تصاویر دیدنی مراکش؛ از کازابلانکا تا ساهارا

سارا کرایی | چهار شنبه, ۲ تیر ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

مراکش از شمال به دریای مدیترانه و از شرق به اقیانوس آتلانتیک می‌رسد و تنها عامل جدا کننده‌ی آن از اروپا و اسپانیا تنگه‌ی جبل‌الطارق است. شرایط جغرافیایی مراکش آن را به آمیزه‌ای از فرهنگ‌های گوناگون بدل کرده است. سرزمینی که علاوه بر فرهنگ و تاریخ غنی طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. با کجارو همراه باشید.

صحرای ساهارا (The Sahara Desert)

 این تصویر، توریستی را در حال بالا رفتن از تپه‌ای شنی در صحرای ساهارا، بزرگترین صحرای جهان، نشان می‌دهد. شهرها و روستاهای متعددی در بخش‌های مختلف این صحرا پراکنده‌اند. اما مهم‌ترین جاذبه‌ی این صحرا، اشکال زیبای تپه‌های شنی است. صحرای ساهارا بخش اعظمی از جنوب و شرق مراکش را دربرگرفته است.

چفچاون (Chefchaouen)

چفچاون که در شمالی‌ترین بخش مراکش قرار دارد، به خاطر معماری و به ویژه ساختمان‌های آبی رنگش شهرت دارد. در اصل، این شهر توسط مسلمانان بنا شد، اما در سال ۱۴۷۱ مسلمانان توسط اسپانیایی‌ها بیرون رانده شدند. میدان Uta-el-Hammam، پر از کافه‌های خیابانی و مناظر کوهستانی است.

فس (Fes)

تصویری از کاخ سلطنتی مراکش در فس، سومین شهر بزرگ و پایتخت سابق مراکش، را می‌بینید. دیواره‌های این کاخ ( معروف به مدینه) که فس‌البالی نامیده می‌شود، از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است و از بزرگترین مناطقی است که تردد خودرو ممنوع است. به خاطر قدمت و فرهنگ غنی‌ که دارد، فس را آتن آفریقا می‌نامند.

مراکش (Marrakech)

مراکش چهارمین شهر بزرگ و به طور قطع شگفت‌ انگیزترین شهر مراکش است. این عکس، دیوارهای باستانی شهر وکوهستان‌های پوشیده از برف اطلس را نشان می‌دهد.

از معروف‌ترین مکان‌های شهر می‌توان مسجد کوتوبیا و میدان جماع‌الفنا را نام برد و البته جاردن مجورلا (Jardin Majorelle)، باغی که نقاش فرانسوی جاکوس ماجرالا بنا کرد و بعدها طراح فرانسوی ایوسنت‌لورن آن را خرید. مطمئناکاخ‌های ال بادی (El Badi)، نمسکار (Namaskar) و بسیاری دیگر  شما را شیفته‌ی خود خواهند کرد.

دره‌ی دادس (Dadès Valley)

این دره درمیان کوهستان‌های اطلس و انتی‌اطلس قرار دارد. قلعه‌های فراوانی در این منطقه قرار دارند که در واقع دژهایی هستند که توسط بربرها، قوم بومی شمال آفریقا، ساخته شده‌اند.

دکه‌های مراکشی

دستفروشی در حال فروش میوه در یکی از بازارهای محلی مراکش.

اساوریا (Essaouira)

اساوریا یکی از غربی‌ترین شهرهای مراکش است. با ساحلی زیبا که شیفتگانی ثروتمند و مشهور، هم‌چون جیمی هندریکس دارد (او هتلی به نام خود در این شهر دارد). این شهر ثروتمند که بندری بین‌المللی است، راه ارباطی مراکش با جهان را فراهم می‌سازد.

سقا

سقایی با لباس‌های رنگارنگ در بازار مراکش

توبکال

توبکال بلندترین قله‌ کوهستان اطلس و سراسر شمال آفریقا است. تا سال ۱۹۲۳، هیچ اروپایی‌ موفق به فتح این قله نشده بود. امروزه، فتح این قله یکی از مهم ترین چالش‌های کوه‌نوردان اروپایی و محلی است.

کازابلانکا

تصویر ماهواره‌ای از بزرگترین شهر مراکش، کازابلانکا.

مراکش

کیسه‌های رنگی ادویه در بازار مراکش، در انتظار مشتری.

مردان اسب سوار

اسب سواران مراکشی در صحرایی در نزدیکی مراکش.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه