معرفی فرودگاه‌های دبی + امکانات منحصر به فرد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
معرفی فرودگاه‌های دبی + امکانات منحصر به فرد

در این مطلب درباره فرودگاه‌های دبی و امکانات منحصربه فرد آن‌ها اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دبی از مدرن‌‌ترین و پیشرفته‌‌ترین شهرهای جهان است که در امارات متحده عربی قراردارد. جذابیت‌های تماشایی فوق‌العاده این شهر، لوکس و مدرن بودن، آسمان‌خراش و بازارها و مراکز خرید دبی  موجب شده که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار بگیرد و سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان و ایران به دبی سفر کنند. ازاین‌رو فرودگاه بین‌المللی دبی از بزرگ‌‌ترین و پر رفت و آمد‌‌ترین فرودگاه‌های جهان محسوب‌ می‌شود و پرواز تهران دبی نیز از طریق این فرودگاه انجام‌ می‌شود. اگر‌ می‌خواهید در مورد فرودگاه‌های دبی و امکانات منحصربه فرد آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی فرودگاه دبی

فرودگاه دبی از مهم‌‌ترین ترانزیت‌های هوایی در خاورمیانه وجهان  است که به نام فرودگاه بین‌المللی دبی شهرت دارد. این فرودگاه بی‌نظیر در سال ۱۹۵۹ راه‌اندازی شد و در طی مدت زمان کوتاهی بسیار توسعه یافت. هم‌اکنون نیز یکی از بزرگترین پایانه‌های هوایی دنیا از لحاظ تعداد مسافران، حجم کارگو و ترافیک هوایی محسوب‌ می‌شود. این فرودگاه توانسته رتبه سومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان را از آن خود کند. از شاخص‌‌ترین ویژگی‌های این پایانه هوایی‌ می‌توان به برج کنترل هواپیماهای آن اشاره کرد که از زیباترین نمادهای شهر دبی است.

ترمینال‌های فرودگاه دبی

پیش از رزرو پرواز تهران دبی بهتر است که با فرودگاه بین‌المللی این شهر و بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید. این فرودگاه دارای سه ترمینال است که رفت و آمد میان آن‌ها از طریق سرویس‌های فرودگاه صورت‌ می‌گرد. البته بین ترمینال یک و سه مترو نیز جهت رفت و آمد مسافران وجود دارد.

·       ترمینال یک فرودگاه

این ترمینال ترمینال اصلی فرودگاه است و بیشتر پروازهای بین‌المللی به‌جز هواپیمایی امارات از طریق آن صورت‌ می‌گیرد. ترمینال یک دارای چندین سالن استراحت مانند سالن بیزینس کلاس و فرست کلاس است.

·       ترمینال ۲ فرودگاه

معمولا اکثر پروازهای چارتر و مخصوصا پروازهای ایران و کشورهای مستقل مشترک المنافع در این ترمینال صورت‌ می‌گیرد.

·       ترمینال ۳ فرودگاه

ترمینال ۳ مختص پروازهای امارات و کانتاس است و ورود و خروج تمامی پروازهای اماراتی از طریق آن انجام‌ می‌شود. در واقع این ترمینال زیبا‌‌ترین و لوکس‌‌ترین ترمینال فرودگاه دبی است و چهار سالن مجزا دارد. علاوه بر این مسافران پروازهای فرست کلاس و بیزینس کلاس‌ می‌توانند از سالن استراحت اختصاصی ترمینال استفاده کنند.

 

ترمینال فرودگاه دبی

خطوط مترو فرودگاه دبی

فرودگاه دبی مجهز به خطوط مترو است. در ترمینال یک و ۳ خط قرمز red line دارای ایستگاه بوده و از ۶ صبح تا ۱۱ شب فعال است. علاوه بر این ایستگاه خط سبز Green Line نیز در نزدیکی منطقه آزاد فرودگاه واقع شده و مسافران ترمینال دو می‌توانند از آن استفاده کنند. به غیر از خطوط مترو مسافران‌ می‌توانند از تاکسی‌های ویژه فرودگاه که ۲۴ ساعته در مقابل سالن‌های ورودی ترمینال‌ها مشغول به کار هستند استفاده کنند؛ البته این تاکسی‌ها دارای هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس و مترو هستند.

رستوران‌های فرودگاه دبی

فرودگاه دبی دارای رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعددی در ترمینال‌های خود است، بنابراین اگر پرواز تهران دبی را رزرو کرده‌اید نگرانی بابت خورد و خوراک نخواهید داشت. در ترمینال یک این فرودگاه بالغ بر ۲۵ رستوران وجود دارد و فودکورت نیز بین گیت‌های ۱۱۳ و ۱۱۵ مشغول خدمت‌رسانی به مسافران است. از جمله رستوران‌های این ترمینال‌ می‌توان به بسکین رابینز، کافی شاپ کوستا، آیریش ویلج، استارباکس، مری براون و ساندویچی ساب وی اشاره کرد. در ترمینال دو نیز رستوران‌های بسکین رابینز، مک دونالد، استارباکس، نستله تال هاوس، مستر شف و حاتم فعال هستند. مسافران ترمینال سه نیز‌ می‌توانند به غذاخوری هایی مانند رستوران هندی روپیه روم، کافی شاپ کوستا، فست فود برگر کینگ، کافی شاپ کافی بین، فست فود مکدونالد، استارباکس، گریل لبنانی ماشاوی فعال در این ترمینال مراجعه کنند و یک غذای بسیار خوش عطر و طعم و فوق‌العاده را میل کنند.

فروشگاه‌ها در فرودگاه دبی

فری شاپ فروشگاه دبی یکی از جذاب‌‌ترین قسمت‌های آن است که پیشنهاد‌ می‌کنیم هنگام پرواز تهران دبی حتما سری به آن بزنید. در این فروشگاه انواه محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر، زیورآلات، طلا و وسایل الکترونیکی با برترین برندهای جهان عرضه‌ می‌شود. فری شاپ هر ساله در تاریخ بیستم دسامبر تمامی محصولات خود را با تخفیف ویژه‌ای ارائه‌ می‌دهد و قرعه کشی خودرو لوکس برگزار‌ می‌کند و اگر در این زمان به فرودگاه دبی برسید قطعا شگفت‌زده خواهید شد و‌ می‌تواند به یکی از به‌یادماندنی‌‌ترین بخش‌های سفرتان تبدیل شود.

خدمات تبدیل ارز

از دیگر خدماتی که در فرودگاه دبی عرضه‌ می‌شود تبدیل ارز است. تعدادی از بانک‌های محلی و بین‌المللی در فرودگاه دبی دارای شعبه هستند و مسافران‌ می‌توانند با مراجعه به دفتر تبادل ارز آن‌ها که 24 ساعته باز است از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

سالن استراحت

در فرودگاه بین‌المللی دبی چندین سالن استراحت وجود دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به سالن استراحت لوکس در ترمینال یک، سالن اسکای در ترمینال ۲، سالن‌های استراحت شرکت‌های هواپیمایی ایر کانادا در ترمینال یک، سالن ایرفرانس در ترمینال ۲، سالن امارات در ترمینال ۲، سالن استراحت فرست کلاس و بیزینس کلاس اتحاد در ترمینال ۲ و سالن‌های اختصاصی لوفت هانزا اشاره کرد.

هتل در فرودگاه دبی

فرودگاه دبی به‌عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های دنیا امکانات مختلفی را به‌منظور رفاه و راحتی مسافران فراهم کرده است که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به هتل‌های متعدد اشاره کرد. ازاین‌رو مسافرانی که فاصله بین دو پرواز آن‌ها خیلی طولانی است‌ می‌توانند با رزرو این هتل‌ها ساعاتی را به استراحت و خواب بپردازند. از جمله این هتل‌ها‌ می‌توان به هتل مجلل ترمینال ۳، هتل هالیدی این اکسپرس دبی و هتل پریمیر دبی اشاره کرد. 

فرودگاه دبی

خدمات پزشکی فرودگاه

اگر در پرواز تهران دبی شرایط جسمی مناسبی نداشتید یا بیمار شده اید اصلا نگران نباشید زیرا در فرودگاه دبی خدمات پزشکی باکیفیت و در سطح جهانی به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه‌ می‌شود. در هر یک از ترمینال‌های این فرودگاه یک کلینیک مجزا راه‌اندازی شده است که‌ می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

به‌طور کلی تنوع امکانات و خدمات فرودگاه دبی بسیار بالااست و از دیگر امکانات آن‌ می‌توان به مرکز بازرگانی، سالن کنفرانس صوتی و تصویری، اتاق نگهداری کودکان، اتاق سیگار، سالن‌های ورزشی، استخر، سونا، جکوزی و فروشگاه‌های مختلف اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما تهران دبی از اسنپ تریپ

دبی یکی از مهم‌‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است و ایرانیان بسیاری نیز سالانه با اهداف کاری و تفریحی مختلف به دبی سفر‌ می‌کنند. مسافران‌ می‌توانند برای رزرو بلیط پرواز خارجی به مقصد دبی به یکی از آژانس‌های مسافرتی یا وب‌سایت‌های معتبر ارائه‌دهنده بلیط هواپیما مراجعه کنند. یکی از معتبرترین وب‌سایت‌ها در این حوزه اسنپ تریپ است که در سریع‌‌ترین زمان ممکن و با چند کلیک ساده‌ می‌توانید به رزرو پرواز تهران دبی و... بپردازید و بلیط هواپیما سفر خود با بهترین قیمت و پشتبانی تا پایان سفر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه