راهنمای سفر به سان فرانسیسکو

سان فرانسیسکو شهر مدرنی است که برای فرهنگ، موسیقی، تنوع و مناظر زیبایش کاملا شناخته شده است. این شهر با آنچه که مردم تصور می‌کنند، متفاوت است. مردم آمریکا می‌گویند ”فقط سان‌ فرانسیسکو“ و برای این موضوع هم دلیل دارند.

سبک‌های زندگی مختلفی در سان‌فرانسیسکو وجود دارد، از افراد هیپی‌ (افرادی که سبک زندگی متفاوت از مردم در غرب را بر می‌گزینند و اغلب موهای بلند دارند و لباس‌های رنگی می‌‌پوشند) گرفته تا دانشجویان کالج در این شهر پیدا می‌شوند. در هرصورت شما با یکی از جالب‌ترین و آزاد‌ترین شهرهای آمریکا روبه‌رو هستید.

نمایی از پل گلدن گیت

عکس از وب‌سایت thecrazytourist.com (عکاس: نامشخص)

درباره سان‌ فرانسیسکو بیشتر بدانید:

هزینه سفر به سان‌ فرانسیسکو

جاهای دیدنی سان فرانسیسکو

هزینه سفر به سان‌ فرانسیسکو

هزینه‌ خوابگاه

هر اتاق خوابگاه، قیمتی بین ۲۵ تا ۴۰ دلار آمریکا و اتاق‌های خصوصی دو نفره هزینه‌‌ای معادل ۱۰۰ دلاری برای هر شب دارند.

هزینه‌ هتل

قیمت یک اتاق دونفره به‌ازای هر شب در هتل‌ های سان فرانسیسکو بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار آمریکا است. 

Hotel Nikko San Francisco

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ متوسط مواد غذایی

رستوران های سان فرانسیسکو دارای گستره متنوعی هستند که قیمت‌هایی متوسط و متفاوت دارند. غذاهای چینی در اینجا بسیار عالی است و نسبت به انتخاب‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارند.

هزینه‌ حمل‌ونقل عمومی

قیمت‌های آژانس حمل‌ونقل عمومی سان‌فرانسیسکو به اختصار SFMTA برای اتوبوس‌ها، مترو و تراموای شهری اعمال می‌شوند. شما می‌توانید یک کارت عبور مخصوص بزرگسال به قیمت ۲.۲۵ دلار آمریکا، یا کارت عبور یک روزه به قیمت ۱۷ دلار، ۳ روزه ۲۶ دلار و ۷ روزه به قیمت ۳۵ دلار آمریکا تهیه کنید.

حمل و نقل عمومی در سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت sf.curbed.com (عکاس: نامشخص)

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

به‌دنبال رویداد‌های رایگان بگردید: از آنجا که شرکت در رویداد‌های تفریحی و داشتن سرگرمی‌های مختلف هزینه‌بر هستند بهتر است دنبال مکانی باشید که بدون صرف هزینه‌ای از این خدمات بهره‌مند شوید. میدان اتحادیه (UnionSquare) یکی از جاهایی است که نمایشگاه‌ها و سرگرمی‌های مختلف و رایگانی دارد. همچنین این میدان نقطه‌ای عالی برای تماشای آثار هنرمندان محلی به شمار می‌رود.

از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید: هزینه‌ پارک کردن ماشین شخصی در سان‌فرانسیکو فوق‌العاده گران است و با توجه به اینکه این شهر یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را در سراسر ایالات متحده دارد بهتر است برای جابه‌جا شدن از این طریق اقدام کنید.

جاهای دیدنی سان فرانسیسکو

قدم زدن روی پل گلدن‌گیت

پل گلدن گیت یکی از مشهور‌ترین و قابل‌توجه‌ترین جاهای دیدنی سان‌ فرانسیسکو است که علاوه بر زیبایی، تکه‌ای از هنر مهندسی را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می‌شود روی این پل قدم بزنید و از مرکز بازدیدکنندگان دیدن کنید تا از جریان و تاریخ پارک آگاه شوید یا فقط به هر گوشه از آن خیره شوید و عکس‌های زیبایی بگیرید. ضمنا فراموش نکنید که از منطقه‌ ملی و تفریحی گلدن گیت دیدن کنید که  تفرجگاهی آبی، مناظری خاص از پل و تعدادی مسیر پیاده‌روی را ارائه می‌دهد. همچنین یکی از موزه‌های والت دیزنی در این منطقه واقع شده است.

بازدید از کریسی‌فیلد (Crissy Field) پارک کریسی فیلد در نزدیکی پل گلدن گیت قرار دارد و دارای ساحلی زیبا، رستوران‌ها، اسکله‌های ماهیگیری و مکان‌هایی برای انجام بازی Frisbee ( نوعی بازی که دو نفر یک شی پلاستیکی صفحه‌مانند را به‌سمت هم پرت می‌کنند) است. شما می‌توانید در این پارک مردم محلی زیادی را ببینید که یا در حال قدم زدن با حیوان خانگی‌شان هستند یا روی شن‌های ساحل دراز کشیده‌اند.

پل گلدن‌گیت سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت dreamstime.com (عکاس: Lunamarina)

بازدید از کاخ هنرهای زیبا

کاخ هنرهای زیبا بنایی به سبک رومی و باقی مانده از نمایشگاه بین‌المللی پاناما و اقیانوس آرام در سال ۱۹۱۵ میلادی است. یکی از خوش‌منظر‌ه‌ترین نقاط شهر، ساختمان مدور بیرونی این کاخ به‌همراه تالابی در آن است. بهتر است از قدم زدن اطراف تالاب، استراحت در سایه‌ ساختمان مدور و پیک‌نیک روی چمن‌ها غافل نشوید و از آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

کاخ هنرهای زیبا سان فرانسیسکو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Rhododendrites)

تور آلکاتراز

آلکاتراز زندان سابق پلیس فدرال در جزیره‌ آلکاتراز است و زمانی که در حال فعالیت بود تعدادی از بدترین جنایتکاران ایالات متحده در این مکان زندانی بودند. این زندان در سال ۱۹۷۰ تعطیل شد و به محلی برای بازدید عموم تبدیل شد تا به‌صورت رایگان از آن بازدید کنند.  البته باید هزینه‌ قایق برای سفر به این نقطه را پرداخت کنید. شما می‌توانید در طی یک تور بازدید از جزیره، از زبان تفنگداران و محیط‌بانان از تاریخ آن مطلع شوید.

جزیره آلکاتراز در سان فرانسیسکو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Chris6d)

بازدید از محله اسکله ماهیگیران

بازدید از این ناحیه که تعداد زیادی شهرک در طول اسکله را تحت پوشش خود دارد یکی از محبوب‌ترین کار‌هایی است که توریست‌ها انجام می‌دهند. از ویژگی‌های این ناحیه وجود نوازندگان خیابانی، مغازه‌های خرید سوغاتی و تعدادی رستوران با قیمت‌های بسیار گزاف است. در واقع منطقه‌ای مناسب برای تماشا و گشت‌وگذار است اما به‌هیچ‌وجه برای خوردن ناهار یا شام پیشنهاد نمی‌شود. قیمت غذاها بسیار گران است و اگر بخواهیم صادق باشیم کیفیت غذای خوبی هم ندارند.

محله اسکله ماهیگیران در سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت mercurynews.com/Getty Images (عکاس: نامشخص)

اقامت در منطقه‌ میشن

منطقه‌ میژن (Mission) مکانی افسانه‌ای و شگفت‌انگیز است که می‌توانید شب را در آنجا سپری کنید. بعد از یک روز خسته کننده، در پارک دولورس با دیدی عالی از محیط شهری استراحت کنید و از غذاهای فوق‌العاده‌ مکزیکی لذت ببرید.

محله میشن در سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت americafromtheroad.com (عکاس: نامشخص)

سوار تراموای برقی شوید

راندن تراموای برقی روش بسیار مناسبی برای دیدن شهر سان‌فرانسیکو و تجربه‌ محله‌های مختلف آن است. از مغازه‌های خیابانی تراموای برقی اجاره کنید و از راندن آن‌ها لذت ببرید. به‌علاوه در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

ترامواهای سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت sfchronicle.com/Getty Images (عکاس: نامشخص)

بازدید از خیابان لمبارد

در حالی که مشغول راندن تراموا هستید مطمئن شوید که در خیابان لمبارد توقف می‌کنید و پیچ در پیچ‌ترین خیابان جهان را به تماشا می‌نشینید.

خیابان لمبارد در سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت wallpapercave.com (عکاس: نامشخص)

بازدید از برج کویت

یکی از نقاط دیدنی و برجسته سان‌فرانسیسکو کویت‌تاور است که بر بالای تپه‌ تلگراف قرار دارد. این برج در سال ۱۹۳۳ به‌منظور زیبا‌کردن چهره‌ شهر ساخته شد. ویژگی برج وجود ۲۷ نقاشی دیواری کشیده شده توسط هنرمندان مختلف روی دیوارهای آن است. از بالای کویت‌تاور می‌توان با دیدی ۳۶۰ درجه تمام شهر را تماشا کرد که خالی از لطف نخواهد بود و البته مجبور هستید هزینه‌ ۸ دلاری آنرا تقبل کنید. در غیر این صورت شما می‌توانید به بررسی نقاشی‌های و بنای یادبود در طبقه‌ همکف بپردازید.

برج کویت در سان فرانسیسکو

عکس از وب‌سایت legacy.seaonc.org (عکاس: نامشخص)

بازدید از منطقه‌ چینی‌ها

بعد از محله‌ چینی‌ها در نیویورک، محله چشم‌بادامی‌ها در سان‌فرانسیسکو ، بزرگ‌ترین محله‌ چینی‌ها در سراسر ایالات متحده محسوب می‌شود. مهاجران چینی اولین بار به ساحل غربی آمدند و مغازه‌هایشان را در  شهر سان‌فرانسیسکو برپا کردند. با توجه به وجود تبعیض نژادی، این ناحیه تبدیل به محله‌ چینی‌ها شد، اگرچه هنوز هم رنگ بوی تبعیض نژادی از بین نرفته است. این محله‌ یکی از بهترین مکان‌های غذاخوری (DimSum) را در سراسر کشور دارا است.

محله چینی‌ها در سان فرانسیسکو

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Christian Mehlführer)

نویسنده: علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

لوکیشن های فیلم در سان فرانسیسکو، شهری کنار خلیج

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map