ترفندهایی برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده چهار شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
ترفندهایی برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه

گم شدن چمدان به هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد می‌تواند هر سفری را به کابوس تبدیل کند. با کجارو همراه باشید تا ترفندهای مقابله با این مشکل را بخوانید.

در مقابل چرخ گردان اثاثیه‌ی فرودگاه ایستاده‌اید و در حالی که در انتظار ظاهر شدن چمدان خود هستید، به چرخش دستگاه نگاه می‌کنید. جمعیت به آرامی محل را ترک می‌کنند اما شما همچنان منتظرید. هیچ مسئله‌ای به اندازه‌ی چمدان گم‌شده نمی‌تواند سفر شما را مختل کند.

با پیروی از چند روش ساده می‌توانید از گم شدن چمدان‌های خود جلوگیری کنید.

همه‌ی ما قصه‌های ترسناک گم شدن اثاثیه را شنیده‌ایم و برای برخی این بزرگ‌ترین ترس در حین سفر است. بنابراین اگر ۸ نکته‌ی اساسی را که در این متن آمده رعایت کنید، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

 از برچسب نام و نشانی بر روی اثاثیه استفاده کنید

برچسب نام و نشانی

اکثر مردم از برچسب‌های اثاثیه یا حداقل برچسب‌های کاغذی کوچک که در کانتر در دسترس است، استفاده می‌کنند. اما بیایید روراست باشیم، کسانی که اثاثیه را حمل می‌کنند، ممکن است در حین حمل باعث کنده شدن این برچسب‌ها شوند.

به جای آن از جیب کوچک بیرونی چمدان بهره بگیرید و نام و شماره تلفن خود را بر روی کارت داخل آن یادداشت کنید.

کارت ویزیت و یا کاغذی حاوی اطلاعات شخصی‌تان را در جیبی از چمدان قرار دهید.

برای ملاحظات امنیتی توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه آدرس خانه‌تان را در اثاثیه ننویسید، زیرا ممکن است شما در سفر باشید و فرودگاه اثاثیه را به خانه بازبفرستد. همچنین خانه شما می‌تواند به هدفی برای سارقان بدل می‌شود.

 برنامه سفر را در چمدان قرار دهید

برنامه‌ی سفر

برنامه‌تان را پرینت کنید؛ فراموش نکنید که یک نسخه از آن را داخل چمدان قرار دهید.

اگر اثاثیه شما از باهاما سر درآورد در حالی که شما در نیویورک هستید، این برنامه می‌تواند کمکی استثنایی برای بازگرداندن اثاثیه‌تان باشد.

از کیف و محتوای آن عکس بگیرید

عکس از چمدان

قبل از این که خانه را ترک کنید از چمدان خود و آن‌چه درون آن قرار داده‌اید، عکس بگیرید. اگر این کابوس برای‌تان اتفاق افتاد، نشان دادن سرنخی ملموس به کارکنان فرودگاه بسیار ارزشمند است.

این روش هم کمک می‌کند که بدانید چه وسائلی با خود به همراه دارید و هم کارکنان می‌توانند آسان‌تر به دنبال اثاث شما بگردند.

به موقع به فرودگاه بروید

یا حتی زودتر بروید! بی‌دلیل نیست که هواپیمایی‌ها پیشنهاد می‌کنند دو ساعت قبل از عزیمت در فرودگاه حاضر باشید.

به خاطر داشته باشید که بار زدن اثاثیه فرآیندی زمان‌بر است و اگر دیر برسید ممکن است پرواز را از دست ندهید اما تضمینی وجود ندارد که چمدان‌هایتان هم با شما حرکت کنند.

زمان اضافی خود را به خوراکی خوردن و گشت‌وگذار در فروشگاه‌های فرودگاه سپری کنید.

 دو یا حتی سه بار اطلاعات برچسب را چک کنید

تگ چمدان

همه‌ی ما مستعد اشتباه کردن هستیم، بنابراین سعی کنید چندین بار رسید اثاثیه را با برچسبی که بر روی چمدان الصاق شده تطبیق دهید.

تایپ کردن حتی یک حرف اشتباه می‌تواند سفرتان را نابود کند و مطمئنا علاقه ندارید زمانی که به شیراز سفر کرده‌اید اثاثیه شما به مشهد ارسال شده باشد.

کد فرودگاه مقصد باید با برچسب شما تطابق داشته باشد. اگر آن دو با هم یکسان نبود سریع‌تر موضوع را با پرسنل فرودگاه مطرح کنید تا اثاثیه به مقصد اشتباهی فرستاده نشود.

از استراحت‌های کوتاه پرهیز کنید

چرت‌های کوتاه در این مواقع استرس‌زا است اما می‌تواند زمان سفر را بکاهد که این خود یک مزیت است. متاسفانه، استراحت‌های ناگاه می‌تواند شانس گم شدن اثاثیه شما را افزایش دهد.

اگر شما در سالن فرودگاه مانند کسی که دلقک‌ها تعقیبش می‌کنند شروع به دویدن کنید چه به سر اثاثیه‌تان می‌آيد؟ علاوه‌بر آن پرسنل مسئول انتقال اثاثیه زمان اندکی برای جابه‌جا کردن چمدان‌ها دارند.

اطمینان حاصل کنید که چمدان‌تان قابل شناسایی است

چمدان خاص

این کیف سیاه من است! نه! این یکی هم مال من نیست!

این اتفاق چند بار سرتان آمده است؟ کیف‌های سیاه و قرمز بسیار فراوان هستند مگر این‌که یک کیف R2D2 داشته باشید که بسیار شاخص است.

پس از روزی دراز در سفر، معمولا همه خسته می‌شوند. دلمان می‌خواهد هرچه سریع‌تر اثاثیه خود را بگیریم و محل را ترک کنیم. ممکن است بر اساس همین شتاب برای خروج از فرودگاه کسی چمدان شخص دیگری را بردارد.

روبانی به دسته چمدان بزنید تا قابل شناسایی شود. می‌توانید از برچسب‌های مورد علاقه‌تان هم استفاده کنید. از بندی رنگارنگ هم می‌توانید بهره بگیرید.

وسیله‌های جایگزین‌ناپذیر مانند مواد حساس به زمان یا دوا و دارو را به جای چمدان در کیف دستی خود قرار دهید تا در صورتی که چمدان گم شد سلامتی‌تان به خطر نیفتد.

قبل از ترک فرودگاه کیف‌های خود را بشمارید

اگر گروهی یا با خانواده‌ی پرجمعیت سفر می‌کنید، حتما بعد از تحویل بارها، چمدان‌های خود را بشمارید تا بعدا دچار مشکل نشوید. همچنین فرصتی پیش می‌آید تا بررسی کنید که آیا چمدان‌ها در حین سفر آسیب دیده‌اند یا خیر.

مطالب مرتبط:

منبع Traveling Mom

دیدگاه