مراکز خرید پراگ؛ از پالادیوم تا فلورا (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
مراکز خرید پراگ؛ از  پالادیوم تا فلورا (قسمت اول)

پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک و یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپای مرکزی است. در این مقاله با مراکز خرید این شهر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

اولین مراکز خرید پراگ در اواسط دهه ۱۹۹۰ ساخته شدند. در اوایل سال ۲۰۰۰ این مراکز خرید به مجموعه‌هایی بزرگ‌تر و شبیه به سبک اروپایی تغییر شکل پیدا کردند. در ادامه به معرفی  برخی از بهترین مراکز خرید این شهر چون پالادیوم، آرکادی پانکراک، نووی اسمایکف و فلورا می‌پردازیم.

پالادیوم (Palladium)

پالادیوم وراگ

پالادیوم وراگ

پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید واقع در مرکز شهر پراگ است. این مرکز خرید با نمایی بسیار هنری و زیبا دارای ۵ طبقه و شامل ۱۷۰ مغازه، و ۳۰ رستوران و کافه است. از ویژگی‌های خوب این مرکز خرید دسترسی راحت به آن به کمک انواع وسایل حمل و نقل عمومی است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به پارکینگ مجموعه اشاره کرد که گنجایش ۹۰۰ اتومبیل را دارد. از مغازه‌ها و برندهای پالادیوم بنتن (Benetton)، سی اند ای (C&A)، اکو (ECCO)، اسپریت (Esprit)، فوت لاکر (Foot Locker)، گس (Guess)، اچ اند ام (H&M)، آی استایل (iStyle)، لوکسیتان (L’Occitane)، مارکس اند اسپنسر (Marks & Spenser)، مادرکر (Mothercare)، پوما (Puma)، اسپارکیز (Sparkys)، استارباکس (Starbucks)، ویلری اند بوش (Villeroy & Boch) و بسیاری دیگر را می‌توان نام برد.

رستوران‌های پالانیوم از کی. اف. سی و مک‌دونالد گرفته تا رستوران‌های محلی دارای منوی‌های مختلف با غذاهای مختلف و طرفداران خود هستند. کافه‌های این مرکز خرید نیز دارای فضایی دلپذیر هستند که مشتریان خود را به میهمانی کیک‌های خانگی و دسرهای خوشمزه می‌برند.

ساعت کار مغازه‌ها:  یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب.

ساعت کار رستوران‌ها: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب.

ساعت کار سوپرمارکت‌ها: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب.

ساعت کار پارکینگ: پارکینگ ۲۴ ساعت شبانه روز در اختیار مشتریان است.

موقعیت مرکز خرید پالادیوم روی نقشه

آرکادی پانکراک (Arkady Pankrac)

آرکادی پانکراک پراگ

آرکادی پانکراک پراگ

آرکادی پانکراک یکی از مراکز خرید مدرن پراگ است که در سال ۲۰۰۸ بنا شد. این مرکز خرید ۳ طبقه با مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع مجموعه‌ای از مغازه‌های پوشاک، کفش، لوازم ورزشی، بدلیجات و برندهایی چون گانت (Gant)، کلوین کلین (Calvin Klein) گس بای مارسیانو (Guess by Marciano)، پیر کاردین (Pierre Cardin)، دی. کی. ان. وای (DKNY) و بسیاری دیگر است. واحدهای تجاری دیگری که این مرکز خرید را برای خرید محبوب و مناسب کرده‌اند شامل یک سوپرمارکت بزرگ، داروخانه، کتاب‌فروشی، رستوران، کافه و یک فود کورت است. یکی از نکات قابل توجه آرکادی نزدیک بودن آن به ایستگاه متروی پانکراک (Pancrac) است. یکی از امکانات خوب این مرکز خرید زمین بازی مخصوص کودکان است. این محوطه به شکل یک جنگل ساخته شده که پر از مارکت‌ها عروسک‌های حیوانات وحشی است. به عنوان مثال درب ورودی این مکان را یک مار بزرگ نگهبانی می‌کند. از امکانات داخل این محوطه می‌توان به استخر توپ، یک سینمای کوچک، بخش هنری، ماشین‌های برقی و مکانی دارای کنسول‌های پلی استیشن سونی اشاره کرد. این زمین بازی برای کودکان بالای ۳ سال ساخته شده که در روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر می‌توانند از مکانات این بخش استفاده کنند.

ساعت کار: هر رز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب.

موقعیت مرکز خرید آرکادی پانکراک روی نقشه

نووی اسمایکف (Novy Smichov)

مراکز خرید پراگ

مراکز خرید پراگ

نووی اسمایکف یکی مراکز خرید شیک و یکی از بهترین مراکز سرگرمی پراگ به شمار می‌رود. این مرکز خرید ۳ طبقه در نزدیکی خط B ایستگاه متروی Andel قرار دارد که یکی از ویژگی‌های قابل توجه این مکان محسوب می‌شود. علاوه بر ۱۵۰ مغازه با کالااها و برندهای داهلی و خارجی مختلف، رستوران‌ها، کافه‌ها فود کورت و سینما مکان‌های پرطرفدار این مجموعه هستند. سینمای چند بعدی این مرکز خرید فیلم‌ها و انیمیشن‌های روز را پخش می‌کند.

از امکانات این مرکز خرید پارکینگ، اتاق استراحت، مرکز سلامتی، بانک و بیمه، سرویس‌های خصوصی، ویلچیر و مکان مخصوص استعمال دخانیت هستند.

ساعت کار: دوشنبه‌ تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب. یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب.

موقعیت مرکز خرید نووی اسمایکف

فلورا (Palac Flora)

مرکز خرید پراگ

مرکز خرید پراگ

مرکز خرید فلورا که در سال ۲۰۰۳ ساخته شد یکی از بزرگ‌ترین و به‌روزترین مراکز خردی پراگ است. این مرکز خرید ۴ طبقه مجموعه‌ای از ۱۲۰ مغازه با انواع کالاها و برندهای داخلی و خارجی، فود کورت، فست فود، کافه، رستوران، سوپر مارکت و مجموعه سینما و تئاتر است. امکانات این مرکز شامل پارکینگ، تعمیرگاه کفش، اتاق گودک و نوزاد، درمانگاه، چشم پزشکی، مرکز بازی کودکان، بانک، دفتر هواپیمایی و غیره است.

ساعت کار مغازه های: هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب.

ساعت کار سوپر مارکت: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب.

 

موقعیت مرکز خرید فلورا روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع myczechrepublic

دیدگاه