لاک پشت های دریایی کیش؛ آشنایی با میراثی ارزشمند در جنوب کشور

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
لاک پشت های دریایی کیش؛ آشنایی با میراثی ارزشمند در جنوب کشور

شگفتی‌های طبیعی گوناگون و لاک‌پشت‌‌های پوزه عقابی جزیره کیش، علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش را مجذوب خود می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جزیره کیش در استان هرمزگان، با قرارگرفتن در کنار دریای خلیج فارس، شگفتی‌های طبیعی زیادی را به‌نمایش گذاشته است که به‌ویژه علاقه‌مندان به حیات وحش و طبیعت را مجذوب خود کرده است. با سفر به این جزیره، می‌توانید از تماشای جذابیت‌های طبیعی و تنوع گونه‌های جانوری مانند لاک‌پشت‌‌های پوزه عقابی لذت ببرید. دیدن گونه‌های نادر لاک‌پشت های دریایی کیش که این ساحل و دریای این جزیره را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، بسیار شگفت‌انگیز است. جالب است بدانید که لاک‌پشت های جزیره کیش، در یک ساحل حفاظت‌شده در بخش جنوبی این جزیره هستند که این منطقه را به یک زیستگاه جانوری مهم تبدیل کرده‌اند. برای آشنایی با انواع لاک‌پشت های دریایی کیش و نحوه زیست آن‌ها با این مطلب همراه باشید.

همه چیز درباره انواع لاک‌پشت های دریایی کیش

انواع لاک‌پشت دریایی خلیج فارس در جزیره جنوبی کیش زندگی می‌کنند که از جاذبه‌های گردشگری محبوب در این جزیره محسوب می‌شوند. البته باید بدانید که امکان بازدید از این‌گونه‌های دریایی زیبا و نادر، در هر فصلی از سال امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین اگه قصد تماشای این موجودات خاص را دارید باید برای ررزو آنلاین تور کیش در ماه‌های اول سال اقدام کنید. تخم گذاری لاک‌پشت‌های دریایی یا به‌دنیا آمدن آن‌ها در زمان‌های خاصی از سال اتفاق می‌افتد که برای دیدن این شگفتی طبیعت، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود به جزیره کیش داشته باشید.

اطلاعات ضروری درباره انواع لاک پشت های دریایی کیش

ساحل لاک‌پشت های کیش کجاست؟

 خطه جنوبی کیش که شامل جزیره بکر و زیبای هندورابی می‌شود، محل زندگی لاک‌پشت های دریایی کیش است. درست است که این منطقه، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را در دل خود جای داده است، اما شهرت و محبوبیت خود را مدیون حضور این موجودات دریایی نادر و فوق‌العاده است. برای بازدید از جزیره لاک‌پشت‌های دریایی کیش، باید یک سفر دریایی کوتاه را تجربه کنید که این مسیر نیز برای شما دیدنی و مفرح خواهد بود؛ به این شکل که از طریق تورهای قایقرانی به ساحل لاک‌پشت‌ها می‌روید و ساعت‌هایی را به تماشای این‌گونه‌های دریایی کمیاب سپری می‌کنید. از آنجایی که این ساحل، از نظر جذابیت‌های طبیعت‌گردی بسیار غنی محسوب می‌شود، می‌توانید تفریحاتی مانند ساحل‌گردی، قایق‌سواری، شنا و همچنین عکاسی را نیز تجربه کنید.

موقعیت قرارگیری ساحل لاک پشت های جزیره کیش

بهترین فصل بازدید از لاک‌پشت های کیش

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، برای بازدید از لاک‌پشت های جزیره کیش باید فصل مناسب را در نظر داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید، فرایند تخم‌گذاری این‌گونه‌های دریایی را ببینید، باید سفر خود را به بازه زمانی اسفند تا مرداد موکول کنید. این در حالی است که برای تماشای زمان سر از تخم درآوردن بچه لاک‌پشت‌ها و حرکت آن‌ها به‌سمت زیستگاه خود که همان دریای خلیج فارس است، باید ماه‌های اول سال را برای سفر خود انتخاب کنید. اگر برای برنامه‌ریزی سفر خود به جزیره رویایی کیش، محدودیت زمانی ندارید، به هیچ عنوان فرصت تماشای این پروسه طبیعی حیرت‌انگیز را از دست ندهید.

انواع لاک‌پشت های دریایی کیش

حالا که با زیستگاه لاک‌پشت‌های دریایی جزیره کیش آشنا شدید، بهتر است انواع آن‌ها را نیز بدانید تا هنگام تماشای این موجودات زیبا، آن‌ها را با نام‌شان بشناسید. انواع لاک‌پشت‌های دریایی که در جزیره کیش زندگی می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • لاک‌پشت پشت سبز: این‌گونه از لاک‌پشت‌ها، دارای پوسته‌ای سبز رنگ هستند و پشت آن‌ها نیز صاف و صیقل‌دار است. ظاهر این لاک‌پشت‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانید در اولین نگاه، آن‌ها را تشخیص دهید. محل زندگی لاک‌پشت‌های پشت سبز در آب‌های گرمسیری است.
  • لاک‌پشت پوزه عقابی: این‌گونه از لاک‌پشت‌ها نیز به‌دلیل داشتن پوزه عقاب مانند به‌راحتی قابل شناسایی هستند. لاک‌پشت پوزه عقابی هم توانایی زندگی در آب‌های گرمسیری و هم آب‌های سردسیری را دارد؛ به همین دلیل، به آن‌ها دریانوردان و قاره‌پیمایان حرفه‌ای گفته می‌شود.
  • لاک‌پشت پشت چرمی: این‌گونه دریایی زیبا، پوست صاف و چرمی شکلی دارد و پشت آن نیز برجسته است. لاک‌پشت پشت چرمی، از گونه‌های کمیابی است که در جزیره کیش حضور دارد، بنابراین ممکن است همیشه موفق به دیدن آن‌ها نشوید.
  • لاک‌پشت پشت خرطومی: این نوع لاک‌پشت کمیاب را نیز می‌توانید با وجود خرطوم برجسته که در پوسته حیوان قرار دارد، بشناسید. محل زندگی لاک‌پشت خرطومی نیز آب‌های معتدل و گرمسیری است.
  • لاک‌پشت پشت زیتونی: این‌گونه کمیاب را می‌توانید در زمان تخم‌گذاری در ساحل کیش مشاهده کنید، چراکه تعداد کمی از آن‌ها در جزیره کیش زندگی می‌کنند.

رزرو تور برای تعطیلاتی مهیج و خاطره‌انگیز

جذابیت‌های گردشگری و دیدنی کیش بر هیچ کسی پوشیده نیست، چراکه در این جزیره شگفتی‌های طبیعی بی‌نظیری از سواحل بکر و دیدنی تا گونه‌های جانوری کمیاب مانند لاک‌پشت‌های دریایی وجود دارد. در صورتی که برای تعطیلات خود، برای سفر به جزیره کیش یا هر مقصد گردشگری دیگری برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است برای گذران اوقاتی شاد، مهیج و بدون دغدغه، سفر با تورهای گردشگری را در اولویت قرار دهید. رزرو آنلاین تور، این فرصت را به شما می‌دهد تا در فرصتی مناسب به بررسی امکانات و خدمات تورهای گردشگری مختلف بپردازید و درعین حال سفری خوش‌قیمت و بی‌دردسر را تجربه کنید.

تورهای گردشگری به دو صورت مستقل و گروهی قابل اجرا هستند. در تورهای گروهی برنامه‌ریزی سفر به یک مقصد خاص در بازه زمانی مشخص برای یک گروه با ظرفیت معین انجام شده است. شما با خرید تور گروهی از کلیه خدمات تور شامل محل اقامت، نوع حمل‌ونقل و گشت شهری آن همراه با یک گروه از گردشگران بهره‌مند خواهید شد. در مورد تور مستقل اما موضوع متفاوت است؛ با رزرو تور در این حالت، خدماتی مانند رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما یا قطار برای مقصد مورد نظر شما در بازه زمانی دلخواه‌تان به شما ارائه می‌شود. اگرچه برخی تورهای مستقل تخفیف‌هایی را نیز برای تفریحات گردشگری مقصد به‌عنوان آفر تور به مسافران ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

بدون شک با جزیره کیش و جاذبه‌های طبیعی و امکانات تفریحی آن آشنا هستید. جذابیت‌های گردشگری کیش به‌قدری زیاد است که هرساله، شاهد حضور پرشور توریست‌های خارجی و داخلی فراوان در این جزیره هستیم؛ اما آیا نام جزیره لاک‌پشت های دریایی کیش به گوش شما خورده است؟ در خطه جنوبی این جزیره، شاهد زیستگاه شگفت‌انگیزترین و کمیاب‌ترین گونه‌های لاک‌پشت‌های دریایی هستیم که نباید فرصت دیدن آن‌ها را از دست بدهید. برای دوست‌داران حیات وحشت و طبیعت‌گردان حرفه‌ای، در این مطلب به معرفی تمام آن چیزی که باید از لاک‌پشت‌های دریایی جزیره کیش بدانید، پرداختیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه