۱۰ مکان‌ باورنکردنی که شما را به دنیایی فراتر از کره‌ خاکی می‌برد

علی نظرپور
علی نظرپور چهار شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۱
۱۰ مکان‌ باورنکردنی که شما را به دنیایی فراتر از کره‌ خاکی می‌برد

زمانی که تعطیلات فرا می‌رسد، بعضی از ما ترجیح می‌دهیم که شهرهای بزرگ را به‌عنوان مقصد انتخاب کنیم و در لوکس‌ترین مکان‌ها اقامت داشته باشیم، در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند به دل جاده بزنند و محیط‌هایی طبیعی‌ را تجربه کنند‌. با وجود اختلاف سلیقه‌ای که هر دوگروه با هم دارند، با هم بر سر اینکه یک مکان تحسین برانگیز ارزش وقت گذاشتن را دارد توافق دارند. ازاین‌رو سعی کرده‌ایم لیستی از چشم نوازترین نقاط زمین را برایتان گردآوری کنیم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

این مناطق به‌قدری زیبا و سورئال هستند که گاهی بازدیدکنندگان فراموش می‌کنند این مکان‌ها روی‌ کره‌ی خاکی واقع شده‌اند. در هر صورت کوله‌ پشتی‌هایتان را محکم  ببندید و آماده‌ی رفتن شوید.

۱. یادبود ملی وایت سَندز (White sands)

اگر شما فکر می‌کنید که گشت و گذار در دامنه‌ی بزرگترین دشت گچی جهان سرگرم کننده نیست، مشخصا به خاطر این است که تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده‌اید. پوشش گچی به وسعت ۴۴۲ کیلومتر در صحرای مکزیک، یک گنجینه‌ی ملی است که تا نبینید به ارزش واقعی آن پی نمی‌برید‌.

wpid-white-sands-national-monument.jpg wpid-white_sands_newmexico.jpg wpid-whitesands51.jpg

۲. غار رید فلوت

اگر روزگاری به گیلین در کشور چین سفر کردید، از این نقطه حتما دیدن کنید‌. این غار پر از سازه‌های زمین‌شناختی است که زیبایی خود را از لطف وجود هزاران سال حرکت آب در برابر سنگ‌های آهکی به دست آورده‌اند‌.

wpid-reed_flute_china2.jpg wpid-reed_flute_china5.jpg wpid-reed_flute_china4.jpg wpid-reed_flute_china3.jpg

۳. مالدیو

اگر سیاره‌ای در فیلم Interstellar که به‌طور عمده از آب ساخته شده بود را به خاطر دارید، مالدیو نمونه‌ای واقعی از آن مکان است. مالدیو ۲۶ جزیره‌ی طبیعی خیره‌کننده‌ی مرجانی دارد که به‌صورت حلقوی در اقیانوس هند قرار دارند.

wpid-maldives.jpg wpid-maldives5.jpg

۴. کوه‌های Zhangye Danxia

زمین‌های تغییر شکل یافته‌ی Danxia دارای صخره‌های قرمز لایه لایه‌ای است که موج‌های خیره‌کننده‌ای را به وجود آورده‌اند و تنها در چین یافت می‌شوند. این محدوده‌ی تماشایی که اغلب ”کوه‌های رنگی“ نامیده می‌شوند، در پارک زمین‌شناسی زمین‌های تغییر شکل یافته‌ی Zhangye Danxia  واقع در استان Gansu قرار دارد. گفته می‌شود سرزندگی، درخشندگی و وضوح این منطقه پس از بارش باران دوچندان می‌شود.  

wpid-zhangye-danxia2.jpg  

۵. متروپول پراسال(Metropol Parasol)

بنای متروپول پراسال شبیه ایستگاه فضایی بین کهکشانی به نظر می‌رسد که مستقیما از آینده آمده است، اما در واقعیت، بزرگترین ساختار چوبی جهان محسوب می‌شود. این بنا در سِویای (Seville) اسپانیا قرار دارد. اگرچه این احساس را در بیننده به وجود می‌آورد که از آینده آمده است، اما رسما در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان سایبانی بر سر منطقه‌ی محبوب و فروشگاهی اندولسی افتتاح شد.

wpid-metropol_parasol.jpg wpid-metropol_parasol___seville_by_cloudwhisperer.jpg wpid-metropol_parasol_seville.jpeg

۶. پترا

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی اردن، شهر گمشده‌ی پترا است که دارای یک مجموعه‌ی نفس‌گیر از مقبره‌های سر برافراشته از دامنه‌های کوه است. این مکان به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و در مجله‌ی Smithsonian به‌عنوان یکی از ۲۸ مکانی که قبل از مرگ باید دید، معرفی شد‌. تنها با نگاه به عکس‌ها دلیل این انتخاب‌ها را متوجه‌ خواهیم شد.

Petra-Jordan Petra-HD-Wallpapers-2   al_khazneh__petra__jordan_by_francis1ari-d7dwoy2   Petra

۷. گراند هتل Tschuggen

تعطیلات در یک هتل سویسی، آرامشی بی‌نظیر به‌همراه دارد. ویژگی‌های این هتل در Arosa سویس، عینا تجربه‌ای آسمانی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. ساختار تکه‌ای این هتل مثل این است که از زمین بیرون زده باشد و مناظر برفی این منطقه‌ در زمستان که توسط این ساختار‌ها درخشنده می‌شود طوری به نظر می‌رسند که گویی عمدتا در دنیایی دیگر قرار دارند.

wpid-547cdb4ecbbd2620680de5e7_tschuggen-multicolor-spa-grand-hotel-arosa-switzerland.jpg Tschuggen_grand_hotel2.jpg Tschuggen_grand_hotel3.jpg

۸. چشمه‌های طبقه‌ای Pamukkle

اگرچه این چشمه‌ها شبیه راه‌پله‌‌ای برفی به نظر می‌رسند که از بهشت سقوط کرده‌ است، اما باید بگوییم که ساختار این تراس‌ها به‌طور طبیعی از تراورتن و چشمه‌های آب گرم تشکیل شده است. Pamukkale یکی از شهرهای بزرگ عصر بیزانتین است که در استان دنیزلی ترکیه قرار دارد و از مشهورترین مقاصد در سفر به ترکیه است. باورتان شود یا نه توریست‌ها می‌توانند با پای پیاده در این نقطه به گشت و گذار بپردازند.

Pamukkale wpid-pamukkale.jpg wpid-pamukkale2.jpg

۹. موآب (Moab)

موآب یکی از شهرهای ایالت یوتا در آمریکا است که زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد. مناظر این شهر تا جایی که چشم کار می‌کند، امتداد دارد، مناظری همچون صخره‌های قرمز و کوه‌های پوشیده از برف در دور دست‌ها. همه چیز اینجا بسیار هیجان‌انگیز و رنگارنگ است، حتی گیاهان و سبزیجات مرده در این ناحیه بسیار هنرمندانه به نظر می‌رسند.

wpid-miab4.jpg wpid-moab2.jpg

10. یادبود ملی صخره‌های ورمیلون (Vermilon)

با وجود ارتفاعاتی در محدوده‌ی ۹۴۴ تا ۲۱۶۴ متری، در بیابان‌هایی وحشی به وسعت ۲۸۰،۰۰۰ هکتار، بنای یادبود آریزونا چیزی است که مشاهده می‌شود. شرایط این ناحیه به‌قدری خشن و ناملایم است که تنها برای پیاده‌روی در بخشی از آن نیاز به کسب اجازه دارید.

wpid-vermilon_cliffs5.jpg wpid-canyon-vermillion-cliffs-arizona.jpg wpid-vermilon_cliffs_national_manument2.jpg wpid-vermilon_cliffs_national_manument.jpg

آبا شما هم نقاطی این‌چنینی را سراغ دارید؟ لطفا نظراتتان را با کجارو در میان بگذارید. منبع:brit    

مطالب مرتبط:

دیدگاه