنی‌های جامعه مطمئنا به سمت حذف مالیات‌ها می رود.

 حمزه‌زاده همچنین گفت:

در جامعه هتل‌داران به سمت تغییر ساختار رفته‌ایم. حتی کمیته‌ای مشخص شده تا ساختار جامعه را تدوین و اساسنامه آن را تعویض کند. در کنار آن هدف ما مبتنی بر تعامل است. مگر آنکه مجبور شویم از سایر مراجع کمک بگیریم. ما حتی اتاق فکری طراحی کرده‌ایم که بتوانیم به صورت تخصصی نگاه کنیم. کارهای اجرایی مانند همایش‌های تخصصی و نمایشگاه‌های تجهیزات هتل‌داری نیز داریم که از اول سال ۹۵به سمت اجرا پیش می‌رویم.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این برنامه حضور پیدا کرد و پس از شنیدن سخنان چند تن از هتل‌داران و روسای اتحادیه‌های هتل‌داری گفت:

باید در ارتباط با گردشگری تبادل نظر کنیم و کاستی‌ها و ضعف‌ها را رصد کرده به تصمیم واحدی برسیم و در جهت اجرایی شدن این تصمیم حرکت کنیم. ما قطعا باید در حوزه گردشگری به معنای عام و فراگیر با ارتباط نزدیک به گونه‌ای حرکت کنیم که نقشه راه برایمان روشن شود.

وی پیشنهاد کرد:

تمام نکات مورد نظر هتل‌داران مکتوب شده و آن‌ها را در اختیار قرار دهند تا آن‌ها را در جلساتی با مسئولان سازمان میراث فرهنگی  مطرح کند.

ابوترابی فرد همچنین درباره مسافر خانه‌ها و مشکل هتل‌داران به خصوص در مشهد با این موضوع گفت:

اگر در مشهد زمانی که ظرفیت هتل‌ها خالی است، مجوز ساخت هتل‌های دیگر را می‌دهند، این تفکر با یک نگاه علمی همسو نیست. یکی از مشکلات ما در عرصه اقتصاد نیز همین است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه