۵ راه آسان برای کاهش وزن

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
۵ راه آسان برای کاهش وزن
کاهش وزن یکی از دشوارترین کارهای دنیا است. البته دشواری این کار به هنگام ایجاد تغییرهای اساسی دوچندان می‌شود. ولی در این میان برخی راه‌های آسان برای دستیابی به وزن ایده‌آل وجود دارد. برای آشنایی با این ۵ روش بی‌دردسر برای کاهش وزن با کجارو همراه شوید!
۵ راه آسان برای کاهش وزن در برخی موارد احساس می‌کنید که اضافه وزن دارید و با وجود ادامه کلیه مسئولیت‌های جاری در زندگی روزمره، باید بیشتر به رژیم غذائی و فعالیت‌های جسمانی خود توجه کنید. سوالی که در این حالت برای عموم ایجاد می‌شود این است که چرا پیش‌تر به این فکر نبوده‌اند. از آنجائیکه دغدغه‌های زندگی روزمره یکی از دلایل اصلی غفلت در این مورد محسوب می‌شود، بنابراین بیشتر افراد به دنبال راه‌حل‌هایی عملی و البته آسان برای کاهش وزن هستند. از اینرو، در این مقاله به ۵ روش آسان و بی‌دردسر برای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

۱. استفاده از مواد غذائی گروه‌های پنج‌گانه در برنامه رژیم

۵ راه آسان برای کاهش وزن یکی از اصول اولیه در رژیم‌های لاغری اجتناب از تغییر ناگهانی در عادت‌های غذائی است. به عبارت دیگر، ترک برخی از مواد غذائی راه حل مورد تائیدی برای کاهش کالری‌های دریافتی به شمار نمی‌رود. از این‌رو، در چنین وضعیتی باید کلیه گروه‌های غذائی شامل غلات، پروتئین، میوه و سبزی و لبنیات به تناسب در برنامه تغذیه روزانه لحاظ شوند. بدین‌ترتیب با تغذیه مناسب کلیه مواد سالم و دارای ارزش تغذیه برای بدن دریافت شده و کاهش وزن به روش درستی اتفاق می‌افتد.

۲. ورزش و فعالیت جسمانی حتی برای مدت کوتاه در طول هفته

۵ راه آسان برای کاهش وزن اگر ترجیح می‌دهید تا به مرور وزن خود را کم کنید، نیازی به فعالیت‌های ورزشی شدید روزانه ندارید. در نگاه اول نیز انجام این نوع از فعالیت‌ها به شکل روزانه و فشرده برای عموم چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. نکته جالب توجه اینکه بهترین و موفق‌ترین راه برای کاهش وزن و از بین بردن کالری‌های اضافی ورزش مستمر است. اگر به یکی از رشته‌های ورزشی علاقه‌مند هستید، پس یک قدم در این مسیر به جلو رفته‌اید. ولی اگر هنوز رشته ورزشی خود را انتخاب نکرده‌اید، بهتر است تا چند مورد را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

۳. استراحت و سرگرمی با مواردی به غیر از غذا

۵ راه آسان برای کاهش وزن استراحت نیز بخشی از برنامه سالم‌سازی سبک زندگی است، زیرا استرس نیز به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش وزن شناسایی شده است. از این‌رو، استراحت یکی از موارد مهم در این زمینه محسوب می‌شود. اگر تمایل دارید تا زمان‌های استراحت خود را به عصر یا آخر هفته موکول کنید، بهتر است تا این برنامه‌ها از غذا به دور باشند. برای مثال می‌توانید کتاب بخوانید یا در حین تماشای تلویزیون یکی از امور مربوط به خانه را انجام دهید.

۴. قرار دادن برنامه‌ی کاهش وزن به عنوان بخشی از زندگی نه تمام آن!

۵ راه آسان برای کاهش وزن اقدام به کاهش وزن تصمیم بزرگی است. هر فرد در ابتدای راه ممکن است با پیشنهادهای پزشک یا متخصص تغذیه قدم در این راه بگذارد، ولی سرانجام آن دارای دو نتیجه متفاوت است؛ یا ممکن است با تمام قوا پیش بروید یا در ابتدای راه منصرف شده و به رژیم ناسالم قبلی خود برگردید. اگرچه این تصمیم بزرگ و مهمی است ولی نباید سایر الویت‌ها مانند کار، خانواده، دوستان و ... را در حاشیه آن قرار دهید. بلکه باید برنامه کاهش وزن را در هریک از این عرصه‌ها وارد کنید. برای مثال، در محیط  کار می‌توانید از میان‌وعده‌ها و غذاهای سالم استفاده کنید، در زمان استراحت به مدت کوتاه - ۱۰ دقیقه - پیاده‌روی کرده یا از پله‌ها بالا و پائین بروید.

۵. هر چیزی را دوست دارید، در زمان دلخواه میل کنید!

۵ راه آسان برای کاهش وزن در میان اغلب افرادی که از رژیم غذائی استفاده می‌کنند، این باور وجود دارد که در هنگام اجرای رژیم باید از برخی غذاها دست کشید. ولی در عمل این کار تاثیر چندانی در کاهش وزن ندارد. زیرا در صورتی‌که غذاهای مورد علاقه خود را از رژیم غذائی خارج کنید، انتخاب جایگزین مناسب برای آن ماده غذائی چندان آسان نخواهد بود. بلکه فقط کافی است تا تعادل را در مصرف این دسته از مواد غذائی رعایت کنید. برای مثال، اگر به خوردن شکلات علاقه‌مندید، مصرف میوه و سبزی را در کنار آن فراموش نکنید. با ایجاد تغییرهای کوچک دستیابی آسان به وزن دلخواه غیر ممکن نیست. فقط کافی است تا موارد جدید را امتحان کنید و از نتایج مثبت آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که کاهش وزن نقش بسیار موثری در وضعیت سلامت جسم دارد. منبع: lifehack

مطالب مرتبط:

دیدگاه