صدور ویزای الکترونیکی در ایران محقق می‌شود

 محمدی
محمدی سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
صدور ویزای الکترونیکی در ایران محقق می‌شود
بر اساس مصوبه شب گذشته هیات دولت وزارت امور خارجه موظف شد ظرف یک سال آینده صدور ویزای الکترونیک را با کمک سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و بقیه دستگاه‌های مختلف محقق کند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، درباره مصوبه هیات دولت برای صدور ویزای الکترونیک، گفت:
بر اساس مصوبه هیات دولت وزارت امور خارجه موظف شد ظرف یک سال آینده صدور ویزای الکترونیک را با کمک سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و بقیه دستگاه های مختلف محقق کند.
مسعود سلطاني‌فر اظهار اميدواری كرد تا بر اساس این مصوبه و در یک سال آینده در همه نمایندگی‌ها صدور ویزا به صورت ویزای الکترونیک امكان‌پذير باشد. وي گفت:
طبق مصوبه‌اي كه در نشست همفکری و تعامل کشورهای عضو اکو در زمینه صنایع دستی در کاخ نیاوران برگزار شد، قرار است محدودیت از فرودگاه‌های خاصی که قبلا در آن فرودگاه‌ها ویزای فرودگاهی صادر می‌شد، برداشته شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:
با صدور مصوبه جديد، ويزاي فرودگاهي که قبلا 15 روزه انجام می شد و 15 روز تمدید می شد، به 30 روز افزایش پیدا کرد و برای یک دوره 15 روزه نیز قابل تمدید هست تا گردشگران مختلف تسهیلات بهتری را برای گردشگری خود داشته باشند.
سلطانی فر اضافه کرد:
بر اساس این مصوبه تمام فرودگاه هایی که در مرز بین المللی هستند، اجازه دارند برای گردشگران 190 کشور دنیا که وارد ایران می شوند، ویزای 30 روزه صادر کنند در حالی که ویزای 15 روزه صادر می شد و این مصوبه یک قدم اساسی برای تسهیل در برنامه ها و خیز گردشگری خواهد بود.
تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه