مراکز خرید پاتایا را بشناسید

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
مراکز خرید پاتایا را بشناسید

پاتایا یکی از مراکز گردشگری مشهور کشور تایلند است و از نظر مراکز خرید گزینه‌های بسیاری از بازارچه‌های محلی تا مراکز خرید مدرن در پیش روی گردشگران قرار دارد. پس برای آشنایی بیشتر با مراکز خرید پاتایا در ادامه مطلب همراه کجارو باشید.

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، به‌لحاظ برخورداری از مراکز خرید نیز دارای تنوع است. اگرچه این در این زمینه با مراکز خرید شهر بانکوک قابل مقایسه نیست، ولی در این بازارها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌های ساحلی و مراکز خرید می‌توان کلیه کالاهای مورد نیاز از سوغاتی‌های تایلند، پوشاک، غذا، لوازم الکترونیکی و حتی اقلام برندهای معروف را تهیه کرد. نکته جالب توجه این است که در اغلب این مراکز کالاها به قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند.

مرکز فستیوال پاتایا (Central Festival Pattaya)

مکان: پاتایای جنوبی، جاده ساحلی (Beach Road)

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

این مرکز خرید از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز به کار کرده و بلندترین بنای نوار ساحلی پاتایا محسوب می‌شود. همچنین در این مرکز در حدود ۳۰۰ فروشگاه شامل نمایندگی برندهای مشهور جهان در زمینه پوشاک حضور دارند. البته فروشگاه‌های مرکز محدود به پوشاک نبوده و فروشگاه‌های سایر اقلام از جمله لوازم الکترونیکی، زیورآلات و غیره نیز وجود دارند. همچنین رستوران‌های متعددی در طبقه فودکورت، غذاهای متنوعی از آشپزخانه‌های سراسر جهان از جمله ایتالیا، خاورمیانه و غیره را به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر این، سالن بولینگ و سینما نیز در این مرکز برای علاقه‌مندان به تفریح و سرگرمی تعبیه شده است.

مرکز خرید رویال گاردن پاتایا (Royal Garden Plaza Pattaya)

 مکان: پاتایای جنوبی، جاده ساحلی

ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

برخلاف شهرت بنای مرکز خرید فستیوال به‌دلیل بنای بلند و مجلل، این مرکز نیز به‌دلیل وسعت خود دارای شهرت فراوانی است. مرکز خرید رویال گاردن در سمت جنوبی جاده ساحلی پاتایا قرار دارد و نمای جالب آن – هواپیمای قرمز فرو رفته در صخره‌ها و بالون زرد رنگ بر بالای بام - کاملا نمایان است. همچنین مرکز دارای سه طبقه است که در فروشگاه‌های آن اقلام مختلفی از جمله سوغات، زیورآلات، پوشاک و لوازم الکترونیک عرضه می‌شوند. همانند سایر مراکز خرید این مرکز نیز مجهز به فودکورت است.

بازارچه شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

مکان: ساحل جومتین (Jomtien)

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

این بازارچه تلفیقی از موزه، تئاتر زنده و مرکز خرید است و البته یکی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا نیز محسوب می‌شود. این بازارچه از بازارچه شناور بانکوک الگوبرداری و بازسازی شده است. در این بازارچه جالب، فروشگاه‌ها به‌شکل قایق‌های شناور روی آب هستند و برخلاف تصور، اجناس بسیار مرغوب و باکیفیتی از جمله پوشاک و زیورآلات را می‌توان در میان اقلام آن‌ها پیدا کرد. حتی با این قایق‌ها می‌توان در میان روستاهای کوچک اطراف گشتی زده و طعم غذاهای بومی تایلندی را چشید.

مرکز خرید اتلت (Outlet Mall Pattaya)

مکان: جومتین

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

مراکز خرید پاتایا

در این مرکز خرید از طرح بازارچه‌های خیابانی الگوبرداری شده و در آنجا می‌توان اقلام بسیاری از برندهای معروف جهان را تا ۷۰ درصد زیر قیمت تهیه کرد. همچنین بخشی از مرکز خرید به رستوران‌ها و غذاخوری اختصاص داده شده است که در آنجا نیز می‌توان بسیاری از غذاهای رستوران‌های معروف تایلندی را با قیمت بسیار مناسبی تهیه و صرف کرد.

میموزآ (Mimosa)

مکان: نا جومتین (Na Jomtien)

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

مراکز خرید پاتایا

این مرکز خرید با الهام از شهر کلمار (Colmar) فرانسه ساخته شده است. در این مرکز خرید ۳۰۰ فروشگاه فروش سوغات، پوشاک، زیورآلات و صنایع دستی تایلند، کانال و آب نمای موزیکال وجود دارد. همچنین روزانه در کنار این آب‌نما برنامه‌ سرگرمی به‌مدت ۴۵ دقیقه برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.

سنترال سنتر پاتایا (Central Center Pattaya)

مکان: پاتایای شمالی

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

این مرکز خرید دارای طراحی جذابی است که از طبیعت الهام گرفته شده و دارای ۱۳۰ فروشگاه است. بزرگترین فروشگاه این مرکز متعلق به سوپرمارکتی به نام Big C North است و در سایر فروشگاه‌ها اقلامی مانند پوشاک، زیورآلات و لوازم الکترونیکی عرضه می‌شود. سینمای ۵ بعدی و رستوران‌های مختلف بومی و بین المللی از جمله سایر امکانات حاضر در این مرکز هستند.

مرکز خرید مایک (Mike Shopping Center)

مکان: خیابان شماره ۲، پاتایای جنوبی

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

این مرکز خرید در عین برخورداری از شرایط محیطی مراکز خرید بزرگ، کلیه اجناس با قیمت مناسب بازارچه‌های خیابانی عرضه می‌شوند. همچنین در این مرکز برندهای معروف آرایشی و پوشاک نیز حضور دارند، ولی بیشتر اقلام عرضه شده در آن‌ها کپی‌برداری شده‌اند. علاوه بر این، در مرکز خرید مایک می‌توان سوغات تایلند مانند ظروف غذاخوری را با قیمت مقرون به‌صرفه‌ای تهیه کرد.

فروشگاه اوتاپ (One Tambon, One Product)

مکان: ناکلوآ (Naklua)

زمان: ۱۰ صبح تا ۲۰ شب

مراکز خرید پاتایا

اگر علاقه‌مند هستید تا سوغاتی‌های سفر خود را از سازندگان بومی‌ و نه از تولیدکنندگان صنعتی تهیه کنید، این فروشگاه بهترین گزینه در پاتایا است. تعدادی از فعالان و تولیدکنندگان حاضر در این مرکز تحت پوشش حمایت دولت بوده و از جای‌جای مناطق محلی و روستایی پاتایا گرد هم آمده‌اند. در واقع، فضای کلی این مرکز در حدود ۱۵۰۰ مترمربع است و کلیه اقلام دست‌ساز بومی مانند صابون‌های معطر، وسایل چوبی و مبلمان و غیره با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند.

بازار شبانه خیابانی تپرازیت (Thepprasit Road Night Market)

مکان: خیابان تپرازیت، جومتین

ساعت کار: ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

این بازار شبانه یکی از بزرگترین بازارچه‌های محلی و در عین حال جاذبه‌های توریستی پاتایا است که روزهای آخر هفته برگزار می‌شود. البته این بازارچه با نام «کانکه‌ها» (Kankheha Thepprasit market) نیز خوانده می‌شود و اقلام متنوعی از قبیل پوشاک، زیورآلات، تجهیزات تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، سوغات و غذاهای تایلندی عرضه می‌شوند. همانند سایر بازارچه‌های محلی کلیه اجناس با قیمت ارزانی عرضه می‌شوند و در صورت جست‌و‌جوی دقیق‌تر می‌توان اجناس برندهای معروف را نیز در میان آن‌ها پیدا کرد.

بازار شبانه پاتایا (Pattaya Night Bazaar)

مکان: خیابان شماره ۲ پاتایا، پاتایای جنوبی

زمان: ۸ صبح تا ۲۳ شب

مراکز خرید پاتایا

این بازارچه نیز در محیطی آزاد، مسقف و مجهز به سیستم تهویه یکی از مراکز پرطرفدار گردشگران خارجی در پاتایا است. در این بازارچه که با نام «ساخت تایلند» (Made in Thailand Market) نیز شناخته می‌شود، اقلام متنوعی مانند پوشاک، سوغات، لوازم الکترونیک با قیمت بسیار نازلی فروخته می‌شوند.  

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پاتایا مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه