تلاش شرکت های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و امارات برای مستثنی شدن از قانون منع حمل لپ تاپ

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
تلاش شرکت های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و امارات برای مستثنی شدن از قانون منع حمل لپ تاپ

شرکت‌‌های ترکیش ایرلاینز و هواپیمایی امارات امروز در دیدار با مقامات آمریکایی قصد دارند قانون ممنوعیت حمل لپ تاپ و تبلت در پروازها را لغو کنند.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا، ابوظبی و استانبول امروز میزبان مقامات آمریکایی خواهند بود تا به این مقامات نشان دهند که شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز و امارات از اقدامات اعلام شده آمریکا در زمینه امنیت پرواز تبعیت کرده‌اند و می‌بایست از قانون ممنوعیت حمل لپ تاپ و تبلت روی پروازها مسثتنی شوند.

ممنوعیت حمل لپ تاپ

به گزارش آسوشیتدپرس از ابوظبی، پیشتر شرکت هواپیمایی اتحاد، به عنوان شرکت هواپیمایی دولتی امارات متحده عربی از این قانون آمریکا مستثنی شد. شرکت هواپیمایی اتحاد که در ابوظبی مستقر است، هر هفته ۴۵ پرواز از ابوظبی به مقصد شش شهر در آمریکا انجام می‌دهد. علت این که مستثنی شدن این شرکت هواپیمایی از این قانون آمریکا مشخص نیست ولی «احمد الشمسی» سخنگوی فرودگاه ابوظبی گفت:

ارزیابی اداره امنیت حمل و نقل وزارت امنیت داخلی آمریکا در این زمینه تعیین‌کننده است و تصمیم‌گیری در این زمینه به آنها بستگی دارد.

فرودگاه ابوظبی دارای شعبه‌ای از اداره گمرک و امنیت مرزی آمریکاست که همه مسافران عازم آمریکا از بازرسی‌های آن عبور می‌کنند و به این ترتیب زمانی که به مقصد رسیدند دیگر نیازی به عبور از بازرسی‌های فرودگاه‌های آمریکا را ندارند.

ممنوعیت حمل لپ تاپ

قانون ممنوعیت حمل لپ تاپ که اولین بار در ماه مارس اعلام شد در شرایط کنونی شامل پروازهایی است که از ۹ فرودگاه بین‌المللی به مقصد آمریکا صورت می‌گیرد. این فرودگاه‌ها عبارتند از امان در اردن، کویت، قاهره، استانبول، جده و ریاض در عربستان سعودی، کازابلانکا در مغرب، دوحه در قطر و دبی. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه می با مقامات ارشد روسیه در واشنگتن دیدار داشت. او در این دیدار اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را با آنها به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد گروه تروریستی داعش قصد دارد از لپ تاپ‌ها برای هدف قرار دادن هواپیماها استفاده کند.

ممنوعیت حمل لپ تاپ

«بلال اِکسی» مدیر اجرایی ارشد ترکیش ایرلاینز در صفحه توییتر خود نوشت:

قانون ممنوعیت لپ تاپ به زودی و احتمالا تا روز چهارشنبه پایان یابد.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه