راهنمای خرید در پراگ (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
راهنمای خرید در پراگ (قسمت دوم)

در قسمت قبلی مقاله‌ی راهنمای خرید در پراگ، با سوغاتی‌های سنتی و مدرن این شهر آشنا شدیم. در ادامه‌ی قسمت قبل، این بار به سراغ انواع مراکز خرید در پراگ می‌رویم؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اوت لت ها. با کجارو همراه باشید.

کیفیت و کمیت محصولات ارائه شده در بازارها و مراکز خرید در جمهوری چک، از دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی، به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. این تغییرات در شهر پراگ بیش از سایر شهرها قابل‌مشاهده است.

در سال‌های اخیر، هایپرمارکت‌ها و مراکز خرید بزرگی در این شهر ساخته شده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. افزایش رقابت‌ میان ارائه‌کنندگان محصول و تقاضای مشتریان، جنبه‌های مثبتی برای خریداران داشته است: تنوع محصول، بهبود خدمات مشتریان و قیمت‌های پایین‌تر. همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا خرید در پراگ، یک فعالیت تفریحی لذت‌بخش باشد. 

مراکز خرید پراگ

ساعت کار مراکز خرید

فروشگاه‌ها در جمهوری چک در شهرهایی غیر از پراگ از ساعت ۸ یا ۹ صبح آغاز به کار می‌کنند. فروشگاه‌های مواد غذایی از ساعت ۷ صبح باز هستند. در ساعت ۶ یا ۷ بعدازظهر هم ساعت کاری فروشگاه‌ها به پایان می‌رسد. برخی از فروشگاه‌ها در ساعت ناهار، تعطیل هستند. ساعت کار در روزهای شنبه کمتر است و غیر از سوپرمارکت‌های بزرگ، بقیه فروشگاه‌ها، یکشنبه‌ها تعطیل هستند.

اما فروشگاه‌های مرکز شهر پراگ، ساعات کاری طولانی‌تری دارند. سوپرمارکت‌های بزرگ تا ساعت ۸ تا ۱۰ شب، فعالیت می‌کنند حتی بعضی از آن‌ها ۲۴ ساعته باز هستند. بیشتر فروشگاه‌های مرکز شهر پراگ و جاذبه‌های گردشگری، آخر هفته‌ها هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مراکز خرید پراگ

مراکز خرید پراگ

مراکز خرید پراگ در پاساژهای قدیمی و گذرگاه‌های طاق‌دار بخش قدیمی و جدید پراگ واقع شده‌اند. گالری‌های هنری، بوتیک‌های شیک و کافه‌های متعددی در کنار این مراکز خرید بزرگ قرار دارند. اگر دنبال مراکز خرید چندطبقه و مدرن هستید باید به محله‌ی Vinohrady که دور از مرکز شهر قرار دارد، سر بزنید.

Centrum Chodov یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مدرن پراگ است. این مرکز در نزدیکی مرکز شهر واقع نشده است اما ۲۱۱ فروشگاه دارد که تنوع زیادی از محصولات را به خریداران عرضه می‌کنند.

مراکز خرید پراگ

پالادیوم (Palladium) هم یکی از مراکز خرید پراگ است که ۲۰۰ فروشگاه و ۲۰ رستوران دارد. اگر نمی‌خواهید از مرکز شهر پراگ دور شوید و خرید کنید، این مرکز خرید، انتخاب خوبی است.

پالادیوم (Palladium) هم یکی دیگر از این مراکز است که ۲۰۰ فروشگاه و ۲۰ رستوران دارد. اگر نمی‌خواهید از مرکز شهر پراگ دور شوید و خرید کنید، این مرکز خرید، انتخاب خوبی است.

این مرکز در انتهای خیابان خرید Na Prikope قرار دارد. این مجموعه‌ی پنج طبقه، فقط یک مرکز خرید نیست. معماری بنای این مجموعه هم قابل‌توجه است.

علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و مارک‌های مشهور، در روزهای کریسمس و ایستر، بازارچه‌های مخصوصی در مقابل این مرکز برپا می‌شوند. از این بازارها می‌توانید صنایع دستی و غذاهای محلی بخرید.

Cerna Ruze به‌معنای رز سیاه، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید پراگ است. این مرکز که در یک بنای زیبا با سبک معماری باروک قرار گرفته است که فقط نمای بیرونی آن سالم مانده، هم برای گردشگران و هم برای اهالی شهر، محبوب است. در این مرکز انواع محصولات از کریستال و کت‌های چرمی گرفته تا کیف‌های پیر کاردن (Pierre Cardin) را می‌توانید تهیه کنید. این مجموعه، ترکیبی از فروشگاه‌های ارزان و گران است.

مرکز خرید یوروپارک (Europark)، تعداد زیادی فروشگاه دارد که به ارائه‌ی لباس‌های روز دنیا، زیورآلات و اکسسوری، کفش، لباس کودکان و نوزادان، اسباب‌بازی، کتاب، عطر و لوازم آرایشی مشغول هستند. مارک‌های مشهور بین‌المللی از جمله لی، H&M، Marionnaud و... در این مرکز به ارائه‌ی محصولات خود می‌پردازند.

فروشگاه‌ My شش طبقه است و محصولاتی مانند مد و پوشاک، کفش، زیورآلات و اکسسوری، محصولات الکترونیکی، لوازم آرایشی، اسباب‌بازی، لوازم خانه و آشپزخانه، سوغات و مواد غذایی دارد.

Arkady Pankrac که در منطقه‌ی مسکونی Pankrac قرار دارد، به یکی از بهترین مراکز خرید پراگ تبدیل شده است. این مرکز با ۱۲۵ فروشگاه، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید پراگ است. فروشگاه‌های مد، عطر و زیورآلات، گل فروشی و کتاب‌ فروشی، لوازم ورزشی و موبایل در این مجموعه وجود دارند. برترین برندهای مد از جمله کلوین کلاین و پیرکاردن هم فروشگاه‌هایی در این مجموعه دارند. انواع کافه هم در این مرکز آماده‌ی پذیرایی از خریداران است.

مرکز خرید Novy Smichov در قلب منطقه‌ی Smichov و در نزدیکی ایستگاه متروی Andel قرار دارد. این مجموعه‌ی سه طبقه علاوه بر مرکز خرید یک مرکز تفریحی هم هست. مجموعه‌ی سینمایی و فودکورت موجود در طبقه‌ی سوم، از ویژگی‌های این مجموعه هستند. وجود فست‌فودها و شعبه‌های مک دونالد و کی‌اف‌سی و زمین‌بازی کودکان این مرکز را به یکی از مراکز خرید خانوادگی تبدیل کرده است. نام‌های مشهوری چون H&M، زارا و Sephora را در این مجموعه خواهید دید. فروشگاه‌های زیادی به عرضه‌ی پوشاک کودکان اختصاص دارند.

مراکز خرید پراگ

آتریوم فلورا (Atrium Flora) مرکز خریدی است که اهالی شهر از آن خرید می‌کنند. در این مرکز هر کالایی که فکر کنید پیدا می‌شود؛ از کفش و لباس گرفته تا اسباب‌بازی و آیفون. اگر از خرید خسته شدید می‌توانید در طبقه‌ی چهارم این مجموعه، غذای لذیذی نوش جان کنید. این مرکز ۷ روز هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند.

مرکز خرید Myslbek در سال ۱۹۹۶ ساخته شده و یکی از اولین مراکز خرید پراگ است. این مجموعه دارای ۳۰ فروشگاه است و با نمای مدرن و شیشه‌ای به‌خوبی از سایر بناهای خیابان Na Prikope با نمای کلاسیک، متمایز است.

مراکز خرید پراگ

اوت لت های پراگ

پراگ هم مانند سایر شهرهای بزرگ دنیا، اوت لت هایی دارد که بهترین مکان برای خریدی مقرون‌به‌صرفه هستند.

فشن آرنا پراگ (Fashion Arena Pragu)، Outlet-USA، Prague The Style، اسپرت فکتوری اوت لت و... از مهم‌ترین اوت لت های پراگ هستند.

اوت لت فشن آرنا پراگ، بزرگترین اوت لت پراگ است که در تمام روزهای سال محصولاتی از برندهای معتبر و شناخته‌شده‌ی دنیا را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصدی عرضه می‌کند.

اوت لت فشن آرنا پراگ، بزرگ‌ترین اوت لت پراگ است که در تمام روزهای سال محصولاتی از برندهای معتبر و شناخته‌شده‌ی دنیا را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصدی عرضه می‌کند.

تنوع محصولات در این مرکز زیاد است. پوشاک، لوازم ورزشی، کفش، محصولات چرمی، کیف و اکسسوری، زیورآلات، لوازم آرایش، ساعت، اسباب‌بازی و هزاران محصول متنوع دیگر در این مرکز عرضه می‌شود. فروشگاه‌های این اوت لت، نمایندگان رسمی برندها یا واردکننده‌های اختصاصی هستند.

این مرکز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است.

برای رفتن به این مرکز می‌توانید از مترو، ماشین شخصی، اتوبوس و اتوبوس‌های اختصاصی استفاده کنید. سرویس رفت و برگشت این اوت لت از مرکز شهر حرکت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این مرکز مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه