سفارت جمهوری چک صدور ویزا برای ایرانیان را متوقف کرد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
سفارت جمهوری چک صدور ویزا برای ایرانیان را متوقف کرد

فرایند صدور ویزا برای ایرانیان از سوی سفارت جمهوری چک تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

وب‌سایت سفارت جمهوری چک در تهران اعلام کرده است که تمام فرایندهای مرتبط با صدور ویزا برای ایرانیان تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

در تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۰، وزارت بهداشت جمهوری چک دستور داد تا تمامی فرایندهای مرتبط با ویزا در سفارت جمهوری چک در تهران به‌سرعت متوقف شود. این توقف صدور ویزا به‌دنبال شیوع کووید ۱۹ در ایران اعمال شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

سفارت این کشور اعلام کرده هیج درخواست جدیدی برای صدور ویزای چمهوری چک از سوی اتباع ایرانی را نمی‌پذیرد و تمام درخواست‌های قبلی که در جریان بوده‌اند نیز به حالت تعلیق در می‌آیند. همچنین هرگونه تغییری در این زمینه از سوی سفارت اعلام خواهد شد.

علاوه بر این، خانواده‌های شهروندان جمهوری چک که نیاز به ویزا دارند می‌توانند از طریق ایمیل consulate_tehran@mzv.cz با سفارت در ارتباط باشند.

گفتنی است تنها ۴۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است؛ اما جمهوری چک تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، سینماها، تئاترها و کنسرت‌ها را تعطیل و اجتماع بیش از صد نفر در یک مکان را ممنوع کرده است.

این کشور از دوشنبه کنترل‌های مرزی در تمام مبادی ورودی را آغاز کرده است. در این راستا، تمام شهروندان و مقیمان این کشور که به کشورهای چین، ایران و کره جنوبی سفر کرده‌اند موظف به مشورت با پزشک عمومی خود هستند؛ در غیر این صورت جریمه نقدی سنگین خواهند شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه