چابهار، مقصد جذاب برای سفر در زمستان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
چابهار، مقصد جذاب برای سفر در زمستان

در این مقاله اطلاعات لازم برای سفر به چابهار را در فصل زمستان، به‌ شما ارائه خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

بندر چابهار از جنوبی‌ترین شهرهای استان سیتان بلوچستان محسوب می‌شود. این شهر تنها بندرگاه اقیانوسی کشور ایران است که نزدیک‌ترین مسیر آبی را برای کشورهای همسایه فراهم می‌کند. این بندر زیبا و بی‌نظیر منطقه آزاد تجاری محسوب شده و به‌عنوان پررونق‌ترین بندرگاه کشور شناخته شده است. در چابهار جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بهترین زمان سفر به این شهر اواسط پاییز تا اواخر فروردین است. اگر شما نیز برای مشاهده جاهای دیدنی، قصد سفر به چابهار را دارید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید؛ چراکه ما قصد داریم اطلاعات دقیقی راجع به این شهر برای گردشگران ذکر کنیم.

معرفی شهر زیبای چابهار

شهر چابهار مرکز شهرستان چابهار بوده و همان طور که ذکر شد یکی از جنوبی‌ترین شهرهای واقع در استان سیستان بلوچستان است. این شهر در نزدیکی اقیانوس هند و دریای مکران قرار دارد و کشتی‌های اقیانوس‌پیما براحتی می‌توانند در اسکله آن پهلو بگیرند. چابهار، نزدیک‌ترین راه آبی به کشورهای واقع در خشکی مانند تاجیکستان، ازبکستان، قزقیزستان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان است.

این شهر به‌دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد از جمله بنادر مهم بازرگانی کشور محسوب می‌شود و افراد زیادی در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. چابهار علاوه بر اینکه از اسکله برخوردار است و کشتی‌های اقیانوس‌پیما در آن پهلو می‌گیرند، دارای فرودگاه بوده و از این طریق نیز میزبان گردشگران از سراسر کشور است. شما می‌توانید برای سفر به چابهار قیمت ارزانترین بلیط هواپیما چابهار را از آژانس هواپیمایی پته تهیه کنید.

 

آب‌های صورتی در چابهار

جاذبه‌‌های گردشگری بندر چابهار

در حال حاضر به‌دلیل ارزان بودن قیمت کالا در شهر چابهار افراد زیادی برای خرید به این شهر سفر می‌کنند. در این بخش از مقاله تعدادی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در کنار خرید، به دیدن آن‌ها رفته و از سفر به چابهار لذت ببرید.

جاذبه‌های تاریخی چابهار عبارت‌اند از:

  • موزه محلی بندر چابهار: این موزه شامل دو طبقه بوده که در یک طبقه آن اشیاء تاریخی وجود دارد و طبقه دیگر آن موزه مردم شناسی است.
  • مسجد جامع دزک: این مسجد از جمله مساجد مهم دوره صفویه بوده که دیوارهای آن از گل و خشت و سقف آن از تنه درختان گز، خرما و کنار ساخته شده است.
  • مسجد جامع تیس: از جمله قدیمی‌ترین مساجد شهر چابهار به حساب می‌آید که قدمت آن به سال ۱۲۵۰ برمی‌گردد.
  • قلعه پیروز گت: قدمت این قلعه به دوران ساسانیان و اشکانیان برمی‌گردد.
  • ساختمان تلگراف خانه: قدیمی‌ترین بنای مدرن شهر چابهار بوده که در دوران قاچار توسط انگلیسی‌ها ساخته شده است.
  • روستای باستانی تیس: از جمله روستاهای تاریخی ایران است که در زمان هخامنشیان حیات داشته و بعد به بندر تبدیل شده است.
  • گورستان جن تیس: یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی شهر چابهار گورستان جن تیس واقع در روستای تیس بوده که به گفته اهالی این روستا اجنه در آن دفن است.

جاذبه های طبیعی شهر چابهار عبارت‌اند از:

  • روستای درک: این روستا به‌دلیل دارا بودن دریا و کویر در کنار یکدیگر یکی از منحصربه‌فردترین روستاهای ایران است.
  • غارهای بان میستی: این غارها که در روستای تیس واقع شده‌اند از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار به حساب می‌آیند. این غارها شامل دو غار طبیعی و یک غار دست کنده هستند.
  • جنگل‌های حرا: درختان این جنگل در دل آب فرو رفته‌اند و بسیا زیبا و بی‌نظیر هستند.
  • درخت مکزن: مکزن نامی بوده که بومیان این شهر روی درخت انجیر معابد گذاشته‌اند.
  • تالاب لیپار: این تالاب تنها تالاب صورتی رنگی است که در کشور ایران قرار دارد.
  • کوه‌ های مریخی: یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر چابهار که در پنجاه کیلومتری روستای گواتر واقع شده است کوه‌های مریخی هستند.
  • کوه گل فشان: از جمله بزرگترین کوه‌های گل فشان در جهان در شهر چابهار قرار دارد. گل‌هایی که از چشمه‌های این کوه به‌جای آب بیرون می‌آید خاصیت درمانی دارند و صدها جاذبه دیگر که در این مجال نمی‌توان به معرفی تمام آن‌ها پرداخت

بهترین زمان سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار، از لحاظ آب و هوایی اواسط پاییز یعنی ماه آبان تا اواسط فروردین است. شما می‌توانید در هر روزی که تمایل دارید به این شهر زیبا سفر کنید و از آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید، اما آب و هوای شهر چابهار از ماه آبان تا اواسط فروردین بهتر از ماه‌های دیگر بوده زیرا در این زمان‌ها گرمای هوا کمتر شما را اذیت می‌کند. اگر دوست دارید در زمانی که این شهر خلوت است و گردشگر کمتری در آن حضور دارد به چابهار سفر کنید بهتر است اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان را برای سفر به چابهار انتخاب کنید. در حد فاصل این زمان‌ها به‌دلیل شرجی شدن هوا گردشگران کمتری در شهر حضور دارند و قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها نیز مناسب‌تر است.

گورستانی در چابهار

چگونه به شهر چابهار سفر کنیم؟

یکی از آسان‌ترین راه‌های سفر به چابهار از طریق خرید بلیط هواپیما و تورهای گردشگری است. استفاده از خدمات این‌گونه آژانس‌ها بهترین گزینه برای سفر به چابهار است مگر اینکه علاقه‌مند به برنامه‌ریزی برای خودتان باشید. اگر در فصل زمستان قصد سفر به این شهر زیبای و رویایی را دارید می‌توانید برای حمل و نقل، روش‌های مختلفی را امتحان کنید که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. اما اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید از میان آژانس‌های هواپیمایی معتبر می‌توان به پته اشاره کرد که ارزان ترین بلیط هواپیمایی در ایران را می‌توانید از طریق آن تهیه کنید.

۱. سفر به شهر چابهار از طریق اتوبوس

 یکی از روش‌های سفر به چابهار استفاده از اتوبوس است.  در حال حاضر با توجه به بهتر شدن امکاناتی که در اتوبوس‌ها وجود دارد، افراد می‌توانند با این‌گونه وسایل نقلیه آسان‌تر از گذشته سفر کنند و از مسافرت خود لذت ببرند. در هنگام مسافرت با اتوبوس شما می‌توانید از مناظر و زیبایی‌های جاده لذت ببرید. سفر به چابهار از طریق اتوبوس تقریبا بیست ساعت به طول می‌انجامد.

۲. سفر به شهر چابهار با خودروی شخصی

بعضی از افراد به‌دلایل مختلفی نظیر کم شدن هزینه‌های سفر و علاقه به رانندگی، دوست دارند با ماشین شخصی خود به چابهار سفر کنند. سفر با خودروی شخصی نیز حدود نوزده ساعت به طول می‌انجامد.

۳. سفر به شهر چابهار با قطار

 مسافرت با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌های حمل و نقل به شمار می‌آید. افرادی که از شهر تهران عازم شهر تاریخی و گردشگری چابهار هستند باید بدانند که از تهران تا این شهر نمی‌توانند مستقیم با قطار به این شهر سفر کنند، این افراد ابتدا باید بلیط قطار را به مقصد بندرعباس تهیه کنید. بقیه مسیر را نیز از طریق اتوبوس طی کنند. مدت زمان مسافرت با قطار از شهر تهران نیز تقریبا شانزده ساعت به طول می‌انجامد.

۴. سفر به شهر چابهار با هواپیما

به‌دلیل اینکه شهر چابهار از فرودگاه برخوردار است افراد می‌توانند از این طریق نیز به آسانی سفر کنند. اگر از طریق هواپیما و از شهر تهران عازم چابهار هستید می‌توانید با گذشت دو ساعت وارد این شهر شوید. در ادامه بیشتر در مورد این روش سخن خواهیم گفت.

سفر به چابهار با هواپیما

از آنجایی که بندر چابهار از اکثر شهرهای ایران به دور است، بسیاری از افراد سفر به چابهار را با هواپیما ترجیح می‌دهند. شما کاربران گرامی اگر قصد سفر به این بندر رویایی را دارید و در شهرهایی نظیر تهران، بندرعباس، شیراز، زاهدان، کرمان، مشهد و کیش زندگی می‌کنید، برای تهیه بلیط می‌توانید به یکی از آژانس‌های هواپیمایی که نزدیک محل زندگیتان است مراجعه کنید. یا اینکه به‌صورت اینترنتی و از طریق آژانس هواپیمایی پته نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه