پیام حسن روحانی به مناسب روز جهانی گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۲
پیام حسن روحانی به مناسب روز جهانی گردشگری
پنجم مهرماه همزمان با روز جهانی گردشگری دکتر حسن روحانی، پیامی با مضمون «توسعه اقتصادی و بسط فرهنگ صلح و آشتی، همه کشورها را به توسعه صنعت گردشگری ترغیب می‌کند»صادر کرد.
پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری نام گرفته و هر سال مراسمی به مناسبت آن نه تنها در ایران بلکه در همه جهان برگزار می‌شود. بر این اساس حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان پیامی صادر کرد:
« پنجم مهرماه هر سال یادآور جایگاه مهم گردشگری در جهان است. سهم عظیم گردشگری در گردش مالی جهان، مشارکت این صنعت در تعاملات بین‌فرهنگی، نقش گردشگران در توسعه گفت‌وگوی اجتماعی میان فرهنگ‌ها و کشورها، و پیامدهای گردشگری برای توسعه اقتصادی و بسط فرهنگ صلح و آشتی، همه کشورها را به توسعه این صنعت و بهره‌مندی از مواهب آن راغب و نیازمند ساخته است. امروز اسناد بالادستی ناظر بر توسعه از جمله سیاست‌های کلان برنامه ششم، رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام در هر سه قوه، بر ضرورت توسعه گردشگری و متنوع‌سازی اقتصاد ایران تأکید دارند. کاهش وابستگی به نفت، توزیع جغرافیایی ثروت، و تضمین استفاده پایدار از منابع فرهنگی، اکوسیستمی، و زیرساخت‌های ایجاد شده در کشور، به علاوه فراهم آوردن امکان اشتغال گسترده، ضرورت‌هایی است که برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری را حیاتی می‌سازد.»

مطالب مرتبط:

دیدگاه