مقاصدی که فقط مناسب سفر نوروزی هستند

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
مقاصدی که فقط مناسب سفر نوروزی هستند

تعطیلات نوروز فرصتی ایدئال برای مسافرت به مقاصد گردشگری از جمله تبریز و یزد است. در ادامه به معرفی چند مقصد گردشگری و نکات سفر نوروزی می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

یکی از بهترین ایام سال که می‌توانید بدون نگرانی از مشغله‌های روزانه مثل درس و کار چند روزی را به سفر و استراحت اختصاص دهید، عید نوروز و اول فصل بهار است. افزایش میزان سفر در این ایام باعث می‌شود که اکثر شهرهای ایران مملو از مسافر و گردشگر باشند و ظرفیت هتل‎‌ها و پروازها به سرعت پر شود. از همین رو برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید مدتی قبل از سفر اقدامات مهم و ضروری مثل انتخاب مقصد، انتخاب نوع وسیله سفر، رزرو هتل، خرید بلیط و... را انجام دهید. در ادامه با معرفی مقاصد نوروزی و نکات مهم سفرهای بهاری در کنار شما خواهیم بود.

بهترین مقاصدی که فقط در نوروز باید رفت

بهترین زمان برای سفر به برخی از شهرهای داخلی مثل شیراز، اصفهان و... نوروز است؛ چراکه در این ایام حال‌وهوای بسیار خاص وخوبی دارند و از نظر آب‌وهوایی نیز بسیار مناسب هستند. در ادامه مقاصد مناسب سفر نوروزی را معرفی خواهیم کرد.

تهران

شهر تهران در ایام عادی سال بسیار شلوغ است و ترافیک‌های بسیار سنگینی دارد، اما در ایام عید نوروز از میزان ترافیک کاسته می‌شود و شهر خلوت‌تر است. به همین‌خاطر می‌توان گفت که نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به تهران محسوب می‌شود. در سفر به تهران می‌توانید از کاخ موزه سعدآباد، پارک ملت، برج میلاد، بازار تجریش، دربند، بام تهران، باغ موزه سینما، باغ گیاه‌شناسی، بوستان جمشیدیه، کاخ گلستان، کاخ نیاوران و... بازدید کنید.

شاید تهران را با هتل‌های لوکس و مجلل آن بشناسید و از بابت هزینه اقامت نگران باشید، اما در تهران هتل‌های بسیار باکیفیت با قیمت پایین نیز وجود دارد و می‌توانید هتل ارزان در تهران رزرو کنید و از کیفیت و خدمات خوب آن بهره‎‌مند شوید.

تبریز

تبریز جزو شهرهای سردسیر ایران است و پاییز و زمستان‌های نسبتا سرد و پربارشی دارد، اما در فصل بهار هوای آن رو به معتدل شدن رفته و بسیار مطلوب و دل‌انگیز می‌شود. فضای شهری تبریز در عید نوروز نسبتا خلوت است و می‌توانید به‌راحتی به گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی و جاذبه‌های تاریخی آن بپردازید.

در اطراف تبریز نیز جاذبه‎‌های زیادی مثل روستای کندوان و همچنین جنگل‌های ارسباران وجود دارد که برای طبیعت‌گردی نیز مناسب هستند.

برای سفر به تبریز می‎توانید بلیط هرکدام از وسایل نقلیه مثل اتوبوس، قطار یا هواپیما را تهیه کنید. در تبریز هتل‌های مختلفی برای اقامت مسافران وجود دارد که متناسب با بودجه و نیاز خود می‌توانید یک مورد را برای اقامت انتخاب کنید. هتل لاله پارک، هتل پارس ائل گلی، هتل شهریار، هتل لاله کندوان و... از جمله بهترین هتل‌ها برای رزرو هتل در تبریز هستند.

عکس اول رپورتاژ مقاصدی که فقط مناسب سفر نوروزی هستند

یزد

شهر یزد از دیگر مقاصد مناسب سفرهای نوروزی است و در این ایام بهترین آب‌وهوا و شرایط جوی را دارد. در واقع در فصل بهار هوای شهر یزد گرم و آفتابی بوده و بسیار دلپذیر و مطلوب است و خبری از سوز و سرما نیست. شهر کهن و تاریخی یزد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی دارد که برخی از آن‌ها در یونیسکو به ثبت رسیده‌اند، بخش تاریخی و باغ دولت آباد از جمله این جاذبه‌ها هستند. حمام خان، میدان امیرچخماق، میدان ساعت، مسجد جامع یزد و... جاذبه‎‌های تاریخی هستند که می‌توانید در سفر خود به یزد از آن‌ها بازدید کنید.

برای رزرو هتل در یزد می‌توانید به‌صورت اینترنتی اقدام کنید، با جستجو در بین هتل‌های مختلف و اقدام به‌موقع می‌توانید موفق به رزرو هتل ارزان در یزد شوید.

عکس پایانی رپورتاژ مقاصدی که فقط مناسب سفر نوروزی هستند

اصفهان، شیراز، چابهار، قشم، کیش، کرمانشاه، مشهد و... از دیگر مقاصدی هستند که می‎توانید برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید.

فوت و فن برنامه‌ریزی برای سفر در نوروز

نکته مهمی که برای سفرهای نوروزی باید در نظر بگیرید، اقدام به‌موقع و سریع است؛ یعنی شما حتی باید مقصد سفر خود را نیز چند هفته یا چند ماه قبل از آغاز تعطیلات انتخاب کنید و متناسب با آن مقصد اقدامات دیگری مثل رزرو هتل، خرید بلیط و... را انجام دهید. اگر مقصد شما کشورهای خارجی است و برای سفر نیاز به دریافت ویزا دارید، باید چند ماه قبل از عید کارهای لازم را انجام دهید تا برنامه سفر شما برای عید تنظیم شود.

مدت زمان اقامت، زمان شروع سفر، نوع وسیله سفر، میزان هزینه مدنظر برای سفر، تفریحات طول سفر و... از جمله مواردی هستند که باید در برنامه‌ریزی سفر نوروزی خود بگنجانید و مطابق با این موارد پیش بروید.

بعد از مشخص شدن مقصد، نوع وسیله سفر و رزرو هتل، حال باید چمدان خود را ببندید و متناسب با شرایط جوی و آب‌وهوای مقصد، لباس مناسب و سایر لوازم مورد نیاز را همراه خود ببرید.

معمولا هتل‌ها و اقامتگاه‌های معروف و خاص در ایام پیک سفر به سرعت تکمیل ظرفیت می‌شوند، پس اگر در نظر دارید هتل خاصی را برای سفر نوروزی خود رزرو کنید، بهتر است قبل از شروع سفر و به‌صورت اینترنتی کارهای لازم را انجام دهید و هتل مدنظر خود را رزرو کنید. این موضوع درباره خرید بلیط نیز صدق می‌کند؛ یعنی افزایش میزان سفر در نوروز سبب می‌شود که بلیط ارگان‌های حمل‌ونقل مثل قطار، اتوبوس، هواپیما به سرعت به فروش برسد و ظرفیت خالی باقی نماند.

قبل از شروع سفر برای جلوگیری از سردرگمی و از دست رفتن زمان بهتر است اطلاعاتی درباره شهر مقصد کسب کنید و از جاذبه‎‌های گردشگری، رستوران‌های خوب، هتل‌های باکیفیت و... آن شهر شناخت نسبی به دست آورید؛ به‌خصوص اگر برای اولین بار قرار است به آن شهر سفر کنید.

در نهایت برای اینکه سفر خاطره‌انگیز و فراموش‌ نشدنی در تعطیلات نوروز تجربه کنید، بهتر است کارهای سفر خود را با برنامه‌ریزی اصولی پیش ببرید و از موکول کردن کردن اقدامات ضروری مثل خرید بلیط به لحظه‌های آخر بپرهیزید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه