بهترین رستوران های شیراز | آدرس رستوران ها + تصاویر و منو

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین رستوران های شیراز | آدرس رستوران ها + تصاویر و منو

شیراز علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متعدد، رستوران‌های لوکس و خوبی دارد که بهترین گزینه برای رفع خستگی و چشیدن غذاهای محلی شیرازی و ایرانی هستند.

یکی از بهترین بخش‌های هر سفری به رستوران‌گردی و چشیدن طعم غذاهای اصیل آن منطقه اختصاص دارد. سالانه جمعیت درخور توجهی از گردشگران از جاهای دیدنی شیراز بازدید می‌کنند و از همین رو، طیف وسیعی از بهترین رستوران های شیراز در این شهر وجود دارند که انتخاب را برای هر گردشگری سخت می‌کنند.

قطعا طعم و کیفیت غذا، برخورد کارکنان، سرویس‌دهی، دکوراسیون و همچنین قیمت غذاها نقش موثری در تصمیم‌گیری برای انتخاب رستوران دارند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین رستوران‌های شیراز را به شما معرفی کنیم تا با شناخت بیشتری آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید.

بهترین رستوران های شیراز:

باغ رستوران سنتی شاپوری

  • آدرس: شیراز، بلوار کریم‌خان، خیابان انوری (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۴۷۴۹۱
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

عمارتی مجلل با حوض بزرگ آب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: میلاد نجاتی)

باغ رستوران سنتی شاپوری، رستورانی سنتی در دل یک ساختمان تاریخی است که در سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۴ هجری شمسی به دست ابوالقاسم مهندسی به سبک معماری قاجاری طراحی و بنا شد و در سال ۱۳۷۹ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. آنچه این عمارت را به باغی ایرانی اروپایی تبدیل کرده، به‌کارگیری سبک معماری غربی نظیر بالکن در آن است که در معماری ایرانی مرسوم نبود.

در این رستوران که یکی از بهترین رستوران‌های شیراز است، خود را به صرف غذاهای اصیل شیرازی با بهترین کیفیت دعوت و لحظاتی به‌یادماندنی را تجربه کنید؛ به‌خصوص که با نوای موسیقی زنده، لذتی دوچندان نصیبتان می‌شود. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در تراس طبقه دوم غذای خود را میل کنید و از تماشای منظره باغ لذت ببرید. علاوه بر دورهمی‌های خانوادگی و قرارهای دونفره، می‌توانید از این رستوران برای قرارهای رسمی استفاده کنید.

حیاط بزرگی رستورانی با حوض و درخت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: hakh82)

برای پیش‌غذا گزینه‌های مختلفی از حلوای زرد و سالاد ماکارونی تا سوپ، رنگینک، سالاد شیرازی، سالاد فصل، ماست و سبزی و غیره را پیش روی خود خواهید دید. کباب‌ها و پلوهای این رستوران شامل شیشلیک، جوجه ناردونه، کباب لاری گوشت، چلو میگو بندری، کلم‌پلو شیرازی، کباب بختیاری، خوراک گردن، کباب سلطانی، خوراک ماهیچه، ماهی کبابی، جوجه‌کباب، کباب درباری و کباب لاری مرغ می‌شود. جالب اینکه برای علاقه‌مندان به غذاهای فرنگی نیز انتخاب‌های متعددی همچون استیک ترش، ژرمن استیک، چیکن استروگانف، پیتزا، شاتو بریان و... در نظر گرفته شده است.

بخش خوشمزه منو یعنی دسر نیز جذابیت خود را دارد و از شکلات گلاسه، اورئو توت‌فرنگی، موز شکلات و نوتلا تشکیل می‌شود. همچنین انواع بستنی و کیک (کیک هویج، کیک مخصوص شکلاتی)، انواع نوشیدنی سرد (آیس لاته، موهیتو)، عرقیجات (بهار نارنج طارونه، کاسنی شاتره، کرشمه) و انواع چای در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران سنتی شرزه

  • آدرس: شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۴۱۹۶۳
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

رستورانی سنتی با صندلی های چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فرهاد حاتمی)

رستوران سنتی شرزه یکی از رستوران‌های معروف شیراز در نزدیکی هتل زندیه است که در کنار سرو غذاهای لذیذ، با موسیقی زنده، حال‌وهوای خوشی را برای مهمانان به وجود می‌آورد. این رستوران در دوطبقه و فضایی سنتی ساخته شده است و غذاهای باکیفیت و خوبی دارد؛ به‌طوری که اغلب مشتریان زیادی در مقابل آن در صف انتظار می‌ایستند.

کارکنان مجرب و مودب، محیط دنج و خوب، کیفیت مناسب غذاها دست به دست هم داده‌اند تا اوقات خوبی را در این رستوران تجربه کنید؛ گرچه به گفته مشتریان قیمت‌ غذاها قدری بالا است که ارزشش را دارد.

یک پرس کباب با مخلفات در ظرف سنتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فاطمه)

پیش غذاهای رستوران شامل ماست موسیر، زیتون پرورده، کشک و بادمجان، دیس سالاد فصل، سوپ و غیره می‌شود. برای غذا می‌توانید از میان انواع خوراک‌های روز نظیر میگو سوخاری، خوراک ماهی شیر، مطنجن، باقلاپلو با سردست گوسفندی، چلو ماهی شیر و ماهی شوریده شکم‌پر دست به انتخاب بزنید. در رستوران شرزه نیز کباب‌های خوشمزه، طرفداران زیادی دارند و انواع متنوعی از کباب کوبیده کاردی، کباب شاه عباسی، کباب ماهی، فیله برگ دوبل کوب، کباب سپهسالار، کباب لاری گوسفندی، شیشلیک و کباب سلطانی را در بر می‌گیرند.

باغ رستوران خوشا شیراز

  • آدرس: شیراز، بلوار صنایع، روبه‌روی ورودی گلدشت حافظ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۵۰۴۳۲۴
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

رستورانی سنتی با تخت چوبی و لوسترهای قرمز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: شهریار روشنی)

رستوران خوشا شیراز یکی رستوران‌های پرطرفدار شهر برای صرف غذاهای ایرانی و سنتی است؛ به‌خصوص که غذاها در محیط دنج و آرام و همراه با صدای دلنشین موسیقی، طعم بسیار لذیذتری پیدا می‌کنند. از ویژگی‌های این باغ رستوران می‌توان به استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب در طبخ غذاها، کیفیت خوب غذاها، کارکنان مجرب و سرویس‌دهی منظم اشاره کرد.

برای پیش‌غذا می‌توانید به‌ سراغ سالاد فصل خانواده، ماست و خیار، سالاد شیرازی، رنگینک، سوپ، ترشی مخصوص و غیره بروید. غذاهای لذیذ ایرانی شامل ماهیچه مخصوص خوشا شیراز، کباب بختیاری، گردن مخصوص خوشا شیراز، خوراک ماهی سوخاری، سینی مخصوص ۶ نفره، شیشلیک مخصوص، کباب ماهی، کباب درباری، دیزی مخصوص، باقالی پلو دیس خانواده و... می‌شود.

در این رستوران سنتی نیز می‌توانید غذاهای فرنگی نظیر پیتزا آلفردو، پیتزا مخصوص قارچ و گوشت، شاتو بریان، استیک مخصوص گوشت با سس قارچ، بیف استروگانف، خاچاطوری، پیتزا وجترینا و پیتزا مخصوص خوشا شیراز را امتحان کنید.

یک پرس کباب بدون برنج

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: دکتر رضا بهزادی)

شیک‌ها، دسرها (کیک بستنی، ژله بستنی، ویتامیکس)، عرقیجات سنتی (کاسنی شاطره خاکشیر، بید مشک نسترن)، آب‌میوه طبیعی، نوشیدنی، آیس‌پک، قهوه، چای و دمنوش دیگر بخش‌های منوی رستوران خوشا شیراز را تشکیل می‌دهند که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

در این رستوران امکان استفاده از فضای سرپوشیده و آلاچیق وجود دارد و برای صرف غذا می‌توانید به‌مدت ۱٫۵ ساعت از فضای رستوران بهره ببرید. غذاهای منو بدون برنج هستند و باید برنج را به‌صورت جداگانه سفارش دهید.

رستوران سنتی کته ماس

  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه نمازی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۳۱۸۱۸
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

رستورانی سنتی با سقف طاقی شکل و تخت های چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Neverhood 17)

رستوران سنتی کته ماس از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های سنتی شیراز به حساب می‌آید. پس از عبور از ورودی ساده آن که فقط با تابلوی کوچکی مشخص شده است، از طریق راه‌پله‌ای باریک با دیوارهای آجری، به فضایی بزرگ و سنتی می‌رسید.

این رستوران به‌لطف وجود میز و صندلی‌های چوبی، ظروف سفالی، نقاشی‌های سقف، دیوارهای آجری و لوسترهای سنتی، حس آرام‌بخشی به شما خواهد داد. این همه ماجرا نیست و حتی لباس‌ کارکنان رستوران نیز با نهایت دقت و سلیقه انتخاب شده و به‌شکل سنتی است. رفتار محترمانه کارکنان، پذیرایی به‌موقع و طعم خوب غذا از ویژگی‌های سفره‌خانه سنتی کته ماس هستند. ضمن اینکه صرف غذا با صدای موسیقی زنده سنتی، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

چند سینی مسی غذای سنتی با مخلفات

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Neverhood 17)

در این رستوران می‌توانید برنج همراه با ته‌دیگ ماستی دونفره، گردن کته ماس، خورشت فصل کته ماس، ماهیچه کته ماس، دیزی کته ماس و مرغ کته ماس را نوش جان کنید. لاپلوها شامل لاپلویی گردن کته ماس، آلو لاپلو، لولاپلو با گوشت گوسفندی و میگو لاپلو می‌شود. اگر عاشق کباب هستید، کباب‌های متنوعی همچون خوراک ماهی کباب، خوراک کنجه، خوراک کباب درباری، کته کنجه، خوراک جوجه‌کباب تکه، خوراک کوبیده لقمه، خوراک اکبر جوجه، خوراک کاسه کباب، خوراک کباب کوبیده وزیری و... در این رستوران سرو می‌شود.

برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی نیز خوراک ماهی شیر، خوراک ماهی، خورشت قلیه ماهی و ماهی لاپلو در نظر گرفته شده است. دسر و پیش‌ غذاهایی مانند زیتون پرورده، سالاد شیرازی، ماست و خیار، سالاد فصل، کشک و بادمجان را نیز از دست ندهید!

رستوران سنتی سرای مهر

  • آدرس: شیراز، بازار وکیل، مجموعه زندیه، سرای مشیر (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۲۹۵۷۲
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

رستورانی با دکوراسیون سنتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Backgammon Learning)

قطعا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز، بازار وکیل است که بازدید از آن در برنامه هر گردشگری قرار دارد. پس از گشت‌وگذار برای تجدید انرژی و صرف یک وعده غذای دلچسب می‌توانید به سفره‌خانه و چای‌خانه سنتی سرای مهر بروید که در این بازار فعالیت می‌کند. در نگاه اول آنچه که شما را جذب این رستوران می‌کند، نقاشی‌های قدیمی، گلیم‌ها و فرش‌های آن در فضایی آرام و دنج هستند.

در این رستوران دو طبقه می‌توانید غذاهای اصیل ایرانی را با کیفیت نسبتا خوبی نوش جان کنید. در منوی رستوران، دیزی مخصوص، چلوکباب کوبیده، چلو جوجه، خوراک کوبیده، خورشت روز، کلم‌پلو شیرازی، میکس جوجه و کباب و زرشک پلو به چشم می‌خورد که در کنار سالاد شیرازی، ماست موسیر، ماست و خیار و نوشیدنی حسابی خوشمزه می‌شوند.

رستوران خانه سنتی پرهامی

  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۳۲۰۱۵
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

رستورانی ساده با صندلی های چوبی قدیمی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Farhad Farsimadan)

رستوران خانه پرهامی در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی شیراز و در خانه‌ای ساده و قدیمی قرار دارد. این خانه درست مانند خانه مادربزرگ‌ها مملو از صفا و صمیمیت است و قطعا با بوی خوش کلم‌پلوی شیرازی و بهار نارنج در حیاطی زیبا با حوض فیروزه‌ای و صدای آواز پرنده‌ها، لحظات نابی برایتان رقم می‌خورد. ضمن اینکه در کنار غذا، کاهو و سکنجبین سرو می‌شود که یاد گذشته‌ها را برای شما زنده خواهد کرد.

خانه پرهامی از خانه های تاریخی شیراز است که دو طبقه دارد. وسایل قدیمی همچون گرامافون، چرخ خیاطی، دستگاه تایپ و... در گوشه‌وکنار آن به چشم می‌خورد که حسی نوستالژی به شما می‌دهد.

سفره ای با انواع غذاهای ایرانی و ماست و سبزی و سالاد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناصر چمنی)

غذاهای اصلی در منوی رستوران شامل چلوکباب تابه‌ای، خوراک تابه‌ای، کته گوجه با گوشت، کلم‌پلو شیرازی، قنبر پلو، چلو خورشت بادمجان با مرغ، دیزی، چلو گردن، چلو ماهیچه و... می‌شود. برای پاسفره‌ای نیز می‌توانید سالاد شیرازی، ماست و خیار، ترشی مخلوط، ماست و لبو، حلوا کاسه‌ای و غیره را سفارش دهید. پیشنهاد ویژه نصیر نظام نیز گزینه دیگر پیش روی شما است که از کلم‌پلو، کته گوجه با گوشت، قنبر پلو، آب گوشت، سالاد شیرازی، حلوا کاسه‌ای، شربت آبلیمو، رب انار و سبزی تشکیل می‌شود.

در کنار غذا حتما نوشیدنی‌هایی نظیر شربت گلاب و آبلیمو، شربت گلاب و زعفران، عرق بهارنارنج، تخم شربتی و خاکشیر را میل کنید. برای صرف ناهار یا شام از قبل با رستوران تماس بگیرید و جا رزرو کنید. از ویژگی‌های خانه پرهامی می‌توان به مشتری‌مداری و مهمان‌نوازی اشاره کرد.

رستوران صوفی

  • آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، روبه‌روی کوچه ۱۸ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۴۹۰۰۰۰
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

وسایل عتیق و قدیمی در رستوران صوفی

منبع عکس: سایت soofirestaurant.com (عکاس: ناشناس)

اگر به شیراز بروید و سراغ رستورانی عالی در شهر را بگیرید، رستوران صوفی یکی از پیشنهادها به شما خواهد بود. این رستوران در سال ۱۳۶۱ به سبک معماری دوره قاجاری افتتاح شد و در سال ۱۳۸۳ دکوراسیون خود را به سبک زندیه ارتقا داد. در حال حاضر این مجموعه شامل سفره‌خانه سنتی، رستوران کلاسیک، بازارچه غذا، فست فود، کترینگ صوفی و مجتمع گردشگری صوفی می‌شود.

دکوراسیون رستوران صوفی، حس آرامش و صمیمیت را القا می‌کند؛ با این حال، فاصله میزها به هم خیلی نزدیک است و حریم خصوصی وجود ندارد. شاید به همین دلیل باشد که اکثر مشتریان، سفره‌خانه سنتی صوفی را به رستوران آن ترجیح می‌دهند.

سبزی پلو با گوشت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ahmed Aljamoudi)

غذاهای ایرانی گل سر سبد منوی رستوران هستند که گزینه‌های مختلفی اعم از چلوکباب سلطانی، جوجه‌کباب بی‌استخوان، جوجه ترش، کباب لاری مرغ، خاطره مادربزرگ (برنج محلی همراه با سبزیجات معطر با گوشت گوسفندی در ظرف سفالی)، دیزی مخصوص، سینی مجلسی دو نفره، چلو خورشت جوجه بادمجان، کلم‌پلو شیرازی، سبزی پلو با ماهی شیر و... را در بر می‌گیرد.

غذاهای فرنگی منو شامل استیک با سس قارچ، میکس استروگانف، فیله ماهی گریل شده، برنج سرخ‌شده چینی و چیکن استروگانف می‌شود. سالادها (سالاد بوفه، سالاد سزار، سالاد شیرازی)، پیش‌ غذاها (کوفته سبزی، حلیم بادمجان، دلمه برگ مو) و نوشیدنی‌ از دیگر بخش‌های خوشمزه منو صوفی هستند. کمیت و کیفیت غذاها مناسب و قیمت‌ها گران است و از برنج ایرانی و کاملا دم کشیده در کنار غذاهای سنتی استفاده می‌شود.

رستوران شاندیز

  • آدرس: شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک، بام شیراز (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۷۴۷۴۹
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

آلاچیقی سنتی در رستوران شاندیز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Hawa Almujaini)

شاندیز نامی آشنا در میان رستوران‌های شیراز است که چندین شعبه در نقاط مختلف ایران دارد. شاندیز شیراز در بام شهر قرار گرفته است و در زمان صرف غذا در آلاچیق‌هایی با سقف حصیری می‌توانید از تماشای منظره‌ دیدنی دروازه قرآن لذت ببرید؛ به‌خصوص که در شب چشم‌اندازی عالی پیدا می‌کند. آلاچیق‌های رستوران قابلیت استفاده در زمستان و تابستان را دارند. ضمن اینکه فضای داخلی رستوران با میز و صندلی‌های شیک مبلمان شده و موسیقی زنده برقرار است.

شیشلیک با گوجه و فلفل

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ahmed Alshizawi)

در این رستوران می‌توانید ماست محلی، زیتون پرورده، ترشی هفت میوه یا ترشی سیر را برای پیش‌غذا انتخاب کنید. برای غذای اصلی، چلو ماهی کباب شیر، چلو جوجه کامل شاندیز، کوبیده اسپیشیال، چلو شیشلیک، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو لقمه مخصوص و چلو مخلوط شاندیز را نوش جان کنید و حسابی لذت ببرید.

قیمت غذاها قدری بالا است؛ هرچند کیفیت خوب غذا و سرویس‌دهی باعث می‌شوند که مشتریان زیادی رستوران شاندیز را برای صرف ناهار یا شام انتخاب کنند. بی‌شک چشیدن طعم غذاهای سنتی همراه با ماست چکیده و دوغ محلی و نان داغ تازه، تجربه بی‌نظیری برایتان خواهد بود. از آنجا که رستوران کمی بالاتر از پارکینگ قرار دارد، برای دسترسی به آن می‌توانید از پله یا آسانسور استفاده کنید.

باغ رستوران نخلستان

  • آدرس: شیراز، بلوار صنایع، روبه‌روی در سوم صنایع (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۳۱۶۲۹
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

فضای داخلی رستورانی با دکوراسیون چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمدعلی مجرد)

باغ رستوران نخلستان رستورانی عالی در یکی از مناطق خوش آب و هوای شیراز است که غذای سنتی شیرازی را در محیطی جنوبی‌ پیشکش مشتریان خود می‌کند.

معماری و چیدمان رستوران، میز و صندلی‌های چوبی و پشتی‌های قرمزرنگ همگی شما را به جنوب کشور می‌برند. ضمن اینکه وجود آلات موسیقی، درختان نخل و ماکت کشتی نیز مکمل این فضا هستند. در این رستوران می‌توانید غذای خود را در آلاچیق‌ فضای باز میل کنید و از آب و هوای مطبوع شهر لذت ببرید. همچنین امکان استفاده از فضای سرپوشیده وجود دارد. منوی رستوران نخلستان شامل چلوکباب، خوراک، خورشت، غذاهای دریایی و سوخاری می‌شود.

رستوران شاطر عباس

  • آدرس شعبه مرکزی: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاک‌شناسی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۶۱۳۷۰
  • بهترین رستوران‌ های سنتی شیراز

رستورانی سنتی با وسایل قدیمی و عتیقه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: نیما اسلامی)

رستوران شاطر عباس یکی دیگر از رستوران‌های سنتی شیراز به حساب می‌آید که با وجود قیمت بالای غذاها، کیفیت بسیاری خوبی دارد. این رستوران به‌لطف فضای سنتی و چشم‌نواز، کارکنان مجرب، موسیقی سنتی و غذاهای ایرانی لذیذ در ظروف مسی، محلی ایدئال برای صرف غذا است. علاوه بر این، بخشی از فضای رستوران به مجسمه‌های آدمک‌هایی با لباس محلی و ظروف تزیینی اختصاص دارد.

رستوران شاطر عباس یکی از رستوران‌های محبوب شیراز با موسیقی سنتی است

غذاهای اصلی منو شامل بیف استروگانف، استیک دوقلو، چیکن استروگانف، جوجه خاچاطوری، استیک شاتوبریان، سینی مجلسی دریایی، سینی مجلسی ایرانی و سینی مجلسی فرنگی می‌شود.

میگو پلو با مغز گردو، ته‌چین مرغ زعفرانی با مرصع، کته گوجه ایرونی، کته باقلاپلو با گردن بره، انواع کباب و استیک (شیشلیک مخصوص شاندیز، نان و کباب گوسفندی زعفرانی، کباب فلفلی) و غذاهای دریایی (ماهی کباب فلفلی، میگو سوخاری، استیک ماهی شیر) سایر بخش‌های منو را تشکیل می‌دهند. کباب‌های خوشمزه رستوران شاطر عباس باعث شده‌اند تا نام این محل در میان بهترین کبابی‌ های شیراز قرار بگیرد. در نهایت نیز حلوای شیرازی (حلوا کاسه) رستوران شاطر عباس را امتحان کنید که مشتری آن خواهید شد.

یک سینی مسی برج و کباب با پیاز و گوجه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: MHC)

اینجا یکی از معدود رستوران‌هایی است که با دست‌ودلبازی از زعفران استفاده می‌کند و همین موضوع باعث عطر و طعم دوچندان غذاها شده است. به‌خاطر کیفیت خوب غذاها معمولا این رستوران شلوغ می‌شود و برای خالی‌شدن میز باید کمی صبر پیشه کنید. شاطر عباس دو شعبه دارد که یکی در خیابان خاک‌شناسی قرار دارد و دیگری شعبه کوبانی است که در مجتمع امیریه به استقبال مهمانان می‌رود.

رستوران هفت خوان

  • آدرس: شیراز، بلوار قرآن (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰
  • ساعت کاری: صبحانه از ساعت هفت تا ۱۱؛ ناهار از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۷؛ شام از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

تختی سنتی و دایره ای شکل در رستوران هفت خوان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Jean-cloude Tron)

رستوران هفت خوان از بهترین و گران‌ترین رستوران‌های شیراز محسوب می‌شود که ارزش یک بار امتحان را دارد. این مجموعه از هفت طبقه تشکیل می‌شود که هر طبقه به یک نوع غذا اختصاص دارد و از همین رو به آن هفت خوان گفته می‌شود. از آنجا که انواع غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای فرنگی، فست فود در هفت خوان سرو می‌شود، بسته به علاقه خود می‌توانید غذاهای مختلفی را بچشید. علاوه بر این، وجود کافی‌‌شاپ نیز به شما امکان می‌دهد تا برای رفع خستگی و تجدید قوا، در محلی عالی خود را به یک فنجان قهوه یا چای مهمان کنید. جالب اینکه در این مجموعه، سالن‌هایی برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متفاوت در نظر گرفته شده است.

رستوران هفت خوان دارای هفت طبقه است که هر طبقه به یک نوع غذا اختصاص دارد

این رستوران در نزدیکی دروازه قرآن و جنب میدان ابوالکلام قرار دارد و به‌لطف پارکینگ رایگان، مشتریان بدون هیچ دردسری می‌توانند به رستوران بروند.

خوان اول که رستوران سنتی فرود است، دکوراسیونی زیبا همراه با موسیقی زنده دارد و در این رستوران سنتی انواع غذاهای اصیل ایرانی، نوشیدنی‌ها، عرقیجات شیراز و دسرها سرو می‌شود و می‌توانید غذاهایی مانند ماهی شیر، کلم‌پلوی شیرازی و کباب تابه‌ای سفارش دهید و در کنار شربت‌های خوش‌طعم گیاهی میل کنید. در خوان دوم که در طبقه همکف قرار دارد، امکان استفاده از کافی شاپ زریر را خواهید داشت که در منوی آن انواع نوشیدنی سرد و گرم، بستنی، کیک و دسر به چشم می‌خورد.

یک سینی پر از سبزیجات پخته و استیک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: پرهام یزدی)

علاقه‌مندان به فست فود باید به خوان سوم بروند که با عنوان فست فود بلیان فعالیت می‌کند. در این محل می‌توانید از بین انواع پیتزاها، ساندویچ‌ها و مرغ سوخاری دست به انتخاب بزنید. در فست فود مذکور امکان استفاده از محیط سالن و همین طور بالکن وجود دارد. در خوان چهارم به کافی شاپ بین‌المللی گیسیا می‌رسید که در محیطی آرام و دنج از مشتریان خود با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک، بستنی و انواع پیتزا ایتالیایی پذیرایی می‌کند.

رستوران باربیکیو گرسیوز به‌عنوان خوان پنجم به حساب می‌آید که روی پشت‌بام مجموعه قرار دارد و در منوی آن انواع خوراک‌های کبابی، شاورما لبنانی، مرغ و برگرهای مخصوص گنجانده شده است. رستوران نوفل یکی دیگر از رستوران‌های خوب این مجموعه محسوب می‌شود که به‌عنوان خوان ششم به ارائه انواع غذاهای ایرانی و ملل همراه با موسیقی زنده می‌پردازد. رستوران سیندخت، خوان آخر یا همان خوان هفتم است که برای صبحانه با بوفه صبحانه و کله پاچه میزبان مشتریان است و برای ناهار، انواع غذاهای ایرانی، سالاد و دسر ارائه می‌کند.

رستوران گردان هتل بزرگ شیراز

  • آدرس: شیراز، دروازه قرآن (نمایش روی نقشه)
  • تلفن هتل: ۰۷۱۳۲۲۷۴۸۲۰
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستوران بزرگی با کف پوش قرمز و پنجره های قدی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Thamer Hamood)

هتل بزرگ شیراز که در نزدیکی دروازه قرآن واقع شده، بزرگ‌ترین رستوران گردان ایران را در خود جای داده است و چشم‌انداز زیبایی از شهر شیراز را پیش روی شما می‌گذارد. این رستوران غذاهای خوش‌طعم و خوش رنگ و لعاب را با مواد تازه تهیه می‌کند و غذاهای باکیفیتی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

رستوران گردان هتل بزرگ شیراز همان طور که از نامش پیدا است، در مدت یک ساعت، ۳۶۰ درجه می‌چرخد و آرامش خاص و بی‌نظیری را به شما القا می‌کند. همچنین این رستوران مجهز به تراسی رویایی با منظره‌ای خیره‌کننده از شهر است. رستوران مذکور با انواع غذاهای دریایی از مهمانان خود استقبال می‌کند. اگر هوس ماهی شوریده، سالمون، راژگو، حلوا سفید یا شوریده کرده‌اید، آن‌ها را اینجا سفارش دهید تا آشپز در کنار خودتان این مواد غذایی تازه را طبخ کند. در رستوران دریایی غذاها به چندین روش مانند گریل، تابه‌ای، بخارپز و سوخاری آماده می‌شوند. خوراک فیله ماهی شیر بزرگ، خوراک ماهی حلوا سفید با سیب‌زمینی تنوری و سس مخصوص و همین طور خوراک میگو با سس مخصوص از غذاهای مخصوص سرآشپز هستند.

رستوران هتل زندیه

  • آدرس: شیراز، پشت ارگ کریمخان زند، خیابان هجرت (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۳۴۲۳۴
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستورانی سنتی با تخت های چوبی و نقاشی دیواری

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Willy Kaemena)

هتل زندیه یکی از بهترین هتل‌های شیراز با دکوراسیون سنتی است که در نزدیکی ارگ کریمخان زند قرار دارد. رستوران هتل پنج ستاره زندیه دارای حیاط بزرگ و زیبایی با آب‌نما است و حتی در صورتی که در هتل زندیه اقامت نداشته باشید، در اینجا می‌توانید خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کنید؛ به‌خصوص که کیفیت غذاها خوب و در حد قابل‌قبول هستند. رستوان هتل از دو رستوران سنتی و کلاسیک تشکیل شده است و محلی عالی برای قرارهای مهم کاری، رسمی یا غیررسمی به حساب می‌آید.

رستوران کلاسیک با انواع غذاهای مجلسی همچون کباب برگ، جوجه‌کباب، باقالی پلو، انواع غذاهای دریایی همچون میگو و ماهی و غذاهای فرنگی نظیر پیتزا یا انواع پاستا از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. ضمن اینکه پخش موسیقی نیز برقرار است. علاوه بر ناهار و شام می‌توانید یک روز پرانرژی را با بوفه صبحانه هتل زندیه شیراز آغاز کنید. منوی گرم و سرد رستوران کلاسیک شامل عدسی، تخم‌مرغ، پنیر، نوشیدنی‌های مختلف و… می‌شود.

در بخش رستوران سنتی نیز می‌توانید غذاهایی همچون ماهی کباب، فیله ماهی، دیزی و آبگوشت سنگی، شوربا و انواع خورشت‌های ایرانی را میل کنید. کیک، موس شکلاتی، ژله، حلوای زرد و رنگینک نیز در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران لوتوس هتل پارس

  • آدرس: شیراز، بلوار کریمخان زند، طبقه ۱۳ برج اول هتل پنج ستاره پارس (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۰۷۰۰۹
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستورانی با دکوراسیون قرمز و صندلی های چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Noritoshi Miyashita)

رستوران لوتوس در طبقه آخر هتل لوکس پارس قرار دارد و در نگاه اول، سالن بسیار بزرگ رستوران با پرده‌های توری و دکوراسیون چوبی و قرمز پیش روی شما پدیدار می‌شود و سپس می‌توانید مناظر دیدنی کل شهر شیراز را به نظاره بنشینید. اين رستوران با انواع غذاهای ايرانی، فرنگی و بوفه اردور و سالاد و انواع دسر فقط در وعده شام پذیرای مهمانان است. از کباب سلطانی اصیل، قفقازی، ماهیچه و شیشلیک تا رست چیکن استیک، رست بیف گوساله، کباب چینی، فیله منیون، بیف استروگانف و انواع استیک و غذاهای دریایی در منو وجود دارد. همچنین پخش موسیقی زنده، مکمل شبی به‌یادماندنی برایتان خواهد بود.

بوفه اردور با انواع سالاد، پیش غذاهای سرد و گرم، سوپ، حلیم بادنجان، کیک اسفناج و... دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. کیک و فرنی، چای و نوشیدنی، دسرهای ایرانی و فرنگی باعث می‌شوند که از ثانیه به ثانیه لحظاتتان در این رستوران لذت ببرید.

از آنجا که رستوران لوتوس فقط برای شام خدمات‌رسانی می‌کند، برای صرف صبحانه و ناهار باید به رستوران گل سرخ بروید که یکی دیگر از رستوران‌های هتل پارس با موسیقی زنده است. همچنین رستوران ملل و رستوران و کافی شاپ ایتالیایی نیز در این هتل فعالیت می‌کنند.

رستوران عمارت فیل شیراز

  • آدرس: شیراز، خیابان کریمخان زند، دروازه سعدی، بازارچه فیل (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۳۱۴۶۶
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستورانی سنتی در حیاطی قدیمی با حوض آب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali Sahlolbi)

رستوران فیل در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی شیراز در اقامتگاهی سنتی قرار دارد؛ جایی که گردشگران زیادی از آن برای اقامت در شیراز استفاده می‌کنند. این رستوران دنج و سنتی به شما امکان می‌دهد تا از میان غذاهای محلی و ایرانی دلی از عزا درآورید؛ به‌خصوص که غذاها در ظرف مسی و همراه با دورچینی اشتهابرانگیز سرو می‌شوند.

در منوی رستوران غذاهایی نظیر زرشک پلو با مرغ، ته‌چین مرغ، کلم‌پلو، چلو خورشت قیمه، استامبولی پلو، کته گوجه با کباب دیگی، چلو خورشت بادمجان، شوید لوبیا با مرغ، چلو خورشت بامیه، چلو خورشت قورمه‌سبزی، عدس پلو، چلو جوجه‌کباب، چلوکباب کوبیده و سالاد عمارت فیل وجود دارد.

سه سینی غذای سنتی با سالاد و شربت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Zarii Ri)

غذاهای رستوران از مواد اولیه تازه و مرغوب تهیه می‌شوند و از همین رو کیفیت بسیار خوبی دارند؛ با این حال، قیمت غذاها نسبتا بالا است که با توجه به کیفیت غذاها ارزش یک بار امتحان را دارند. بی‌شک در محیط دلنشین این رستوران همراه با صدای موسیقی، لذت صرف غذا مضاعف می‌شود. ضمن اینکه سرویس‌دهی و برخورد خیلی خوب و مودبانه کارکنان را نیز نباید از قلم انداخت. در ایام شلوغ و پرمسافر ترجیحا از قبل میز رزرو کنید تا با مشکل مواجه نشوید و بتوانید از خدمات این رستوران نهایت استفاده را ببرید.

مجموعه رستوران باکویه

  • آدرس:‌ شیراز، بلوار جدید قرآن، نرسیده به بلوار ابوالکلام (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۸۱۰۰۰
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

وافل و کیک و قهوه در تراس کافه ای رو به چشم انداز شهر

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mr. MR)

مجموعه رستوران باکویه در شمال شرق شیراز و بر فراز کوه قرار دارد و از همین رو می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و ضمن صرف یک وعده غذای معرکه، به تماشای منظره‌ بافت تاریخی شهر و شاهچراغ بپردازید. باکویه در نزدیکی یکی از ورودی‌های شیراز (دروازه قرآن) ساخته شده است و اگر به‌دنبال مکانی متفاوت برای صرف غذا هستید، این محل را در برنامه خود بگنجانید.

چهار رستوران در این مجموعه فعالیت می‌کنند که شامل رستوران غار، قشقایی، آلاچیق کاج و بیرون‌بر می‌شوند. رستوران غار با دکوراسیونی شبیه به غار در دامنه کوه پذیرای مشتریان است؛ پس طعم کلم ‌پلو شیرازی همراه با نان داغ تازه در دل غار را از دست ندهید. رستوران آلاچیق کاج در بالاترین بخش مجموعه خودنمایی می‌کند و می‌توانید غذایتان را در دل کوه و محیط سرپوشیده یا فضای روباز قله میل کنید.

یک سینی با چندین برنج قالبی زعفرانی همراه با کباب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فاطمه موید)

جالب اینکه بخشی برای باربیکیو در این رستوران در نظر گرفته شده است که می‌توانید شخصا گوشت را انتخاب کرده و روی زغال طبخ کنید. جوجه‌کباب مخصوص، فیله کباب گوسفندی، کباب شیشلیک، کباب لاری گوشت گوسفندی، کباب لاری مرغ، کباب بختیاری مخصوص، کباب ماهی شیر، جوجه‌کباب با سس خامه و ریحان و... از دیگر غذاهای خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید در باکویه میل کنید.

رستوران مارلین هتل الیزه

  • آدرس: شیراز، خیابان معالی آباد، خیابان پزشکان، پلاک ۲۰ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۳۸۸۹۰
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستورانی با دکوراسیون مدرن و شیک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Le Chen)

رستوران مارلین در انتهای لابی هتل الیزه قرار دارد و غذاهایی با مزه خانگی را پیشکش مهمانان خود می‌کند. در این رستوران می‌توانید غذاهای سالم و لذیذی میل کنید که از تازه‌ترین مواد غذایی تهیه شده‌اند و همراه با نان داغ تازه سرو می‌شوند. علاوه بر این، بوفه‌ای از تازه‌ترین سبزیجات و خوشمزه‌ترین دسرها برای مشتریان در نظر گرفته شده است. غذاهای اصلی نیز شامل غذاهای دریایی، انواع چلو کباب‌ها و خوراک‌های لذیذ ایرانی می‌شود؛ مضاف بر اینکه، منوی ویژه گیاهخواران، غذاهای فرنگی و پیتزاهای متنوع، هر نوع ذائقه و سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند.

بوفه صبحانه در رستوران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: hrm elyseehotel)

برای پیش‌ غذا می‌توانید سوپ، سالاد سزار و سیب‌زمینی سرخ‌شده با پنیر سفارش دهید. برای غذای اصلی به سراغ چلوکباب برگ، چلوکباب کوبیده مخصوص مارلین، چلوکباب آدانا، چلو ران بره شاندیزی، چلو جوجه‌کباب بابا کوهی شیراز، خوراک کاسه کباب و... را بچشید. با این حال، برخی افراد ترجیح می‌دهند، استیک‌ها و غذاهای بین‌المللی نظیر چیز فیله استیک گوشت، بیف استروگانف، استیک شاتو بریان و چیکن ساته را امتحان کنند. پاستا و پیتزا اعم از پاستا فتوچینی با سس آلفردو، پیتزای مخصوص مارلین اکونومی و پیتزا سبزیجات نیز طرفداران خاص خود را دارند که فقط شب‌ها سرو می‌شوند. شام‌های سبک که مخصوص شب‌ها هستند را از دست ندهید که گزینه‌هایی همچون سالاد غذا-استیک گریل‌شده، سالاد غذا-کوکتل میگو و سالاد سبز مارلین را شامل می‌شوند.

صبح خود را می‌توانید از این رستوران آغاز کنید که با بوی نانی که در تنور در حال پخت است، املت پنیر و قارچی که در مقابل چشمانتان آماده می‌شود و رایحه قهوه داغ و گل‌های تازه، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

بوفه رستوران امیران

  • آدرس: شیراز، بلوار معالی آباد، ابتدای خیابان خلبانان (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۴۹۸۶۴
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستورانی با مبلمان شیک و پنجره بزرگ به خیابان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی آذری‌راد)

بوفه رستوران امیران یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های شیراز محسوب می‌شود که دکوراسیونی نسبتا سلطنتی دارد. کارکنان مجرب و مشتری‌مداری در این رستوران، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که اکثر مشتریان را راضی نگه می‌دارند. با این وجود، سطح قیمت غذاهای رستوران امیران قدری بالاتر از رستوران‌های معمولی است. این رستوران به‌عنوان اولین بوفه رستوران جنوب کشور مجهز به اتاق کودک است که مزیت بزرگی برای خانواده‌ها به حساب می‌آید.

منوی ناهار شامل غذاهای ایرانی می‌شود و منوی شام از غذاهای ایرانی و بین‌المللی تشکیل شده است. چیکن استروگانف، دیس رویال تک نفره، چیکن استیک و فتوچینی سبزیجات از جمله غذاهایی هستند که می‌توانید در امیران نوش جان کنید. همچنین بوفه اردور بی‌نظیری از انواع نوشیدنی سرد و گرم، سالاد، دسر، ترشیجات، عرقیجات و خوراک‌هایی مثل سوپ و کشک و بادمجان نیز در این رستوران وجود دارد.

رستوران برنتین

  • آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، مقابل ۲۰ متری نمازی، نبش کوچه ۱۲ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۸۲۰۰۷
  • رستوران‌ های لوکس شیراز

رستورانی با دکوراسیون چوبی و گلدان های بزرگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Peji Moradi)

رستوران برنتین یکی دیگر از رستوران‌های لوکس شیراز است که در خیابان ستارخان قرار دارد. این رستوران دکوراسیون شیکی دارد و بیشتر از چوب در فضای داخلی آن استفاده شده که فضای دنج و آرام‌بخشی به وجود آورده است. در حقیقت، فضای دلنشین، کیفیت مطلوب غذاها و سرویس‌دهی خوب از جمله ویژگی‌های مثبت برنتین هستند.

انواع غذاهای ایرانی، دریایی و فرنگی در منوی رستوران به چشم می‌خورد که با سلیقه‌های مختلف هم‌خوانی دارند. با وجود کیفیت مطلوب غذاها، قیمت‌ها بالا است.

یک سینی چوبی پر از انواع مزه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mr.MR)

سالاد و پیش‌غذا شامل سالاد سزار، سالاد اسفناج، سالاد استیک، سالاد فصل، سبد نان و میرزا قاسمی، سوپ قارچ و سوپ هاوایی می‌شود. برنتین برای ناهار و شام، منوی جداگانه‌ای دارد. از منوی ناهار می‌توانید میگو پلو شیرین، چلو ماهی سوخاری، خوراک گوشت گردن گوسفندی، کباب تابه کته‌ای با سالاد شیرازی، چلوگوشت قشقایی، ته‌چین مرغ و بادمجان، چلو ماهی بریانی، چلو مرغ شکم‌پر با آجیل، چلو قیمه میگو و... را سفارش دهید. استیک مرغ ناندوز، برنتین برگر، استیک برنتین، پنه آلفردو، چیکن برگر، چیکن استروگانف، استیک فلفل، میگو سوخاری و... از دیگر گزینه‌های پیش روی شما هستند.

در این رستوران خبری از نوشابه نیست و در عوض می‌توانید نوشیدنی‌هایی نظیر شربت بیدمشک با تخم شربتی، شربت سیب و بهارنارنج، موهیتو، دوغ با گل محمدی میمند، شربت دارچین به‌لیمو، شربت خاکشیر و بیدمشک نسترن یا شربت لیمو زرشک را در کنار غذای خود داشته باشید.

کافه رستوران شهرزاد

  • آدرس: شیراز، خیابان زرگری، به‌سمت چهارراه ستارخان، نبش کوچه ۲۰، روبه‌روی بیمارستان دکتر خدادوست (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۴۹۳۶۸۶
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

کافه ای با دکوراسیون چوبی و مدرن

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حسین حسین)

کافه رستوران شهرزاد یکی از بهترین نقاط شیراز برای صرف صبحانه است که به‌لطف فضای دنج و شیک و متنوی متنوع صبحانه، بین مردم بومی و گردشگران طرفدار دارد.

منوی صبحانه شامل صبحانه سنتی (املت گوجه، خامه و مربا، پنیر، خیار و...)، صبحانه روستایی (نیمرو محلی، عسل با موم طبیعی، سرشیر، پنیر محلی و...)، صبحانه کلاسیک (میت لوف، فیله مرغ، کوکتل گوشت، نیمرو، سالاد مخصوص)، صبحانه انگلیسی (هات داگ پنیری، تست بیکن فرانسوی، لوبیا، کروسان و...) می‌شود. ضمن اینکه می‌توانید صبحانه مدیترانه‌ای (دونر مرغ، گوشت باربیکیویی، نیمرو)، صبحانه میامی (ساندویچ فیله مرغ، بیکن گوشت تنوری، پنیر گودا، نیمرو)، صبحانه مکزیکی (نیمرو همزده، گوشت مرینت شده با هالوپینو)، صبحانه سرآشپز (املت سوسیس، قارچ، فلفل‌دلمه با سس مخصوص)، صبحانه پلیتو، صبحانه اسپینالو، صبحانه کراکف، وجی تریان و اسپشیال را میل کنید.

کافه رستوران شهرزاد علاوه بر صبحانه، در وعده ناهار و شام پذیرای مشتریان است و غذاهایی همچون پیتزا، ساندویچ، غذای ملل را همراه با سالاد عرضه می‌کند.

کافه رستوران گرتا

  • آدرس: شیراز، معالی آباد، انتهای خیابان دوستان (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۳۴۴۴۳۴
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

رستورانی مدرن با پنجره های قدی رو به خیابان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali Sahlolbei)

کافه رستوران گرتا از رستوران‌های درجه یک در خیابان معالی آباد شیراز است. این کافه رستوران دو طبقه، محیطی شیک و دوست‌داشتنی دارد و انتخاب بسیاری از شیرازی‌های برای صرف صبحانه محسوب می‌شود؛ به‌خصوص در طبقه دوم که به خیابان‌های اطراف دید دارد.

در کافه رستوران ایتالیایی گرتا می‌توانید صبحانه‌های دلچسبی همچون آمریکن استایل (فیله مرغ سوخاری، نان تست پنیری، تخم‌مرغ نیمرو، تخم‌مرغ آب‌پز، کمپوت میوه، سوسیس فرانکفورتر) یا اورینتال (سرشیر، پنیر، کره، عسل، مربا، گوجه فرنگی، گردو، کاهو) میل کنید. اسکرامبل ایتالیایی (تخم‌مرغ همزده با پنیر تازه محلی، ریحان و گوجه خشک‌شده، کمپوت میوه)، وافل (موز، شکلات، نوتلا، توت‌فرنگی، بستنی، کارامل)، کرپ، اسپشیال (ساندویچ بیکن پنیری، ساندویچ سینه مرغ و سبزیجات، کمپوت میوه) نیز به‌عنوان صبحانه در این محل سرو می‌شود. این صبحانه‌های لذیذ را می‌توانید در کنار نوشیدنی‌های مختلف و قهوه سفارش دهید. وعده صبحانه از ساعت هشت تا ۱۲ برقرار است و انتخاب خوبی برای شروع یک روز پرانرژی به حساب می‌آید.

یک بشقاب نیمرو با بیکن همراه با گوجه گیلاسی و کمپوت میوه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مجتبی مرادی)

تنوع غذایی رستوران بالا است و با توجه به انواع و کیفیت غذا، قیمت‌های مناسبی دارند. علاوه بر وعده صبحانه، در اینجا می‌توانید پیتزاها و پاستاهای بسیار خوشمزه‌ای را میل کنید. کیفیت خوب غذاها و حجم زیاد آن‌ها، برخورد مودبانه کارکنان و قیمت‌های اقتصادی باعث شده‌اند که این کافه رستوران همیشه شلوغ باشد.

فست فود باگرو

  • آدرس: شیراز، معالی آباد، کوچه سه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۸۷۳۷۹
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

رستوران کوچکی با میز و صندلی های سفید و سیاه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali Sahlolbei)

فست فود باگرو یکی از رستوران‌های خوب شیراز در معالی آباد است که برای صرف صبحانه می‌توانید روی آن حساب کنید. لذت صرف صبحانه در اینجا وقتی دوچندان می‌شود که با صدای موسیقی همراه باشد؛ موضوعی که در باگرو برایتان رقم خواهد خورد. این رستوران دارای فضایی زیبا با دکوراسیون شیک و محیطی دل‌باز است که به‌لطف برخورد حرفه‌ای و مودبانه کارکنان و قیمت‌های مناسب، بهترین گزینه برای آغاز روز به حساب می‌آید.

صبحانه چارلز (بیکن گوشت، قارچ سرخ‌شده، لوبیا گرم، نیمرو، گوجه، نان تست)، برانچ باگرو (سوسیس، پوره سیب‌زمینی، تخم‌مرغ نیمرو)، سینی فرانسوی‌ (نان تست مرینت‌شده، مربای سیب، نیمرو، میوه تازه)، سینی سنتی ایرانی (خیار، گوجه‌فرنگی، گردو، پنیر، نیمرو، کره، مربا، سبزی تازه، نان تازه) در منوی فست فود باگرو وجود دارد.

یک بشقاب نیمرو همراه با نان و قارچ و گوجه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حسین فرهناک)

ضمن اینکه می‌توانید انواع املت‌ها نظیر املت اسپانیش، املت ایزابلا، املت باگرو، املت ایرانی، املت چیکن و املت فرنچ را نوش جان کنید. بیکن برکفست پیتزا، ویجی پیتزا، پاته پنیر و سبزی، تست ژانوالژان، وافل، پنکیک، کرپ و نوشیدنی نیز در این منو قرار دارد. بدون تردید برانچ باگرو یا سینی فرانسوی در کنار یک فنجان قهوه شما را مشتری این رستوران خواهد کرد.

فست فود باگرو علاوه بر صبحانه، در وعده‌های ناهار و شام نیز پذیرای مشتریان است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا، پاستا، لازانیا و انواع ساندویچ‌های وسوسه‌انگیز می‌شود.

کافه کتاب شهر کاغذی

  • آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه پنج (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۶۱۰۳۴
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

میز و صندلی های چوبی رستوران در حیاطی بزرگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فاطمه راز)

کافه شهر کاغذی دارای حیاطی باصفا با حوض و درخت و صندلی‌های چوبی است و از همین رو محیط دنجی دارد. شهر کاغذی یک مرکز فرهنگی دوست‌داشتنی در شیراز محسوب م‌شود که صبحانه‌های بسیار لذیذی دارد. در اینجا می‌توانید املت سنتی، فیریتاتا (تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، بروکلی، فلفل‌دلمه، ژامبون، قارچ، پنیر پیتزا)، املت یونانی (تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، ژامبون، سوسیس، زیتون، قارچ، پنیر)، املت مراکشی، بندیکت (تخم‌مرغ، نان تست، بیکن، پنیر گودا، لوبیا گرم) و پنکیک (پنکیک، موز، نوتلا) را نوش جان کنید. همچنین در منوی کافه، صبحانه کاغذی یک (قهوه، فیریتاتا)، صبحانه کاغذی دو (لاته، املت یونانی یا املت مراکشی)، صبحانه کاغذی سه (پنکیک و کاپوچینو) و صبحانه سلامت (پنیر، گردو، خیار، گوجه‌فرنگی، سبزیجات و سرویس چای) گنجانده شده است. وعده صبحانه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ سرو می‌شود. بعد از صبحانه می‌توانید گشتی در کتاب‌فروشی آن بزنید.

در کافه کتاب شهر کاغذی امکان سفارش میان‌وعده‌ها (کروسان پنیری، کروسان کره مربا، کروسان نوتلا، کروسان بادام زمینی)، غذا (آش رشته، حلیم بادمجان، تست بیف، پاستا پستو)، کیک و دسر، قهوه، چای و دمنوش برایتان مهیا است.

فست فود جوی

  • آدرس شعبه اصلی: شیراز، معالی آباد، کوچه ۱۰ خلبانان (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۴۰۲۷۶
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

فست فود جوی با دکوراسیون چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مسلم صالحی)

فست فود جوی یکی از معروف‌ ترین فست‌ فودهای شیراز است که علاوه بر معالی آباد، در بلوار بهشت و مجتمع خلیج شعبه دارد. این فست فود از دو طبقه و حیاطی کوچک تشکیل شده است که در زمستان نیز مورد استفاده است و آن را مسقف می‌کنند. علاوه بر ویژگی‌های مثبت رستوران که شامل دکوراسیون مدرن، غذاهای باکیفیت و برخورد خوب کارکنان می‌شود، منوی متنوع آن برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب است.

در صورتی که برای صرف صبحانه به جوی مراجعه کنید، با منوی خوشمزه‌ای از املت‌های کلاسیک (املت گوجه‌فرنگی، خاگینه جو، قیساوا، واویج، سوسیس بندری و نیمرو، املت طهرون قدیم، نیمرو طهرون قدیم)، سینی صبحانه ایرانی، صبحانه انگلیسی، صبحانه ایتالیایی، صبحانه فرانسوی و صبحانه آمریکایی مواجه خواهید شد.

یک سینی صبحانه با سوسیس و لوبیا و نیمرو

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: امیر بازرگانی)

ضمن اینکه امکان سفارش املت اسپانیش، سیزلر (صبحانه ترکی)، املت ترکی و املت لاوسون را نیز خواهید داشت. ساندویچ‌های صبحانه شامل جوی ساندویچ (نان مخصوص، رست بیف، پنیر گودا، قارچ، بیکن، نیمرو) و ساندویچ سوسیس و تخم‌مرغ می‌شود.

شعبه معالی آباد از سمت معالی آباد و همین طور قصردشت در دسترس است و از آنجا که در خیابان بزرگی قرار دارد، مشکلی از نظر جای پارک نخواهید داشت. با توجه به اینکه روزهای شلوغ و آخر هفته شاید میز خالی نداشته باشند، بهتر است که از قبل جا رزرو کنید.

کافه استریت لانژ

  • آدرس: شیراز، معالی آباد، خیابان پزشکان، مجتمع الماس شهر (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۷۳۰۴۷۴۰۰
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

کافه کوچکی با دیوارهای سفید و مبلمان سدری

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: بابک روحانی)

کافه استریت لانژ یکی از کافه‌های معروف شیراز است که صبحانه‌های فوق‌العاده‌ای دارد. دکوراسیون این رستوران به‌حدی زیبا و دلنشین است که لذت نوشیدن قهوه در کنار دوستان یا خانواده چند برابر می‌شود.

منوی صبحانه از صبحانه انگلیسی، صبحانه استریت لانژ (نان تست برشته، اسکرامبل تخم‌مرغ، اسفناج و پنیر پارمزان)، املت ایرانی، صبحانه ایرانی، املت استریت لانژ (تخم‌مرغ، سس پستو، بیکن، ریحان و پنیر گودا)، املت اسپانیایی، پنکیک و کرپ آیرون تشکیل شده است.

بشقاب صبحانه شامل نیمرو و گوجه و قارچ و خیار و پنیر

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حمیدرضا رضائیان)

صبحانه‌های لذیذ استریت لانژ را می‌توانید در کنار قهوه‌های گرم (اسپرسو، آمریکانو، کاپوچینو، کورتادو، جبل‌الطارق، موکا) و نوشیدنی‌های گرم مخصوص (قهوه دمی، قهوه شیخ، هات چاکلت، چای ماسالا، ماچا لاته، چای ایرانی با نبات) میل کنید.

کافه استریت لانژ فقط برای صرف صبحانه نیست و برای ناهار و شام نیز پذیرای مشتریان است. در منوی آن از میلک شیک تا اسموتی و نوشیدنی‌های کلاسیک، کیک و دسر، سالاد، انواع ساندویچ پنینی، پاستا و برگر به چشم می‌خورد.

آش هنگ

  • آدرس: شیراز، بلوار استقلال، خیابان هنگ، روبه‌روی کبابی گلپایگانی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۴۱۰۶۲
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

نمای بیرونی آش فروشی هنگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Saeed F)

نمی‌توان به شیراز سفر کرد و آش سبزی معروف این شهر را برای صبحانه میل نکرد. آش‌فروشی هنگ به‌حدی در شیراز شهرت دارد که در اکثر مواقع، مشتریان در جلوی آن صف می‌کشند؛ با این حال، مدیریت رستوران برای حل مشکل، سفارش آنلاین را در دستور کار قرار داده است تا دیگر نیازی نباشد برای خرید آش در صف طولانی انتظار بکشید تا نوبتتان شود و در آخر با آش سرد به خانه یا محل اقامت خود برگردید.

آش فروشی برق

  • آدرس: شیراز، سی متری سینما سعدی، چهارراه مشیر غربی، پزندگی برق (آش برق) (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۷۷۲۰۰۰۵۲
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای صبحانه

آش فروشی برق در شیراز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Ali Sahlolbei)

آش‌فروشی برق یکی از آشکده‌های قدیمی، باتجربه و محبوب شیراز است که در تهیه و عرضه آش سبزی شیرازی و حلیم شهرت دارد. جالب اینکه از اینجا می‌توانید آش رشته، فلافل، شامی شیرازی و حتی گوشت‌های قلقلی کلم‌پلو را خریداری کنید. این آشکده حدود ۷۰ سال قدمت دارد و غذاهای باکیفیت و عالی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

فست فود گابریک

  • آدرس: شیراز، بلوار دكتر حسابى (صنايع)، روبه‌روى پمپ بنزين ديرين، نبش كوچه ۳۴ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۴۸۰۱۶
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

رستورانی با مبلمان مدرن و شیک با سقف شیروانی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمد تدین)

فست فود گابریک از جمله فست فودهای معروف شیراز است که با محیطی شیک و دنج خود، نه‌تنها برای مردم بومی، بلکه برای گردشگران نیز جذابیت دارد. دکوراسیون شیک این رستوران شامل میز و صندلی‌های چوبی، گلدان‌های رنگارنگ و آب‌نمای سنگی می‌شود که در کنار نورپردازی ملایم، محیطی عالی برای قرارهای دو نفره و دورهمی‌های خانوادگی به وجود آورده است. علاوه بر فضای داخلی می‌توانید در ماه‌‌های گرم سال از محیط بیرونی گابریک بهره ببرید و خود را به نوشیدنی‌های خنکی مانند میلک شیک مهمان کنید.

یک بشقاب فست فود با مخلفات

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمد تدین)

اگر طرفدار پیتزا و ساندویچ هستید، بهترین غذاها را در فست فود گابریک پیدا خواهید کرد. تعدادی از غذاهای معروف رستوران عبارت‌اند از استیک، میگو سوخاری، پیتزا، چیکن آلفردو، چیز برگر، ساندویچ زبان و چیکن کوردن بلو که باید حتما امتحان کنید. از منو رستوران می‌توانید پیش‌ غذا (سوپ شیر، قارچ سوخاری، سیب‌زمینی و پنیر)، سالاد سزار، سالاد مخصوص، چیکن استروگانف، مرغ کنجدی و... را سفارش دهید.

کارکنان خوش‌برخورد، پارکینگ، سرویس‌دهی سریع، کیفیت عالی و حجم زیاد غذاها و قیمت‌های مناسب از جمله ویژگی‌های مثبت فست فود گابریک هستند.

کافه رستوران ژولپ

  • آدرس: شیراز، خیابان طالقانی، روبه‌روی حمام وکیل (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۴۶۹۸۰
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

کافه ای کوچک با میز و صندلی های چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ابراهیم معتمد)

کافه دنج ژولپ در بافت قدیمی شیراز و روبه‌روی حمام وکیل قرار دارد و در نتیجه پس از بازدید از مجموعه زندیه و حمام و بازار آن می‌توانید برای صرف ناهار یا نوشیدنی راهی این کافه شوید. پیش از ورود به کافه، نمای آجرکاری سنتی آن خودنمایی می‌کند و در ادامه با میز و صندلی‌های سبک لهستانی و گلدان‌های گل در فضای داخلی مواجه خواهید شد.

کشک و بادمجان با دوغ و نان

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: افشین جاویدی)

فضای گرم و صمیمی و برخورد محترمانه کارکنان دست به دست هم داده‌اند تا این کافه بین مردم و گردشگران محبوب باشد. در منوی کافه از صبحانه (نیمرو همزده، املت پنیر مخصوص، املت گوجه مخصوص، املت خرما دارچین) تا چای و دمنوش (چای بهار نارنج، چای کوهی، چای زعفران، به‌لیمو عسل گلسرخ)، قهوه، شیک و کیک (کیک سیب و گردو، کیک شکلاتی، چیزکیک نیویورکی) گنجانده شده است.

برای ناهار و شام نیز می‌توانید دوپیازه آلو، خوراک زبان، خوراک مرغ، مرغ کبابی با سیب‌زمینی سرخ‌شده، میرزا قاسمی، لقمه برشته بیکن، لقمه برشته زبان، کشک و بادمجان، کتلت و ماکارونی با ته‌دیگ سیب‌زمینی را انتخاب کنید. قیمت‌ها در این کافه شاد و سرزنده، متوسط و اقتصادی هستند.

رستوران الف (الف فودهال)

  • آدرس: شیراز، پل معالی آباد، ساختمان الف، سینما گلستان، طبقه اول (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۴۸۸۱۸
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

رستورانی با دکوراسیون مدرن و نیمکت های چوبی و تعداد زیادی تابلو

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: فاطمه موید)

پل معالی آباد در شیراز خیلی معروف است و ساختمان الف دقیقا مقابل ایستگاه مترو شیراز قرار دارد. رستوران الف (الف فودهال) در حقیقت فودکورت شیک و جدیدی است که انواع و اقسام غذاها را سرو می‌کند. کته جوجه‌کباب زعفرانی معمولی، خوراک کباب لقمه، خوراک جوجه‌کباب ترش، خوراک جوجه‌کباب ماستی، گوجه پلو با گوشت و بادمجان، میرزا قاسمی از جمله غذاهایی هستند که می‌توانید در رستوران الف میل کنید.

از آنجا که قیمت غذاها مناسب است و کارکنان در محیطی تمیز و مرتب از شما پذیرایی می‌کنند، رستوران الف گزینه خوبی برای صرف ناهار محسوب می‌شود. یکی دیگر از نقاط قوت این فودکورت، نوشیدنی‌های آن است که در لحظه سفارش تهیه می‌شوند و بسیار تازه و دلچسب هستند. این رستوران فضای بسیار دلنشینی به سبک مدرن دارد و روی دیوارهای آن تابلوهای دیدنی نصب شده است.

باغ رستوران مهرآفرین

  • آدرس: شیراز، ۷۰۰ متر بعد از پلیس راه شیراز-سپیدان، سمت چپ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۷۰۳۸۹۶
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

رستورانی سنتی با تخت های چوبی در کنار حوض آب

منبع عکس: سایت mehrafarin-garden.ir (عکاس: ناشناس)

باغ رستوران مهرآفرین دارای فضای بسیار بزرگی به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع است که شامل سالنی با ظرفیت ۲۷۰ نفر و ۸۵ آلاچیق، نانوایی سنتی، کافی‌شاپ و آب‌نمای سنگی زیبا می‌شود.

باغ رستوران مذکور با طبیعت و چشم‌انداز جذاب و آب و هوای مناسب، محل خوبی برای صرف ناهاری دلچسب به حساب می‌آید. در این رستوران می‌توانید غذای خود را در آلاچیق و فضای سبز میل کنید؛ غذاهایی که از مواد درجه یک و مرغوب تهیه شده‌اند.

منوی غذاهای ایرانی و سنتی مهرآفرین از کباب مخصوص، شیشلیک مخصوص، کباب سلطانی، کباب کنجه لاری، ماهیچه گوسفندی، جوجه‌کباب لاری، ران ژیگو، سینی مخصوص مهرآفرین و... تشکیل می‌شود که در کنار شربت‌های مخصوص مهرآفرین یا دوغ محلی، طعم لذیذتری پیدا می‌کنند. امکان سفارش غذاهای فرنگی و دریایی همچون ماهی عربی، ماهی شیر سوخاری، میگو سوخاری، بیف استروگانف، تی‌بن استیک، لم چاپس، جوجه چینی با قارچ سوخاری، هات استیک، میت پاستا و... در رستوران مذکور وجود دارد. پیش‌غذا نیز شامل سالاد فصل، سالاد شیرازی، کشک و بادمجان، ترشی مخصوص، سوپ جو و قارچ می‌شود. در نهایت سرویس چای ویژه را امتحان کنید که از چای دمی زغالی با سماور و مخلفات تشکیل شده است. در کافی‌شاپ این مجموعه، انواع بستنی، شیک، گلاسه، اسموتی، عرقیات، آب‌میوه‌های فصلی، قهوه، دمنوش و چای سرو می‌شود.

کافه رستوران بل پاسی

  • آدرس: شیراز، خیابان خاکشناسی، نبش سروناز، جنب کافی شاپ تولیپ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۲۲۷۴۹۲۴
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

کافه ای کوچک با دکوراسیون چوبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: پرنیان کریمی)

کافه رستوران لوکس بل پاسی مناسب کسانی است که به غذاهای ایتالیایی علاقه دارند؛ ضمن اینکه انواع غذاهای ایرانی و غذاهای گیاهی در منوی آن گنجانده شده است. دکوراسیون شیک، فضای دنج و راحت، برخورد و رسیدگی خیلی خوب کارکنان، سرعت عمل بالا، کیفیت مطلوب غذاها، قیمت مناسب و... از جمله ویژگی‌هایی هستند که به جذب بیشتر مشتری به بل پاسی کمک کرده‌اند. این رستوران علاوه بر فضای داخلی، در فضای بیرون نیز صندلی‌هایی برای پذیرایی از مشتریان دارد.

خورشت قیمه بادمجان با برنج قالبی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سعید بذرافکن)

پیش غذاهای منو شامل سوپ سبزیجات، سوپ جو، استاف ماشروم، سیب‌زمینی‌گریل، سوپ پیاز و غیره می‌شود. امکان سفارش پانزانلا سالاد، وسترن کیوب سالاد، سالاد سزار و سالاد فصل نیز وجود دارد. در بخش غذاهای دریایی، استیک ماهی، کباب ماهی، خوراک میگو، ماهی سوخاری و میگو سوخاری دیده می‌شود.

برای چشید طعم غذاهای فرنگی می‌توانید از میان پاستا آگلی اسپیناچی، پاستا داک اند چیز، اسپاگتی بلونز، لازانیا، فتوچینی میگو، پاستا وجتریانا و غیره دست به انتخاب بزنید. شنیتسل مرغ، ریسوتو میگو، ژیگو، پولو پیکاته، ریب‌آی استیک، بیف استروگانف، پیتزا فور سیزن، گریل بیف تندرلون، مرغ و قارچ خامه‌ای و... دیگر گزینه‌های پیش روی شما هستند.

پیتزا ناپل

  • آدرس: شیراز، خیابان نارون، حدفاصل چهارراه چنچنه و خاکشناسی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۲۹۸۴۱۱
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

پیتزای استیک با سیب زمینی سرخ شده و نوشابه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: رها هاشم‌پور)

پیتزا ناپل، فست فود ایتالیایی معروفی در شیراز است که سه شعبه دارد. یک شعبه در حدفاصل چهارراه چنچنه و خاکشناسی و دو شعبه دیگر در نیایش و قدوسی فعالیت می‌کنند. پیتزا ناپل به‌لطف مشتری‌مداری و سرویس‌دهی عالی، طعم فوق‌العاده غذاها، قیمت نسبتا خوب و محیط زیبا، مشتریان زیادی دارد.

سالاد یونانی، سالاد سزار و سیب‌زمینی سرخ‌کرده به‌عنوان پیش‌غذا در منو قرار دارند. از میان انواع پیتزاها می‌توانید پیتزا استیک، چیکن پستو، چیکن پارسلی، چیکن باربیکیو، کوادراتو، پپرونی، مارگاریتا، وجیتا یا ماچینتا را سفارش دهید.

برگر لاویا

  • آدرس شعبه معالی آباد: شیراز، معالی آباد، گلدشت اول (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۳۶۱۹۹۵
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

نمای بیرونی فست فود لاویا

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: یوسف اسفندیاری)

برگر لاویا از معروف‌ترین فست فودهای شیراز است که در زمینه تهیه و سرو برگر تخصص دارد. مجموعه زنجیره‌ای برگرهای لاویا در آبان ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد و یکی از مجموعه‌های پیشرو در زمینه تولید برگر است. در حال حاضر، برگر لاویا چندین شعبه در شیراز دارد که در معالی آباد، پاسارگاد، فلکه گاز، شهرک گلستان، کسایی، ستارخان، ولیعصر، ذوالانوار شرقی، عفیف آباد، محلاتی،‌ مرودشت، فدک، تخت جمشید، سرباز، فرهنگیان و شهر صدرا فعالیت می‌کنند. این مجموعه همچنین در تهران، کیش، قشم و بوشهر نیز شعبه دارد.

برگر لاویا از معروف‌ترین فست فودهای شیراز با چندین شعبه در نقاط مختلف کشور است

ساندویچ برگرهای رستوران انواع مختلفی همچون چوریتسو برگر، لاویا برگر گوشت، چیکن برگر باربیکیو، ماشروم برگر لاویا، رویال برگر لاویا و... را در بر می‌گیرند. لکسو لاویا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران است که شامل برگر آب‌دار با فیله مرغ، قارچ و پیاز کاراملایزشده و سس مخصوص در نان می‌شود و دور آن پنیر پیتزا قرار می‌گیرد.

گزینه دیگر پیش روی شما، ساندویچ‌های تنوری نظیر ساندویچ رست بیف تنوری، برگر تنوری گوشت دوبل، برگر تنوری مرغ، ساندویچ چیکن میکس تنوری و ساندویچ هات داگ سالاری هستند. بخش سوخاری‌ها شامل سوخاری سه تکه و زینگر برگر لاویا می‌شود. در کنار غذایتان می‌توانید از چشیدن طعم سالاد یونانی، سیب‌زمینی و پنیر، سالاد سزار و قارچ سوخاری لذت ببرید.

فست فود دیوال

  • آدرس: شیراز، خیابان قصردشت، نبش کوچه ۸۸ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۳۱۴۶۴۳
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای ناهار

رستوران بزرگی با دکوراسیون سفید و صندلی های سبز

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: شاهرخ شریفی)

فست فود دیوال یکی دیگر از رستوران‌های مناسب برای صرف ناهار و شام است. در این رستوران علاوه بر فضای باز با آب‌نمای زیبا، در فضای سرپوشیده از مشتریان پذیرایی می‌شود. مشتری‌مداری بسیار مناسب و حرفه‌ای این مزیت را دارد که راضی از رستوران بیرون می‌روید.

برای ناهار یا شام می‌توانید ساندویچ (بیف باریون، فوجیتو چیکن، قارچ برگر، دوبل چیز برگر، رست بیف)، پیتزا (تاکو روتی، بیف بیکن پن، میت چیکن پن، میکس دیوال ایتالیایی، مارگاریتا پن)، فارچیتا (پیو فارچیتا، سبزی چیتا، سیسیلی فارچیتا)، دونر (دونر روتی میت چیکن، دونر روتی چیکن)، هات داگ و کنتاکی سفارش دهید و حسابی لذت ببرید.

باغ رستوران منوچهری‭‬

  • آدرس: شیراز، بعد از پلیس راه شیراز-سپیدان، روبه‌روی پمپ بنزین برادران شریفی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۷۰۲۸۷۱
  • بهترین رستوران‌ های شیراز با موسیقی زنده

رستوران‌های متعددی در شیراز وجود دارند که امکان صرف غذا همراه با موسیقی زنده را برای مهمانان خود فراهم کرده‌اند. اکثر رستوران‌های سنتی شیراز از این امکان برخودار هستند که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد.

رستورانی سنتی با چترهای آویزان در سقف

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: see360.ir)

باغ رستوران منوچهری شیراز که در خروجی شيراز به‌سمت سپيدان قرار دارد؛ رستورانی سنتی است؛ با این حال، خوراک‌ها و غذاهای فرنگی نیز در منوی آن قرار دارد. فضای رستوران به حدی زیبا است که برای مدتی فقط مشغول عکاسی و ثبت مناظر زیبای آن خواهید شد. یکی دیگر از نکات مثبت رستوران قطعا پخش موسیقی زنده است که لذت مضاعفی را نصیبتان می‌کند.

رستوران، سبکی سنتی و سرپوشيده دارد و آلاچیق‌ها دورتادور فضای مستطیلی آن تعبيه شده‌اند. در بخش مرکزی نیز حوض آبی با گل‌های زیبا دیده می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید از کافی‌شاپ مجموعه استفاده کنید که با انواع قهوه، دمنوش و نوشيدنی‌های گرم و سرد، محلی عالی برای وقت‌گذرانی در کنار دوستان و خانواده به حساب می‌آید. این باغ رستوران مجهز به محوطه بازی است که کودکان به‌راحتی در آن سرگرم می‌شوند.

یک سیخ کباب بختیاری با برنج و ته دیگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی تاجگردون)

غذاهایی که می‌توانید در رستوران سنتی میل کنید، عبارت‌اند از شیشلیک، کباب مخصوص، کباب سه مزه، کباب درباری مخصوص، خوراک گردن، خوراک جعفر جوجه، کباب سلطانی، لوبیاپلو با شوید، خوراک قورمه چدنی، خوراک سردست، کباب ماهی و...

برای پیش‌غذا و دسر به‌سراغ سوپ، کشک و بادمجان، سالاد فصل، ماست چکیده، حلوا زعفرانی و رنگینک بروید. نوشیدنی (دوغ،‌ آب‌میوه‌های طبیعی، موهیتو)، عرقیجات (مسانه، نسیم، بهارانه) و کوکتل (کوکتل استوایی، کوکتل هزار جزیره، کوکتل یونانی) سایر بخش‌های منو را تشکیل می‌دهند.

رستوران طوبی

  • آدرس: شیراز، معالی آباد، روبه‌روی پارک ملت، نبش کوچه ۲۹ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۳۵۹۸۴۰
  • بهترین رستوران‌ های شیراز با موسیقی زنده

رستوران بزرگی با دکوراسیون معمولی و دستمال سفره های زردرنگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: نادر اکبری)

رستوران کلاسیک طوبی یکی از رستوران‌های خوب شهر است که برای ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد و گزینه مناسبی برای برپایی مهمانی و مراسم مختلف محسوب می‌شود.

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی را نوش جان کنید. طبخ کباب‌هایی همچون کباب درباری، خوراک کباب بناب، کوبیده مخصوص، کباب سلطانی، کباب برگ، اکبر جوجه، جوجه‌کباب ملس و... باعث شده‌اند تا نام این رستوران در میان بهترین کبابی های شیراز بدرخشد. غذاهای دریایی نیز در این رستوران سرو می‌شود و می‌توانید از چشیدن طعم میگو سوخاری، میکس دریایی، کباب ماهی شیر و ماهی سوخاری شیر لذت ببرید. استیک مرغ، استیک گوشت، چیکن استروگانف، بیف استروگانف، پیتزا مرغ و پیتزا مخصوص طرفداران خود را بین علاقه‌مندان به غذاهای فرنگی دارند. بوفه اردور، کشک و بادمجان، سوپ، سالاد فصل و سالاد سزار را نیز از دست ندهید. صرف غذا در کنار موسیقی دلنشین و زنده پاپ کلاسیک قطعا می‌تواند اشتهایتان را باز کند.

رستوران پات شیراز

  • آدرس: شیراز، چهارراه پانزده خرداد (پارامونت)، جنب فرش‌فروشی حجاری (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۵۴۱۸۶
  • بهترین رستوران‌ های شیراز با موسیقی زنده

یک پرس کباب بدون برنج

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Chef Feizan Rahmat)

رستوران سنتی پات در چهارراه پانزده خرداد قرار دارد و از آنجا که امکان صرف غذا همراه با موسیقی زنده را برای مهمانان خود به وجود آورده، بین شیرازی‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. فضای داخلی رستوران کاملا رنگ و بوی سنتی دارد و محلی دنج و عالی برای قرارهای دو نفره و دورهمی‌های خانوادگی محسوب می‌شود و فضای مناسبی برای برگزاری مراسم و جشن‌های کوچک دارد. در صورت تمایل می‌توانید غذای خود را به‌شکل بیرون‌بر تهیه کنید.

غذاهای ایرانی که در این رستوران طبخ می‌شوند، عبارت‌اند از چلوکباب سلطانی، چلوکباب شاندیز، چلوکباب ترش، چلوکباب بختیاری، چلوکباب لاری گوشت، چلوکباب لاری مرغ، چلو ماهی شیر، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو میگو، دیزی و... همچنین می‌توانید زرشک پلو با مرغ، باقلاپلو با گوشت، چلو خورشت قیمه، چلو خورشت فسنجان، ته‌چین مرغ، کلم‌ پلو و استانبولی پلو با گوشت را سفارش دهید. نوشیدنی‌های گرم و سرد مثل آب‌میوه، شربت به‌لیمو، شربت خیار سکنجبین، عرقیجات، چای، نسکافه و دمنوش نیز در رستوران پات سرو می‌شود.

کافه رستوران عتیق

  • آدرس: شیراز، بلوار کریمخان زند، خیابان رودکی، کوچه ابن سینا (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۲۳۱۶۵۲۸
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای تولد

مبلمان چوبی رنگی در حیاط سرسبز کافه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی زیتون)

کافه رستوران عتیق در یکی از کوچه‌های خیابان رودکی شیراز و در دل خانه‌ای قدیمی و باصفا قرار دارد و از شهرت زیادی بین شیرازی‌ها برخوردار است. هنگام ورود به این کافه رستوران در ابتدا با حیاط کوچکی مواجه می‌شوید که نانوای مهربانی در گوشه‌ای از آن مشغول پخت نان است. تعداد محدودی میز و صندلی، حوض آب، گلدان‌های گل و چند قفس پرنده نیز در این حیاط به چشم می‌خورند. از آنجا که رستوران فضای کوچکی دارد، حتما از قبل جا رزرو کنید.

در ادامه کارکنان با روی گشاده شما را راهنمایی می‌کنند. علاوه بر فضای حیاط می‌توانید سری به داخل ساختمان بزنید که یک اتاق سنتی با وسایل قدیمی و پشتی و قالی و... دارد. این اتاق برای مهمانی‌های کوچک خانوادگی مناسب است. به هر طرف که سر بچرخانید، انواع اشیای عتیقه و قدیمی از بشقاب و ظروف تا چمدان و چرخ خیاطی و شانه قالی‌بافی قدیمی را مشاهده خواهید کرد. دو اتاق این رستوران برای رزرو مراسم خاص نظیر تولد در نظر گرفته شده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که لذت صرف غذا همراه با صدای شرشر آب حوض و آواز پرنده‌ها را از دست بدهد. سینی متنوع پیش‌غذا با نان گرم تازه اولین بخش از پذیرایی در رستوران عتیق است.

سه پرس برنج قالبی با ماهی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Nazanin itc)

از غذاهای بسیار خوشمزه آن می‌توان به ته تغاری زرشک و زعفران، دلمه شکم‌پر، کباب آتیشی، دوپیازه، کوکو سبزی، آب دوغ خیار، سمبوسه گوشت، خوراک جوجه زعفرانی، کباب شاهی، خوراک شکاری و غیره اشاره کرد. جالب اینکه پلو‌ها همه با ته دیگ سرو می‌شوند. ضمن اینکه امکان سفارش غذاهای فرنگی مانند پنینی رست بیف، پاستا وجی، چیکن پاستا، فیله مرغ سوخاری، لازانیا، بیکن تنوری، هات داگ و برگر برایتان مهیا است. در منوی ناهار غذاهای لذیذی از قبیل ته تغاری جوجه‌کباب، ته تغاری فیله کباب، ته تغاری ژیگو، ته تغاری ماهی فصل جنوب، خورشت روز و ته تغاری زعفرانی وجود دارد. نوشیدنی‌ها شامل موهیتو، لیموناد، خیار سکنجبین، شیک توت‌فرنگی، شیک بادام‌زمینی، کرشمه، پانچ، اسموتی انبه و... می‌شوند. ساعت کاری کافه رستوران عتیق از عصر شروع شده و صبحانه و ناهار فقط روزهای پنجشنبه و جمعه با رزرو قبلی ارائه می‌شود.

باغ رستوران سندتن

  • آدرس: جاده شیراز-سپیدان، دو کیلومتر بعد از دوراهی قلات، روبه‌روی کارخانه الکترود، مجتمع ارم (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۳۷۸۹۳۸۲۰۰
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای تولد

محوطه ای پایین تر از سطح زمین با سازه ای چوبی روی آن

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مهران هدایتی)

باغ رستوران سندتن به‌واسطه معماری زیبا و منحصربه‌فرد، یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌های شیراز به حساب می‌آید که مشابه آن را در هیچ کجای شهر پیدا نخواهید کرد. در ساخت این مجموعه از چهار عنصر چوب، آهن، شیشه و ورق‌های کامپوزیت استفاده شده و طراحی آن را شرکتی بین‌المللی در قطر انجام داده است.

این رستوران علاوه بر ظاهر جذاب، غذاهای بسیار باکیفیتی دارد که باید امتحان کنید. در صورتی که گذرتان به این رستوران بیفتد، امکان صرف انواع پیتزا، برگر و کباب را خواهید داشت که در کنار کادر مجرب و فضای دلنشین، حسابی می‌چسبد. در نهایت نیز از امکانات تفریحی و رفاهی آن مانند بیلیارد، فوتبال‌دستی، سینما سه‌بعدی، ایرهاکی و پلی‌استیشن برای گذراندن وقت بهره ببرید. با این اوصاف اگر به‌دنبال محلی عالی برای برگزاری جشن تولد، مراسم عقد و عروسی و… هستید، سندتن پیشنهاد خوبی است.

کافه رستوران بلانش

  • آدرس: شیراز، معالی آباد، انتهای دوستان، نرسیده به بلوار کسایی (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۳۴۵۰۲۰
  • بهترین رستوران‌ های شیراز برای تولد

کافه، فست فود و رستوران بلانش با وعده‌های صبحانه، ناهار و شام از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. وعده صبحانه و ناهار صرفا در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه سرو می‌شود. این کافه رستوران دو طبقه تقریبا فضای بزرگی برای سرویس‌دهی دارد. علاوه بر برخورد خوب کارکنان، دکور شیک و مدرن و همین طور کیفیت قابل‌قبول غذاها از مزایای آن به حساب می‌آید. 

این کافه رستوران انتخاب خوبی برای جشن‌هایی همچون جشن تولد است. منوی آن نیز تنوع خوبی دارد و از پیش‌غذا (دیپ قارچ و بادمجان، بشقاب گیاهی)، سالاد، غذای اصلی (تورنادو استیک، چیکن پارمسان)، بلانش اسپشیال (کباب میت رول، کته مرغ آلویی، کته میگو)، پانینی و برگر، پاستا، نوشیدنی‌های گرم و سرد، چای و دمنوش تشکیل شده است. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالا است.

یک فنجان قهوه و چای در ستورانی شیک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مهرشاد چکامه)

اگر تجربه غذا خوردن در بهترین رستوران های شیراز را دارید یا رستوران خوب دیگری در شیراز می‌شناسید، نظرات و اطلاعات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های شیراز کدامند؟

باغ رستوران سنتی شاپوری، رستوران سنتی شرزه، باغ رستوران خوشا شیراز، رستوران سنتی کته ماس، رستوران سنتی سرای مهر، رستوران خانه سنتی پرهامی، رستوران صوفی، رستوران شاندیز، باغ رستوران نخلستان، رستوران شاطر عباس، رستوران هفت خوان، رستوران گردان هتل بزرگ شیراز، رستوران هتل زندیه، رستوران لوتوس هتل پارس، رستوران عمارت فیل شیراز و...

کدام رستوران شیراز به سبک قاجاری است؟

رستوران صوفی

در کدام رستوران شیراز می‌توان منظره دروازه قرآن را تماشا کرد؟

شاندیز

کدام رستوران شیراز غذای جنوبی سرو می‌کند؟

باغ رستوران نخلستان

منبع عکس کاور: گوگل مپ (عکاس: محمد تدین)

مطالب مرتبط:

دیدگاه