حقایق جالب در مورد پاتایا

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
حقایق جالب در مورد پاتایا

پاتایا شهری است جذاب در خلیج تایلند که از آن می‌توان به‌عنوان بهشت گردشگران یاد کرد که سبک زندگی در آن به سرعت در حال تغییر است که در هیچ کجای جهان نمی‌توانید پیدا کنید. هتل‌های باکیفیت، طبیعت بکر و مراکز خرید بزرگ از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. با کجارو همراه باشید تا با حقایق بسیار جالب پاتایا بیشتر آشنا شوید.

پاتایا در فاصله‌ی ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و کسانی که به تایلند می‌روند، پاتایا نیز بخش مهمی از سفر آن‌ها تشکیل می‌دهد. اگر شما هم دوست دارید به پاتایا سفر کنید، با ما همراه باشید تا چند حقیقت جالب در مورد این شهر را با شما در میان بگذاریم:

۱. پاتایا در هر لحظه گسترش می‌یابد! اگر فکر می‌کنید که پاتایا یک دقیقه از رشد و توسعه باز می‌ماند، سخت در اشتباه هستید! پاتایا بی‌وقفه در حال رشد و توسعه است که این امر به افزایش ورود گردشگران خارجی و زندگی آن‌ها در پاتایا به‌عنوان خانه‌ی دوم نسبت داده شده است. همچنین پاتایا به‌عنوان بهترین مکان برای زندگی بازنشستگان شناخته می‌شود.

پاتایا تایلند

۲. کسانی که به پاتایا سفر می‌کنند، به‌دنبال استراحت در یک فضای آرام هستند. پاتایا بهترین مکان برای چنین افرادی است؛ بازی گلف در سال‌های اخیر در تایلند به‌ سرعت گسترش می‌یابد و فقط در پاتایا ۲۰ باشگاه گلف وجود دارد. 

پاتایا تایلند

۳. پاتایا سواحل بسیار زیبایی دارد که گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. بسیاری از سواحل پاتایا به‌ دلیل داشتن سواحل شنی سفید، آب صاف و شفاف دریا و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ی آبی شهرت دارند. 

۴. پاتایا یکی از بهترین مقاصد برای ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، موج‌سواری، چتربازی به کمک قایق موتوری، جت اسکی و غواصی است. شما می‌توانید تجهیزات لازم برای این فعالیت‌ها را از همان جا کرایه کنید. به‌علاوه در بسیاری از این فعالیت‌ها حتی می‌توانید کودکان را نیز بازی دهید. 

۵. غذاهای دریایی تایلند، به‌خصوص پاتایا شهرت جهانی دارند. شب‌ها ماهیگیران برای گرفتن ماهی تازه، خرچنگ دریایی، هشت پا، میگو و خرچنگ به دریا می‌روند تا صبح زود در بازار ماهی‌فروش‌ها به فروش برسانند. سپس این ماهی‌های تازه به رستوران‌ها می‌روند تا برای مشتریان آماده‌ی پخت شوند. البته ممکن است در این رستوران‌ها غذاهای عجیب و غریبی ببینید که شاید به مزاج ما ایرانی‌ها خوش نیاید! پس هنگام سفارش غذا کمی محتاط باشید. 

پاتایا تایلند

۶. بازار شناور پاتایا یکی دیگر از مکان‌هایی است که گردشگران به آن علاقه دارند. اگر از مراکز خرید یکنواخت خسته شدید، می‌توانید سری به بازار شناور پاتایا بزنید. فروشندگان این بازار گران‌فروش هستند، پس هنگام خرید حواستان باشد! این بازار روی یک دریاچه دایر می‌شود و فروشندگان از روی قایق‌های خود به فروش اجناس خود می‌پردازند.

۷.  تفرجگاه جشنواره (فستیوال) پاتایا یکی از بزرگترین تفرجگاه‌های آسیا است. در این مرکز یک سینمای بزرگ، رستوران‌های متعدد و ۱۰ سالن تئاتر هم وجود دارد.

۸. حدود ۳۰ سال پیش پاتایا فقط یک ساحل خالی بود و از جنب‌و‌جوش امروزه‌ی شهر خبری نبود. بعد از جنگ میان هند و چین در سال ۱۹۸۰ این شهر به‌ سرعت پیشرفت کرد و خود را در میان مقاصد گردشگری پرطرفدار تایلند جا داد.

۹. شما می‌توانید با قطار یا هواپیما به پاتایا سفر کنید. این شهر ۲ ایستگاه قطار و یک فرودگاه بین المللی دارد. هر روز یک قطار به مقصد بانکوک و برعکس در پاتایا وجود دارد.

پاتایا تایلند

۱۰. سومین ساختمان بلند تایلند در پاتایا قرار گرفته است. 

۱۱. در پاتایا می‌توانید فیل سواری کنید!

۱۲. تایلند به داشتن فعالیت‌های مذهبی شهرت دارد. در بلندترین نقطه‌ی پاتایا تپه‌ی «بودا» قرار دارد و در این تپه مجسمه‌ی بزرگ بودا از جنس طلا قرار گرفته است. بازدید از این مکان رایگان است. 

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور پاتایا مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه