در سفر به آفریقای جنوبی از کجا دیدن کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
در سفر به آفریقای جنوبی از کجا دیدن کنیم؟

 آفریقای جنوبی با فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت منحصر‌به‌فرد خود، یکی از مقاصد جذاب گردشگری در جهان است. درباره جاذبه‌های دیدنی آفریقای جنوبی بیشتر بخوانید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

کشور آفریقای جنوبی همواره به خاطر طبیعت منحصربه‌فرد، شهرهای پرچنب و جوش و تاریخ و فرهنگ غنی خود مورد توجه گردشگران در سراسر دنیا بوده است. در شهرهای گوناگون این کشور آفریقایی جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده‌ای وجود دارند که می‌توانید در تور آفریقای جنوبی بازدید کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

در تور ده روزه افریقای جنوبی می‌توانید از مجموعه‌ی خارق‌العاده‌ای از مکان‌های گردشگری آفریقای جنوبی بازدید کنید که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

۱. میدان نلسون ماندلا

در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی یک میدان عمومی به نام نلسون ماندلا قرار دارد که به مرکز خرید شهر ساندتون متصل بوده و از بزرگ‌ترین مراکز خرده‌فروشی در قاره آفریقا محسوب می‌شود.

در ابتدا نام این مکان میدان سندتون بود که در دهمین سالگرد تاسیس و به افتخار ده ساله شدن دموکراسی در این کشور به نام رئیس‌جمهوری سابق تغییر پیدا کرده و مجسمه‌ی ۶ متری او هم در این مکان نصب شد.

مشاهده قیمت و جزئیات تور لوکس آفریقای جنوبی

۲. پارک تفریحی گلد ریف سیتی

این پارک در فاصله‌ی ۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار داشته و در آن ساختمان و مشاغل مرتبط با قرن نوزدهم بازسازی شده است. بازدید از این مکان شما را به دوران تب طلا باز می‌گرداند. از امکانات این مجموعه می‌توان به سالن بولینگ، پارک ترامپولین، رولر کوستر و... اشاره کرد.

۳. دماغه امید نیک

این شبه‌جزیره‌ی صخره‌ای در ساحل جنوبی این کشور قرار گرفته و مشرف به اقیانوس اطلس است. گردشگران می‌توانند از فراز این دماغه به تماشای مناظر زیبای روبه‌رو نشسته و از هوای مطلوب هم لذت ببرند.

عکس اول متن رپورتاژ در سفر به آفریقای جنوبی از کجا دیدن کنیم؟

۴. کوه تیبل

سر این کوه برخلاف سایر کوه‌ها تخت است؛ به همین دلیل به آن تیبل (به معنی میز) گفته می‌شود. موقعیت مناسب کوه تیبل در مرکز شهر کیپ تاون آن را به مکان مناسبی برای افراد علاقه‌مند به پیاده‌روی تبدیل کرده است. به‌علاوه می‌توانید سوار تله‌کابین شده و از بالای کوه مناظر فوق‌العاده این شهر را تماشا کنید.

۵. باغ گیاه‌شناسی کریستین بوش

در بخش شرقی کوه تیبل در کیپ تاون باغ زیبایی به نام کریستین بوش قرار گرفته که در سال ۱۹۱۳ با هدف محافظت از گونه‌های کمیاب گیاهی تاسیس شد. وجود گیاهان خاص، آب و هوای تمیز و حیوانات مختلف باعث شده عمده‌ی گردشگران بازدید از آن را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهند.

۶. ساحل ویکتوریا و آلفرد

یکی از دیدنی‌های جذاب آفریقای جنوبی اسکله تاریخی ویکتوریا و آلفرد است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. شما می‌توانید از فضای زنده این اسکله، رستوران‌ها و کافه‌های آن لذت برده و زندگی شبانه را نیز از نزدیک تجربه کنید.

در اسکله ویکتوریا و آلفرد می‌توانید به موزه راگبی نیز رفته و در مورد تاریخچه‌ی این ورزش دوست داشتنی در کشور آفریقای جنوبی اطلاعات لازم را به دست آورید.

۷. استادیوم جام جهانی کیپ تاون

استادیوم جام جهانی کیپ تاون در بخشی از این شهر به نام نقطه سبز واقع شده که محل برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف است. معماری بسیار خاص این استادیوم باعث شده تا لقب ستاره کیپ تاون را به آن اختصاص دهند.

این ورزشگاه در نزدیکی اسکله ویکتوریا و آلفرد، بین تپه سیگنال و اقیانوس اطلس قرار گرفته و در حال حاضر حدود ۵۵ هزار نفر ظرفیت دارد.

عکس پایانی متنی در سفر به آفریقای جنوبی از کجا دیدن کنیم؟

۸. جزیره فوک‌های دریایی

یکی از مقاصد بکر شهر کیپ تاون و از شگفتی‌های کشور آفریقای جنوبی جزیره‌ی کوچکی به نام فوک‌های دریایی (Seal Island) است. در این منطقه‌ی شگفت‌انگیز ۶۴۰۰ فوک دریایی سکونت داشته و گونه‌های مختلفی از پرندگان از قبیل پرندگان دریایی نیز به این جزیره می‌آیند.

شما در کنار تماشای فوک‌های زیبا در این جزیره می‌توانید یک قایق‌سواری هیجان‌انگیز را نیز در اطراف جزیره تجربه کرده و  قدم زدن در امتداد ساحل شنی آن را نیز امتحان کنید.

۹. پارک شیر و سافاری

در بخش گوتنگ شهر ژوهانسبورگ منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ای برای پرورش حیوانات ملی آفریقای جنوبی از جمله شیرهای سفید وجود دارد. در حقیقت حدود ۵۰ سال است که این پارک از مناطق گردشگری جذاب برای توریست‌ها و دوست‌داران طبیعت بوده و حیوانات دیگری مثل بز کوهی، سگ وحشی، شغال، چیتا و... نیز در آن وجود دارند.

۱۰. موزه نلسون ماندلا

در محله‌ی ارولاندو وست شهر ژوهانسبورگ خانه‌ی رئیس‌جمهوری سابق آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا وجود دارد که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. بعد از فروش این خانه به طرفداران رئیس‌جمهوری در سال ۱۹۹۷ فرایند تبدیل آن به موزه توسط میراث فرهنگی انجام گرفت.

گردشگران با بازید از این موزه می‌توانند وسایل نلسون ماندلا را از نزدیک مشاهده کرده و با فعالیت‌ها و زندگی‌نامه‌ی او آشنا شوند.

۱۰. ساحل پنگوئن‌ها

در نزدیکی شهر کیپ تاون ساحل بولدرز که به ساحل پنگوئن‌ها شهرت دارد، واقع شده است. در این ساحل کلونی‌های مختلفی از پنگوئن‌های آفریقایی وجود داشته و تنها منطقه در جهان است که می‌توانید در آن به پنگوئن‌ها نزدیک شده و همراه با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید.

البته رفتارهای نامناسب بعضی از گردشگران در سال‌ها اخیر به‌همراه تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه باعث شده تا این موجودات دوست‌داشتنی در معرض انقراض قرار بگیرند؛ بنابراین بهتر است از دور آن‌ها را مشاهده کرد و مزاحم زندگی پنگوئن‌ها نشوید.

۱۱. تپه سیگنال

در نزدیکی بندر سنت جونز در کیپ تاون مکانی تاریخی به نام تپه سیگنال وجود دارد که می‌توان از فراز آن مناظر فوق‌العاده‌ای را از طبیعت اطراف و غروب دل‌انگیز خورشید مشاهده کرد. شما می‌توانید با صرف یک وعده خوشمزه در این مکان لذت بازدید را برای خود و همراهان دوچندان کنید.

۱۲. دهکده فرهنگی لسدی

در فاصله‌ی یک ساعتی از شهر ژوهانسبورگ و در نزدیکی سد هارتبیس پورت یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری آفریقا به نام دهکده فرهنگی لسدی قرار گرفته که سبک زندگی، غذاهای بومی و رقص‌های محلی را در آفریقای جنوبی به تصویر می‌کشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه