از کجا می‌توانیم برای مدارس برد هوشمند تهیه کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
از کجا می‌توانیم برای مدارس برد هوشمند تهیه کنیم؟

اگر به‌دنبال آموزش پویا و تعاملی هستید، برد هوشمند از بهترین گزینه‌ها برای شما است. با انواع بردهای هوشمند و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

دلتان می‌خواهد دانش‌آموزان مدرسه‌تان یادگیری فعال، پویا و تعاملی داشته باشند. در این صورت، شما می‌توانید برای مدرسه خود برد هوشمند را تهیه کنید. تهیه برد هوشمند برای کلاس درس شما و دانش‌آموزان‌تان مزایای زیادی دارد و می‌تواند حتی به معلمان شما کمک کند که خیلی راحت‌تر و با راه‌های خلاقانه‌تر محتوای آموزشی خود را تدریس کنند.اما آیا شما می‌دانید که برد هوشمند چیست و انوع آنچه هستند؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله کمی در مورد برد هوشمند و راه‌های تهیه آن از فروشگاه‌هایی مثل تهران پروژکتور صحبت کنیم.

برد هوشمند چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده برد هوشمند را تعریف کنیم، باید بگوییم که برد هوشمند توانایی‌های یک تخته سفید یا تخته وایت برد در کلاس درس را با هوش و اتوماسیون یک کامپیوتر ترکیب می‌کند. همچنین، طراحی برد هوشمند به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید با سطح صاف آن تعامل داشته باشید و داده‌هایی که روی آن نمایش داده می‌شوند را کنترل کنید. در حقیقت، همین ماهیت پویا و تعاملی برد هوشمند است که آن را تبدیل به‌وسیله‌ای با اهمیت و کاربردی در کلاس‌های درس می‌کند. در نتیجه، این مزیت باعث شده که خیلی از مدارس به خرید و قیمت انواع برد هوشمند و تخته هوشمند مدارس علاقه داشته باشند. اما دقیقا انواع تخته برد هوشمند چه هستند؟

عکس متنی رپورتاژ از کجا می‌توانیم برای مدارس برد هوشمند تهیه کنیم؟

انواع برد هوشمند چه هستند؟

در بازار انواع تخته‌های برد هوشمند وجود دارند که عملکرد و نوع ساخت‌شان متفاوت است. در نتیجه، سازندگان تخته‌های برد هوشمند آن‌ها را با توجه به عملکردشان در چند دسته طبقه‌بندی می‌کنند که ما در اینجا چند تا از معمول‌ترین آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

تخته برد هوشمند مادون قرمز

یکی از رایج‌ترین کالاهای برد هوشمند در بازار تخته برد هوشمند مادون قرمز است که به‌خاطر کاربردی بودنش انتخاب خوبی برای آموزش در مدارس محسوب می‌شود. طراحی و ساختار برد هوشمند مادون قرمز به‌نحوی است که سازندگان در زیر سطح برد سنسورهای مادون قرمز را قرار داده‌اند. بنابراین، وقتی که کاربر انگشتش با سطح برد هوشمند تماس برقرار می‌کند، این سنسور‌ها نقطه تماس را تشخیص می‌دهند و به سیسستم برد هوشمند سیگنال تماس را ارسال می‌کنند. در نتیجه، کاربران می‌توانند محتوای روی صفحه برد هوشمند را کنترل کنند. بنابراین، تخته برد هوشمند مادون قرمز با ساختار منحصربه‌فردی که دارد برای استفاده در مدارس انتخاب خیلی خوبی است.

برد هوشمند مقاومتی

برد‌های هوشمند مقاومتی هم مثل برد‌های هوشمند مادون قرمز استفاده‌های زیادی در صنایع مختلف و حوزه‌های آموزشی دارند. با این حال، ساختار آن‌ها با تخته برد هوشمند مادون قرمز متفاوت است. اصولا ساختار برد هوشمند مقاومتی از ۲ قطعه حساس به لمس تشکیل شده که وقتی که انگشت دست به سطح صفحه فشار می‌آورد، این دو قطعه به همدیگر فشارداده می‌شوند. سپس، در نتیجه این فشار یک سیگنال الکتریکی به سیستم برد هوشمند مقاومتی فرستاده می‌شود که به‌وسیله ی‌آن مکان لمس روی سطح صفحه را تشخیص می‌دهد.

برد هوشمند خازنی

اگر شما می‌خواهید که در مدارس خود برد هوشمندی داشته باشید که دقت لمس آن بالا و قابلیت مولتی تاچ را داشته باشد، بردهای هوشمند خازنی انتخاب خوبی برای شما هستند. سطح صفحه بردهای خازنی یک لایه نازک دارد که در آن الکترودهای خازنی مستقر شده‌اند. در واقع، نقش این الکترود‌ها این است که نقاط لمس انگشت ما را روی صفحه تشخیص دهند. بنابراین، وقتی که انگشت ما با صفحه برد هوشمند خازنی ارتباط برقرار می‌کند، جریان الکتریکی که روی آن صفحه جریان دارد مختل می‌شود. در نتیجه، دستگاه سیستم برد هوشمند خازنی متوجه می‌شود که انگشت ما در این نقطه با صفحه برد خازنی تماس داشته است.

برد هوشمند التراسونیک

مانند برد هوشمند خازنی، برد هوشمند اولتراسونیک توانایی بالایی دارد و به شما قابلیت لمس چند نقطه‌ای را می‌دهد. بنابراین، برد هوشمند اولتراسونیک هم مثل برد هوشمند خازنی در سطح صاف خود چند گیرنده التراسونیک دارد که با استفاده از آن‌ها نقطه لمس کاربر را تشخیص می‌دهد. برای مثال، اگر کاربری انگشتش صفحه برد هوشمند اولتراسونیک را لمس کند، آن وقت در امواج اولتراسونیکی که در زیر صفحه برد التراسونیک قرار دارند تداخل به وجود می‌آید. در نتیجه، گیرنده‌های اولتراسونیک این سیگنال را به سیستم برد می‌فرستند و سیستم متوجه می‌شود که در این مکان لمس ایجاد شده است.

کاربردهای تخته هوشمند در مدارس

داشتن یک برد هوشمند در کلاس‌های درس مدارس مزایای زیادی هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان دارد. فکرش را بکنید که یک معلم چقدر می‌تواند قابلیت تدریس خودش را با ارائه ی‌محتوای تعاملی افزایش دهد! ازاین‌رو، تعامل دانش‌آموزان هم با محتوای آموزشی بیشتر می‌شود و هم بازده آن‌ها در یادگیری بالاتر می‌رود. بنابراین، داشتن تخته برد هوشمند در مدارس از یک سو می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند که یادگیری خود را تقویت کنند و تعامل بیشتری با کلاس و محتوای آموزشی داشته باشند. از سوی دیگر هم، معلم می‌تواند محتوای آموزشی خودش را به نحو کارآمدتر و با ارائه ی‌نگاره، گرافیک، فیلم، نمودار و … نمایش دهد که خود این مسئله به یادگیری دانش‌آموزان هم کمک زیادی می‌کند.

چگونه می‌توانیم برد هوشمند را تهیه کنیم؟

اگر شما مایل به تهیه برد هوشمند هستید، راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد. در ایران فروشگاه‌های کالاها و محصولات الکترونیکی و دیجیتال زیادی وجود دارند که محصولات برد هوشمند را می‌فروشند. یکی از این فروشگاه‌ها تهران پروژکتور است که بهترین کالاهای بروز و با کیفیت دیجیتال را برای مشتریان و با قیمت مناسب تهیه می‌کند. در نتیجه، شما می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری از این فروشگاه برد هوشمند را تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه