چگونه یک مشاور امور مهاجرت انتخاب کنیم

هانیه احمدی
هانیه احمدی پنجشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
چگونه یک مشاور امور مهاجرت انتخاب کنیم
آیا شما قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید اما نمی‌دانید چگونه اقدام کنید؟ شاید بهترین گزینه این باشد که از خدمات یک مشاور امور مهاجرت بهره ببرید. در این مقاله به سوالاتی که در یک مشاوره مهاجرت باید بپرسید و چگونه بهترین شخص را انتخاب کنید، می‌پردازیم. با کجارو همراه باشید.
مهاجرت تصمیم بسیار بزرگی است که نیازمند گذراندن مراحل اداری و تکمیل فرم‌های بسیار زیادی است. در اغلب موارد برای افراد مشکل است که به تنهایی تمامی این پروسه را طی کنند و دقیقا این زمانی است که یک مشاور مهاجرت وارد می‌شود. مشاور شخصی است که به افراد در پروسه مهاجرت یاری می‌رساند و برای این کار دارای مجوز است. توصیه می‌شود که به منظور تسهیل روند مهاجرت‌تان حتما کسی را به خدمت بگیرید که باتجربه و کاربلد است .86516092

انتخاب یک مشاور امور مهاجرت

مردم به دلایل گوناگونی دست به مهاجرت می‌زنند، بنابراین قوانین و مقررات برای کیس‌های مختلف متفاوت است. یک مشاور امور مهاجرت تخصص‌اش دانستن جزییات و داشتن اطلاعات کافی در مورد روش‌های مختلفی است که در مورد روند مهاجرت موکل‌اش ممکن است مفید واقع شود. با به خدمت گرفتن مشاور، شخص مهاجر می‌تواند مطمئن شود که در روند مهاجرت او کمترین اشتباه (یا بدون اشتباه) صورت می‌گیرد و همچنین پروسه‌ی آماده شدن مدارک سریع‌تر انجام می‌شود.

تعیین منطقه جغرافیایی

تصمیم بگیرید که تمایل دارید مشاور امور مهاجرت شما در کجا مستقر باشد. برطبق سلیقه‌ی شخصی خودتان، شاید تمایل داشته باشید از یک مشاور در کشور خودتان مشاوره بگیرید یا اینکه به سراغ مشاوری از کشور مقصد بروید. هرکدام از آنها را که انتخاب کنید مزایا و معایب خود را دارند. زمانی که شما یه مشاور از کشور خود را انتخاب می‌کنید این امکان وجود دارد که شما شخصا ایشان را ببینید و از نزدیک صحبت کنید، و اگر هم یک مشاور راه دور انتخاب کنید ممکن است در اموری مانند پیدا کردن کار و خانه به شما کمک‌های قابل توجه‌ای کند.

پرس و جو از دیگران

اگر شما اشخاصی را می‌شناسید که در گذشته مهاجرت کرده‌اند، ایده‌ی بسیار خوبی است که پیش از انتخاب یک مشاور، با آنها مشورت کنید. در واقع، شما می‌توانید از آنها بپرسید که مشاورشان چه کسی بوده است، سپس به دنبال استفاده از خدمات همان شخص بروید. به این ترتیب شما دیگر نگران کیفیت کار، تجربه و اعتبار آن مشاور نیستید.

جستجو در اینترنت

اینترنت فضای بسیار گسترده‌‌ای است که اطلاعات فراوانی از هر آنچه که در این جهان وجود دارد در اختیار شما قرار می‌دهد. به صورت آنلاین دنبال اطلاعاتی از مشاوران مشهور و خوشنام بگردید. زمانی که شما اسامی قابل اعتمادی را یافتید می‌توانید به صورت شخصی نیز با آنها گفتگو کنید و در نهایت بهترین گزینه را از میان همه برگزینید.

سوالات زیادی بپرسید

از مشاور آینده خود زیاد سوال بپرسید. از پرسیدن هر سوالی که در مورد مهاجرت به ذهنتان می‌رسد دریغ نکنید، حتی اگر به نظر خود شما مسخره بیاید. شما نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی می‌افتد، حتی ممکن است مواردخیلی کوچک پروسه‌ی مهاجرت شما را به تعویق بیاندازد.

مدارک و تجربه دو امر حیاتی هستندimg123

در مورد مدارک و تجربه مشاور پرس و جو کنید. شما حتی می‌توانید تقاضای رضایت‌ نامه‌ها یا شهادت مردمی که قبلا با استفاده از این خدمات نتیجه گرفته‌اند را بکنید. اگر در کشور شما یک مشاور باید برای فعالیت مدرک تحصیلی خاص یا گواهی نامه داشته باشد حتما از داشتن‌شان مطمئن شوید.

تقاضای اطلاعاتی در زمینه خدمات و هزینه‌ها کنید

درمورد تمامی هزینه‌های مربوط به مشاور، همچنین در مورد خدمات مختلفی که قرار است به شما ارائه دهد دقیقا سوال کنید. اگر مشاور لیستی از هزینه‌ها و خدماتش را به صورت کتبی به شما بدهد از سوءتفاهم احتمالی در این مورد نیز جلوگیری می‌کند. تا جایی که ممکن است از به خدمت گرفتن مشاورانی که از دادن این لیست اجتناب می‌کنند پرهیز کنید.

درمورد خدمات اضافه سوال کنید

اگر مشاور خدمات اضافه‌تری ارائه می‌دهد از او تقاضا کنید،  به عنوان مثال در پیدا کردن خانه در کشور مقصد یا پیدا کردن یک کارجدید. برخی از مشاوران موکل‌های خود را در موارد دیگری چون  پیدا کردن یک بیمه‌ی مناسب و امثال آن نیز کمک می‌کنند. علاوه بر این، به احتمال خیلی زیاد شما برای موارد دیگر نیز به کمک نیاز خواهید داشت ، از جمله افتتاح حساب بانکی. اگر مشاور از این قبیل کمک‌ها به شما ارائه می‌دهد حتما از او سوال کنید.

در مورد راهنمایی‌هایش برای مصاحبه ویزا سوال کنیدUntitled-2

بررسی کنید شخصی که به عنوان مشاور به خدمت می‌گیرید آیا برای مصاحبه ویزا نیز به شما کمک می‌کند یا خیر. برخی از مشاوران این خدمات را به موکلان‌شان ارائه می‌دهند و بعضی از آنها حتی مصاحبه‌های ساختگی را برای آماده کردن مهاجران ترتیب می دهند. اگر مشاور شما این خدمات را ارائه نمی‌دهد بهتر است به دنبال گزینه‌ی دیگری باشید مگر اینکه شما کاملا مطمئن باشید که خودتان از پس این امر بر می‌آیید.

بعضی نکات ضروری

  • قبل از آنکه مشاور خود را انتخاب کنید مطمئن شوید که تمام تشریفات اداری از جمله هزینه‌ها، خدمات و سرویس‌های اضافی به درستی انجام شده است.
  • از امضا کردن هر فرم یا مدرک خالی اجتناب کنید. اگر مشاور از شما درخواست کرد که چنین فرمی را امضا کنید حتما در به خدمت گرفتن آن تجدید نظر کنید و اگر اصرار بر این امر ورزید به طور کل مشاورتان را عوض کنید.
  • قبل از آنکه هر قراردادی را امضا کنید کاملا مطمئن شوید که تمامی بندهای آنرا به درستی متوجه شده‌اید.
  • همیشه یک نسخه از قرارداد، رسیدها و دیگر مدارک را نزد خود نگه دارید. خیلی خوب است که به مشاور خود اعتماد کنید اما نه یک اعتماد کورکورانه .
  • هیچ قرارداد یا مدرکی را که به زبانی است که شما متوجه نمی‌شوید امضا نکنید. در چنین مواردی توصیه می‌شود شما یک مترجم را نیز به خدمت بگیرید تا در این امر به شما کمک کند.
  • هرکشور مقررات خاص خود را برای مهاجرت دارد. بنابراین، بررسی کنید که مشاور شما به قوانین مربوط به کشور مقصد شما تسلط داشته باشد.
در پایان باید بگوئیم زمانی که می‌خواهید یک مشاور را به خدمت بگیرید حتما مطمئن شوید که تمامی موارد بالا را در نظر گرفته‌اید. به یاد داشته باشید که یک مشاور خوب روند مهاجرت شما را آسان‌تر خواهد کرد و شما را در جریان تمامی به روزرسانی‌های قوانین و امثال آن تا رسیدن به هدف‌تان قرار خواهد داد. تجربیات خود را در این زمینه با کجارو در میان بگذارید. منبع:buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه