بهترین خنک کننده CPU را با زومیت بخرید و فضای کیس را زمستانی کنید

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین خنک کننده CPU را با زومیت بخرید و فضای کیس را زمستانی کنید

خنک‌کننده پردازنده عضوی حیاتی برای یک کامپیوتر است. اما چطور بهترین گزینه را انتخاب کنیم و چطور آن را از ارزان‌ترین فروشنده بخریم؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

حرارت تولید شده توسط پردازنده‌های دسکتاپ به‌دلیل توان مصرفی بالای آن‌ها باید به‌خوبی دفع شود تا پردازنده بتواند پایداری خود را در حین فعالیت حفظ کند. به‌طور کلی گرمای بیش از حد قطعات کامپیوتری و ماندن آن‌ها در دماهای بالا طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد به همین دلیل خرید یک خنک‌کننده بادی یا آبی مناسب همواره توصیه می‌شود.

خنک‌کننده آبی و خنک‌کننده بادی به‌دلیل تفاوت ویژگی‌های آن‌ها در دو دسته متفاوت آورده شده‌اند. قیمت خنک کننده مایع CPU بالاتر از انواع بادی است و عملکرد بهتری به‌طور متوسط برای خنک‌ کردن پردازنده‌های پر مصرف دارد؛ از طرفی این خنک‌کننده‌ها به‌دلیل استفاده از پمپ و قطعات بیشتر امکان خرابی بالاتری دارند. خنک‌کننده‌های بادی به روش سنتی دفع حرارت به پره‌های فلزی و دمیدن باد به آن‌ها کار می‌کنند. قیمت فن CPU پایین‌تر از نمونه‌های مایع است؛ خوشبختانه مدل‌های با ارزش خرید بالا و قیمت مناسب در این دسته اخیرا بیشتر شده است. قیمت سی پی یو در کم نیست اما توجه داشته باشید که خرید خنک کننده گران برای یک سی پی یو اقتصادی و کم‌مصرف چیزی جز اتلاف هزینه نیست.

صفحه محصولات خنک کننده پردازنده زومیت

اولین سوالی که پیش از خرید خنک کننده پردازنده باید به آن پاسخ دهید این است که مدل آبی یا بادی کدام مناسب است؛ برای پاسخ به این سوال به بودجه، فضای داخل کیس و پردازنده‌ای که قرار است خنک شود توجه داشته باشید. شما می‌توانید از زومیت در بخش سوالات پردازنده و خنک‌کننده در این مسیر راهنمایی بخواهید.

زومیت در بخش محصولات، کامل‌ترین مشخصات خنک‌کننده بادی از جمله سوکت‌های پشتیبانی شده، ویژگی‌های فن، ویژگی‌های فن‌ها و ده‌ها ویژگی‌ دیگر آن‌ها را ارائه می‌کند. مشخصات کامل در خنک‌کننده‌ها به‌دلیل نیازمندی به سازگاری با اجزای دیگر سیستم مثل پردازنده، مادربرد و کیس اهمیت ویژه‌ای دارد. در لیست محصولات این دو نوع خنک‌کننده نیز فیلترهای مناسبی برای محدود کردن انتخاب‌های شما در نظر گرفته شده است. برخی از این فیلترها به قرار زیر است:

  • قیمت: فیلتر اسلایدری برای تعیین محصولات سازگار با بودجه شما
  • سازنده: محصولات برندهای موردنظر خود را با این گزینه فیلتر کنید.
  • تعداد هیت‌سینک و هیت پایپ: تعداد هیت‌سینک، هیت‌پایپ و ابعاد و جنس آن‌ها در سرعت انتقال حرارت اهمیت دارد.
  • تعداد فن: نمونه‌های ۲ فن گران‌تر و البته در دفع حرارت هیت‌سینک موفق‌تر هستند.
  • نورپردازی: شاید دوست داشته باشید از بیرون نیز خنک‌کننده شما زیبا به نظر برسد.
  • کلاس ابعادی: به‌نوعی نشانگر طول رادیاتور است (عموما ضرب تعداد فن‌های نصب شده روی رادیاتور در کلاس ابعادی فن‌ها)
  • سوکت‌های پشتیبانی شده: پردازنده‌ها هر چند سال یکبار تغییر نسل می‌دهند پس باید مطمئن شویم که خنک‌کننده با سوکت پردازنده شما سازگار است یا خیر

پس از انتخاب خنک‌کننده موردنظر از طریق مقایسه مشخصات و راهنمایی زومیت، نوبت به خرید می‌رسد. به‌روزترین قیمت فن سی پی یو دیپ کول، قیمت فن سی پی یو کولر مستر، قیمت فن سی پی یو اینتل و سایر برندها را در زومیت مشاهده کنید. همچنین لیست قیمت خنک کننده مایع دیپ کول، قیمت خنک کننده مایع کولر مستر، قیمت خنک کننده مایع کورسیر و... را نیز زومیت با به‌روزرسانی مداوم روزانه از فروشگاه‌های مختلف ارائه می‌کند تا ارزان‌ترین فروشنده هرکدام را نیز به‌راحتی پیدا کنید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه