شگفت انگیزترین خانه های درختی سراسر دنیا

حمیده کریمی | دوشنبه, ۵ مهر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

همه‌ی ما در کودکی، رویای ساختن یک خانه‌ی درختی را در سر پرورانده‌ایم؛ جایی که بدون حضور هیچ مزاحمی بتوانیم بالای درخت‌ها شیطنت کنیم، مکانی مخفی برای دورهمی‌های دوستانه‌ی کودکی. بعضی از ما هنوز هم به داشتن چنین خانه‌ای فکر می‌کنیم. در این مقاله با شگفت‌انگیزترین خانه‌های درختی که در گوشه و کنار دنیا ساخته شده‌اند، بیشتر آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

جالب است بدانید که برای مردم برخی از کشورهای دنیا، داشتن یک خانه‌ی درختی نه تنها یک رویا نیست بلکه بخشی از زندگی عادی و روزمره است. به عنوان نمونه در گینه‌ی نو قبیله‌ی کورووای (Korowai) دائما در خانه‌های درختی زندگی می‌کنند. خانه‌های آنها که روی درخت و در ارتفاع ساخته می‌شود شرایطی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا وسایل و غذایشان را از حمله‌ی حیوانات و سیل در امان نگه دارند. امروزه در سراسر دنیا، خانه‌ها و هتل‌های درختی زیادی ساخته شده‌اند تا به این رویای کودکی بسیاری از انسان‌ها جامه‌ی عمل بپوشانند. در ادامه با چند نمونه از این خانه‌های درختی که طراحی منحصربه‌فردی دارند، آشنا می‌شویم.  

۱. خانه‌ی درختی سه طبقه، بریتیش کلمبیا، کانادا

خانه درختی

وقتی می‌شود یک خانه‌ی درختی سه طبقه ساخت، چرا به یک طبقه بسنده کنیم؟ این خانه‌ی درختی بلندترین خانه‌ی درختی در بریتیش کلمبیای کانادا است. این خانه را حوالی شهر رولستوک (Revelstoke) خواهید یافت.

۲. خانه‌ی درختی آینه‌ای

خانه درختی

این خانه‌ی درختی که تقریبا غیرقابل مشاهده و نامرئی است و بهترین مکان برای مخفی شدن است، یک خانه‌ی درختی آینه‌ای و بخشی از پروژه‌ی ساخت هتل درختی در شمال سوئد است. این خانه‌ی درختی گرچه ظاهری شگفت‌انگیز و فریبنده دارد اما به نظر می‌رسد که برای پرنده‌ها قابل دیدن نباشد و شاید به آن‌ها آسیب بزند.

۳. خانه‌ی درختی آشیانه‌ی پرنده، سوئد

خانه درختی

این خانه‌ی درختی که توسط سازندگان هتل درختی ساخته شده بیشتر از خانه‌ی درختی آینه‌ای ممکن است پرندگان را به اشتباه بیاندازد. این خانه که از بیرون مانند یک لانه‌ی پرنده‌ی بسیار بزرگ به نظر می‌رسد، فضای داخلی مدرن و کاملی دارد.

۴. خانه‌ی درختی هم لافت (HemLoft)، ویسلر (Whistler)، کانادا

خانه درختی

Joel Allen، توسعه دهنده‌ی نرم‌افزار که در سن ۲۶ سالگی از کار خود کناره‌گیری کرد، کار نجاری را آغاز کرد و خانه‌ی درختی رویایی خود را ساخت. او هرگز فکر نمی‌کرد که پروژه‌ی شخصی‌اش در مجلات بین‌المللی طراحی به نمایش گذاشته شود.  

۵. خانه‌ای درختی در Muskoka، اونتاریو، کانادا

خانه درختی

این خانه‌ی چهار درختی که توسط فردی به نام Lukasz Kos طراحی شده، پیرامون ۴ درخت در حوالی دریاچه‌ی Muskoka در اونتاریوی کانادا ساخته شده است. این خانه‌ی درختی روی هوا معلق است و مثل یک تورو (فانوس‌های سنتی ژاپنی) بزرگ روی پایه قرار گرفته است.

۶. خانه‌ی درختی مینیستر، کروسویل (Crossville)، تنسی (Tennessee)، آمریکا

خانه درختی

این سازه که یک خانه‌ی درختی با ۳۰ متر ارتفاع است، به عنوان بلندترین خانه‌ی‌ درختی دنیا شناخته می‌شود. فردی به نام Horace Burgess این خانه را تماما با الوارهای بازیافتی در کروسویل آمریکا ساخته است.

۷. رستوران درختی یلو (Yellow)

خانه درختی

این رستوران که در شهر آوکلند (Auckland) نیوزیلند واقع است، تجربه‌ی بی‌نظیر و متفاوتی را از شام خوردن در یک رستوران برای شما رقم می‌زند. این رستوران درختی طوری طراحی شده که انگار دورتادور درخت پیچیده است و می‌تواند از ۱۸ مهمان پذیرایی کند. پیتر ایزینگ و لوسی گانتلت، طراحان این رستوران درختی هستند.

۸. خانه‌ای درختی در سیاتل، آمریکا

خانه درختی

خانه‌های درختی به تنهایی رویایی و شگفت‌انگیز هستند. این خانه‌ی درختی یک پل طنابی هم دارد که به درب ورودی خانه راه دارد. یعنی به معنای واقعی کلمه یک خانه‌ی درختی از دل قصه‌های زمان کودکی است.

۹. خانه‌های درختی کروی فری اسپیریت (Free Spirit)

خانه درختی

این خانه‌های درختی کروی دست‌ساز مانند آویزهایی از طریق شبکه‌ای از طناب‌ها آویزان هستند؛ محیطی دنج و منحصربه‌فرد که در هیچ جای دیگر دنیا مانند آن را نخواهید یافت.

۱۰. خانه‌ی درختی طراحی شده توسط تاکاشی کوبایاشی، ژاپن

خانه درختی

این خانه‌ی درختی توسط تاکاشی کوبایاشی (Takashi Kobayashi) با هدف برقرار کردن پیوند میان انسان با طبیعت طراحی شده است.

۱۱. خانه‌ی درختی سنیور سنتر، خنت (Ghent)، بلژیک

خانه درختی

این خانه‌ی درختی برای یک جشنواره‌ی هنری طراحی شده است و در واقع یک ورژن مینیاتوری از خانه‌هایی است که در پشت آن ساخته شده‌اند.  بنجامین وردانک این خانه‌ی درختی را طراحی کرده است.

۱۲. خانه‌ی درختیO2

خانه درختی

این خانه‌ی درختی با این هدف طراحی شده است که بشر را به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و بی مخاطره با طبیعت تشویق کند.

۱۳. یک خانه‌ی درختی برای انسان‌ها و پرندگان، مرکز مموفوکو آندو (Andu Momofuku)، ژاپن

خانه درختی

این خانه‌ی درختی مدرن توسط نندو (Nendo) طراحی شده است و برای ساکنانش این امکان را فراهم می‌کند که زندگی پرندگان را از نزدیک ببینند. این خانه توسط یک دیوار به دو قسمت تقسیم شده است که این دیوار سوراخ‌هایی برای مشاهده‌ی زندگی پرندگان آن سوی دیوار دارد.

۱۴. خانه‌ی درختی دوست‌دار محیط زیست Finca Bellavista، کاستاریکا

خانه درختی

این خانه‌ی درختی بخشی از مجموعه خانه‌های درختی دوستدار طبیعت Finca Bellavista در کاستاریکا است. کل دارایی این مجموعه بیش از ۲/۵ کیلومترمربع است که همه‌ی آنها با پل‌های معلق به هم متصل شده‌اند.

۱۵. خانه‌ی درختی هواپیمایی، کاستاریکا

خانه درختی

این خانه که در واقع یک خانه‌ی تماما درختی نیست، از یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ قدیمی ساخته شده است. فردی به نام Joanne Ussary این هواپیمای قدیمی را با قیمت ۲ هزار دلار خریداری کرد. او برای انتقال آن ۴ هزار دلار و برای بازسازی و تبدیل آن به یک سوییت درختی، ۲۴ هزار دلار هزینه کرد. در نظر گرفتن یک جکوزی در اتاقک خلبان تنها یکی از ایده‌های ناب و جذاب او برای خانه‌ی جدیدش است.

۱۶. خانه‌ی درختی تتسو (Tetsu)، یاماناشی (Yamanashi)، ژاپن

خانه درختی

معماری به نام ترونوبو فوجیموری (Terunobu Fujimori) این خانه‌ی درختی را ساخته که در واقع ترکیبی جالب از مینیمالیسم و فانتزی است. در حالی که فضای داخلی این خانه در کمال سادگی و کاملا مدرن طراحی شده، فضای بیرونی آن گویی صفحه‌ای از داستان‌های خیالی دوران کودکی است.

۱۷. خانه‌ی درختی یوفو، سوئد

خانه درختی

این خانه‌ی درختی که شبیه به یوفو یا بشقاب پرنده طراحی شده است در واقع هتلی است که کاملا با سایر خانه‌ها و هتل‌های درختی دنیا تفاوت دارد. فضای داخلی این هتل هم شبیه به سفینه‌های فضایی و با عناصر نجومی طراحی شده است. این هتل درختی که ۶ متر از زمین ارتفاع دارد، برای اقامت ۵ نفر مناسب است.

مطالب مرتبط:

منبع boredpanda

دیدگاه