اعتبار و شرایط تمدید ویزای توریستی دبی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
اعتبار و شرایط تمدید ویزای توریستی دبی

دریافت ویزای توریستی دبی در مقایسه با دیگر مقاصد گردشگری آسان‌تر است. در این مطلب با انواع ویزای توریستی و شرایط دریافت و تمدید آن‌ آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

در سال‌های اخیر کشور امارات متحده عربی به‌خصوص شهر دبی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای اغلب مردم دنیا و ایرانیان تبدیل شده است. برای سفر تفریحی به این شهر شما نیاز به ویزای توریستی دبی دارید. خبر خوب آن که اخذ ویزای توریستی دبی در مقایسه با ویزای کشورهای دیگر راحت‌تر بوده و می‌توانید ظرف مدت زمان میانگین یک هفته ویزا را دریافت کنید.

آیا از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی دبی اطلاعی دارید؟ مدت اعتبار و شرایط تمدید آن را می‌دانید؟ با ما همراه شوید تا به‌طور کامل با این ویزای توریستی بیشتر اشنا شویم.

انواع ویزای دبی و مدت اعتبار آن

برای آن که مدت اعتبار ویزای دبی را بدانیم، باید انواع این ویزا را بشناسیم. سفر به این شهر برای برخی از کشورها شرایط ویژه‌ای دارد. برای مثال شهروندان کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا و کانادا می‌توانند بدون اخذ ویزا به‌مدت ۳۰ روز به این شهر سفر کرده و در آن اقامت داشته باشند.

همچنین پاسپورت اغلب کشورهای حوزه شینگن و دیگر کشورها مانند بلغارستان، کره جنوبی و رومانی پس از ورود به دبی و ثبت مهر ورودی به‌مدت ۹۰ روز و طی شش ماه اعتبار خواهد داشت. کشورهای دیگر از جمله ایران برای ورود به امارات نیاز به اخذ ویزا دارند. برای اخذ ویزای توریستی دبی شما می‌توانید یکی از انواع زیر را انتخاب کنید.

ویزای ۳۰ روزه سینگل

این ویزا ۵۸ روز اعتبار داشته و پس از ورود به امارات می‌توانید به‌طور پیوسته به‌مدت ۳۰ روز در این کشور حضور داشته باشید. با پرداخت هزینه در داخل این کشور می‌توانید با پرداخت هزینه این ویزا را تمدید کنید.

ویزای ۳۰ روزه مولتی

اعتبار این ویزا نیز ۵۸ روز است و با دریافت آن می‌توان چندین بار در بازه زمانی یک ماه به امارات سفر کرد.

عکس متنی رپورتاژ اعتبار و شرایط تمدید ویزای توریستی دبی

ویزای ۶۰ روزه سینگل

این ویزا نیز به‌صورت یک بار ورود صادر شده و به افراد اجازه می‌دهد که به‌مدت ۶۰ روز و به‌طور پیوسته در امارات حضور داشته باشند. با پرداخت هزینه در این کشور می‌توانید این ویزا را تمدید کنید.

ویزای ۶۰ روزه مولتی

با اخذ این ویزای توریستی دبی می‌توانید به‌مدت دو ماه و چندین بار به این کشور زیبا سفر کنید.

مراحل دریافت ویزای توریستی دبی

همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، اخذ ویزای دبی بسیار ساده انجام شده و شما می‌توانید تمام مراحل را به‌صورت اینترنتی انجام دهید. کافی است مدارک مورد نیاز را اسکن کرده و آن را در سایت اداره مهاجرت دبی آپلود کنید، هزینه اخذ ویزا را پرداخت کرده و فرم‌های مورد نیاز را پر کنید. در مدت کوتاهی درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته و جواب آن در پنل اختصاصی به شما ارائه خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی دبی

برای اخذ ویزای توریستی دبی شما باید از قبل مدارک زیر را آماده کرده تا بتوانید آن را در سایت بارگذاری کنید. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است:

  • تصویر عکس متقاضی با پس زمینه سفید
  • تصویر واضح از کارت ملی متقاضی
  • تصویر واضح از صفحه اول شناسنامه
  • تصویر واضح از صفحه اول پاسپورت متقاضی

عکس پایانی رپورتاژ اعتبار و شرایط تمدید ویزای توریستی دبی

شرایط تمدید ویزای توریستی

شما پس از اخذ ویزای توریستی دبی می‌توانید آن را برای یک بار دیگر تمدید کنید. مدت زمان تمدید ویزا به مقدار اعتبار قبلی آن است. یعنی اگر ویزای شما یک ماهه است، تمدید ویزا به‌مدت یک ماه دیگر انجام خواهد شد.

نکته مهم دیگر آن که حتما چند روز قبل از اتمام مدت اعتبار ویزای خود نسبت به تمدید آن اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای تمدید مشابه با مدارک مورد نیاز اخذ ویزا است و شما این بار باید هزینه تمدید ویزا را پرداخت کنید. نکته مهم آن که برای تمدید ویزا کارگزاری را انتخاب کنید که کار اخذ ویزای شما را انجام داده است، در واقع کارگزاری دیگر نمی‌تواند تمدید این ویزا را برای شما انجام دهد.

نکات مهمی که باید قبل اخذ یا تمدید ویزای توریستی دبی بدانید

درصورت رد درخواست شما هیچ هزینه‌ای عودت داده نخواهد شد.

  • با اخذ ویزای دبی می‌توانید به دیگر شهرهای امارات نیز وارد و خارج شوید.
  • در صورت عدم بازگشت به کشور پس از اتمام مدت اعتبار، کشور امارات به‌صورت قانونی با متخلف برخورد خواهد کرد.
  • هزینه ویزای توریستی دبی به‌صورت درهم محاسبه شده و شما معادل تومان آن را پرداخت خواهید کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه