بهترین رستوران‌ های پاتایا (قسمت اول)

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
بهترین رستوران‌ های پاتایا (قسمت اول)

اگر شما نیز از جمله هزاران شهروند ایرانی هستید که برای گذران تعطیلات قصد سفر به پاتایا را دارید، اصلا نگران غذا نباشید؛ زیرا تنوع و کیفیت رستوران‌ها از آشپزخانه‌های سراسر جهان در این شهر به‌قدری زیاد است که برای انتخاب حیرت زده خواهید شد. بنابراین، برای آشنایی بیشتر با رستوران‌های پاتایا در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

شهر پاتایا را می‌توان به جرات یکی از پایتخت‌های آشپزخانه‌های جهان نامید، زیرا علاوه بر رستوران‌های تایلندی رستوران‌هایی از سراسر جهان مانند چین، ژاپن، کره، انگلیس، آمریکا، مکزیک، خاورمیانه، هند، فرانسه، ایتالیا، آلمان و حتی حوزه اسکاندیناوی، غذاهای خوش‌طعم و تهیه شده از مواد اولیه مرغوب را به گردشگران شهر ساحلی پاتایا عرضه می‌کنند و شاید این تنوع به یکی از معضل‌های گردشگران برای انتخاب تبدیل شود.

ازاین‌رو، این رستوران‌ها را می‌توان به دو گروه رستوران‌های معروف و محلی طبقه‌بندی کرده و سپس با انتخاب بهترین موارد با توجه به ‌ذائقه و البته بودجه سفر خاطره خوشی را از سفر به شهر ساحلی پاتایا رقم زد.

اگرچه رستوران‌های متعددی در پاتایا از آشپزخانه‌های سراسر جهان وجود دارند، ولی دامنه انتخاب‌ها را می‌توان با توجه کیفیت غذا، محیط رستوران و نحوه سرویس‌دهی محدودتر کرد. ‌

خانه استیک رویال (Royal Grill Room)

مکان: پاتایای جنوبی

ساعت کار: ۱۸:۳۰ عصر تا ۲۲:۳۰ شب (کلیه ایام هفته به‌جز روزهای سه‌شنبه)

رستوران‌های پاتایا

اگر استیک در لیست غذاهای موردعلاقه‌تان قرار دارد، پس حتما سری به این رستوران بزنید؛ زیرا همچنان که از نام رستوران نیز پیدا است، در اینجا استیک‌های لذیذ و خوشمزه‌ای از گوشت تازه تهیه و سرو می‌شوند. همچنین رستوران دارای فضای بسیار آرامی است و مشتریان می‌توانند در نهایت آرامش از غذای خود لذت ببرند.

رستوران مانترا (Mantra)

مکان: پاتایای شمالی

ساعت کار: ۱۷ بعد از ظهر تا ۱ بامداد

رستوران‌های پاتایا

در منوی این رستوران غذاهای مختلفی از آشپزخانه‌های مختلف جهان گردآوری شده و با وجود این تنوع کیفیت غذاها در الویت قرار دارند. همچنین فضای آشپزخانه رستوران نیز به‌شکل آزاد است، به این ترتیب که کلیه مشتریان می‌توانند سرآشپز‌ها را در حال تهیه غذاها مشاهده کنند. نکته قابل‌توجه اینکه بوفه رستوران نیز در میان بهترین‌های پاتایا قرار دارد و در صورت عدم علاقه به غذاهای موجود در منو می‌توان از خوراکی‌های موجود در بوفه استفاده کرد.

خانه شیشه‌ای (The Glass House)

مکان: نا جومتین (Na Jomtien)

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۲۴ شب

رستوران‌های پاتایا

این رستوران با فضایی آرام و رمانتیک در محدوده شهر قرار دارد و بالغ بر ۱۷۰ نوع از غذاهای دریایی به سبک تایلندی، انواع غذاهای غربی و کیک‌های خانگی را به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین غذا برحسب علاقه مشتری در فضای خارجی و در زیر سایه درختان نخل یا در داخل ساختمان شیشه‌ای مجهز به سیستم تهویه مطبوع سرو می‌شود. البته رستوران خانه شیشه‌ای در رده رستوران‌های بومی پاتایا نیز جای دارد و در میان فهرست رستوران‌های معروف پاتایا از لحاظ قیمت نیز بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است؛ ازاین‌رو، اغلب در عصر و شب بسیار شلوغ بوده و برای داشتن جایی مناسب در ساحل یا اسکله رستوران باید با رزرو قبلی به آنجا مراجعه کرد.    

رستوران رادیوس (Radius Restaurant)

مکان: پاتایای شمالی

ساعت کار: ۶ صبح تا ۲۳:۳۰ شب  

رستوران‌های پاتایا

این رستوران دارای فضایی بسیار زیبا و رمانتیک در ساحل پاتایا است و حتی برای مشاهده منظره طلوع و غروب آفتاب مشتریان می‌توانند غذای خود را در چیدمان فضای خارجی رستوران میل کنند. البته با توجه به ساعت کاری رستوران امکان صرف هر سه وعده غذایی یا میان وعده‌ها در این رستوران فراهم بوده و علاوه بر این، رستوران دارای دو منوی جداگانه آسیایی و اروپایی است. در بوفه رستوران نیز انواع خوراکی‌ها مانند پیتزا از مواد اولیه تازه و به‌صورت تنوری تهیه می‌شوند.

رستوران ماتا هاری (Mata Hari)

مکان: جومتین

ساعت کار: ۱۸ عصر تا ۲۲:۳۰ شب (کلیه روزهای هفته به‌جز دوشنبه‌ها)

رستوران‌های پاتایا

رستوران ماتا هاری یکی دیگر از رستوران معروف و شناخته شده در پاتایا است. البته عمده شهرت این رستوران به‌دلیل ماهیت آلمانی آن است. همچنین منوی این رستوران دارای غذاهای درجه یکی است که با مواد اولیه باکیفیت تهیه شده‌اند.

رستوران کاسا پاسکال (Casa Pascal)

مکان: پاتایای جنوبی

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و ۱۸ عصر تا ۲۳ شب

رستوران‌های پاتایا

مدیر رستوران اهمیت خاصی برای کیفیت غذاهای خود قائل است و  ازاین‌رو، به هنگام سرو غذاها در میان میزها قدم زده و در مورد کیفیت مواد اولیه به کار رفته به مشتریان توضیحاتی ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه در این رابطه اینکه غذاهای موجود در منو به دو دسته اروپایی و تایلندی تقسیم شده و بوفه رستوران نیز در صورت درخواست مشتری غذا را به‌صورت بیرون‌بر نیز سرو می‌کند.

کافه دز امی (Café des Amis)

مکان: جومتین

ساعت کار: ۱۶:۴۵ تا پاسی از شب (همه روه به‌جز یکشنبه‌ها)

رستوران‌های پاتایا

عمده شهرت این کافه نیز استفاده از مواد اولیه تازه مانند گوشت، ماهی و میگو و عدم استفاده از مواد یخ زده است. ازاین‌رو، در صورت تمایل به صرف برخی غذاهای خاص باید از قبل برای رزرو با رستوران تماس گرفته شود. همچنین به هنگام صرف غذا در این رستوران می‌توان از اجرای موسیقی زنده نیز لذت برد.

رستوران شوگر هوت (Sugar Hut)

مکان: جومتین

ساعت کار: کلیه روزهای هفته

رستوران‌های پاتایا

این رستوران در انتهای جاده‌ای طولانی و قلب جنگل قرار داشته و ازاین‌رو، دارای فضای آرام و منحصربه‌فرد فارغ از هیاهوی شهر است. در این رستوران جالب غذاهای تایلندی با مواد اولیه و روش طبخ عجیب همراه با اجرای موسیقی سنتی عرضه می‌شوند.

رستوران برونو (Bruno’s Restaurant)

مکان: جومتین

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر و ۱۸ عصر تا پاسی از شب

رستوران‌های پاتایا

این رستوران دارای محیط پاکیزه و مدرنی است و غذاهای آن نیز از مواد اولیه درجه یک تهیه می‌شوند. همچنین در منوی رستوران غذاهای جالبی مانند اسپاگتی با سس سیاه، ماهی سفید تابه‌ای با سس زعفران و ... وجود دارند.

کافه کادیلاک (Cadillac Café )

مکان: پاتایای جنوبی

ساعت کار: کلیه روزهای هفته

رستوران‌های پاتایا

فضای این رستوران دارای طراحی و چیدمان بسیار جالبی است و این مسئله در غذاهای منو نیز بازتاب یافته است. کلیه غذاها از مواد اولیه مرغوبی تهیه شده و این مواد به روش خاصی با یکدیگر ترکیب می‌شوند. همچنین منوی صبحانه کافه نیز همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح با غذاهای جدید دایر است. نکته قابل‌توجه این است که غذاهای رستوران متعلق به آشپزخانه آمریکا و نیز غذاهای بین المللی بوده و سرآشپز رستوران نهایت دقت را در حفظ روش طبخ سنتی و اصیل آن‌ها اعمال می‌کند.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که رستوران‌های معرفی شده تنها بخشی از رستوران‌ها بین المللی حاضر در پاتایا هستند. همچنین اغلب گردشگران بنا به دلایلی مانند علاقه به آشنایی با غذاهای بومی یا بودجه سفر تمایل چندانی به مراجعه به این دسته از رستوران‌ها ندارند. بنابراین، در بخش دوم این مقاله گروهی دیگر از رستوران‌ها با نام «رستوران‌های محلی پاتایا» برای سهولت بیشتر سفر گردشگران ایرانی معرفی خواهند شد.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پاتایا مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع bangkok

دیدگاه