برای سفر هوایی به ترکیه چکارهایی انجام دهیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
برای سفر هوایی به ترکیه چکارهایی انجام دهیم؟

در این مطلب به برخی از اقدامات اولیه برای سفر به ترکیه، به‌عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار نزد ایرانیان خواهیم پرداخت.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

سفر از زمانی آغاز می‌شود که شما به آن فکر می‌کنید؛ سپس برنامه‌ریزی سفر شروع شده و کارهای مربوط به یک مسافرت دلچسب انجام می‌شود. چند سالی است که ترکیه یکی از مقصدهای سفر مردم کشور ما شده است. کم نیستند مسافرانی که بدون تورهای گردشگری و با خرید بلیط هواپیما برای خرید به ترکیه سفر می‌کنند؛ کشوری که دروازه ورود کالا از اروپا برای آسیایی‌ها و بالعکس بوده و به‌دلیل حضور برندهای معروف لباس، یکی از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانی‌ها و از پرگردشگرترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

اقدامات اولیه قبل از سفر به ترکیه

پیش از سفر به ترکیه ابتدا باید الزامات سفر خود را مشخص کرده و خودتان را برای یک سفر دلنشین آماده کنید. در کنار انتخاب شهر مقصد و زمان سفر و خرید بلیط هواپیما از سوپراپلیکیشن آپ، اقدامات اولیه دیگری نیز نیاز است که باید در برنامه سفر خود حتما مدنظر قرار دهید.

ارائه مدارک شناسایی معتبر در سفر

برای سفر به ترکیه، پاسپورت شما باید حداقل ۱۵۰روز اعتبار داشته باشد. البته سفر به کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارد و اگر با قصد توریستی یا تجاری به این کشور سفر می‌کنید، می‌توانید حداکثر ۹۰ روز را بدون ویزا در این کشور اقامت کنید اما اگر قصد دارید برای مدت بیش از ۹۰ روز در ترکیه بمانید، باید قبل از سفر برای ویزای ترکیه اقدام کرده یا قبل از سپری شدن این مدت، از مقامات محلی ترکیه مجوز اقامت دریافت کنید.

همراه داشتن ارز کافی در سفر

توصیه می‌کنیم از همان ابتدا و قبل از سفر به ترکیه دلار خریداری کرده و در کشور مقصد، دلار آمریکا را به لیر ترکیه تبدیل کنید. چون در اغلب موارد دلار آمریکا دارای شرایط باثبات‌تری به نسبت ارزش لیر است و به نفع شما خواهد بود.

البته بانک و صرافی‌ها در بیشتر نقاط دیدنی، مراکز خرید و حتی در نزدیکی بازارهای محلی هم برای تبدیل پول وجود دارند. این موضوع باعث شده تبدیل ارز در برای ایرانی‌ها و سایر توریست‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. بهتر است قبل از سفر به ترکیه، ارز ایرانی خود را به لیر یا حتی دلار تبدیل کنید و این کار را به زمان سفر موکول نکنید.

پیدا کردن بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه

اگرچه سفر به ترکیه از مسیر زمینی نیز امکان‌پذیر است اما بهترین کار سفر با هواپیما است. شما می‌توانید با استفاده از سرویس گردشگری در سوپراپلیکیشن آپ، به آسان‌ترین روش بلیط هواپیمای سفر به ترکیه خود را با کدتخفیف BS100 (قابل استفاده تا پایان بهمن‌ ۱۴۰۲) رزرو کنید. با این کار دیگر نگران مشکلات پیش‌بینی نشده در خصوص سفر و بلیط خود نیستید و تیم پشتیبانی سوپراپلیکیشن آپ پاسخگوی شما است.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید هتل خود در ترکیه را از طریق سرویس گردشگری در سوپراپلیکیشن آپ رزرو کنید.

وسایل شخصی در هنگام سفر به ترکیه

همراه داشتن وسایل شخصی مهم‌ترین کار در یک سفر است. داروهای مصرفی، عینک و کلاه آفتابی، ضدآفتاب و کرم‌های پوستی، پاوربانک و شارژر، کیف گردنی برای حمل پاسپورت و مدارک و پول و دستمال جیبی از جمله وسایل مورد نیاز برای هر مسافری است.

از طرفی نوع لباس‌هایی که همراه خود می‌برید، بر اساس شهرها و فصلی که که قصد سفر دارید به‌طرز چشمگیری متفاوت خواهدبود. به همین دلیل در انتخاب لباس مناسب برای مسافرت به ترکیه تا حد زیادی دقت کنید.

سیم‌کارت آپتل

سیم‌کارت‌های اپراتورهای ترکیه‌ای گران‌قیمت هستند و تمدید یا خرید بسته‌های اینترنت برای این سیم‌کارت‌ها هزینه بالایی دارد. علاوه بر این، در صورت بروز مشکل و نیاز به پشتیبانی باید به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

سیم‌کارت‌های آپتل و بسته‌های رومینگ آن نه‌تنها نسبت به اپراتورهای خارجی بلکه نسبت به دیگر اپراتورهای ایرانی نیز هزینه بسیار پایین‌تری دارند که در کنار پشتیبانی کاملا فارسی در طول شبانه‌روز، گزینه‌ مناسب‌تری برای سفر به کشور ترکیه هستند. در ضمن شما می‌توانید از سیم‌کارت‌های آپتل خود پس از بازگشت به ایران نیز برای تماس و پیامک و اینترنت با قیمت ارزان‌تر نسبت سایر اپراتورها استفاده کنید.

همچنین در صورتی که بلیط هواپیمای سفر به ترکیه را از سرویس گردشگری در سوپراپلیکیشن آپ خرید کنید، یک سیم‌کارت آپتل رایگان به مسافران داده می‌شود. این سیم‌کارت‌ها در فرودگاه از طریق باجه‌های آپتل در فرودگاه‌ها تحویل مسافران می‌شود.

شهرهای مناسب سفر در ترکیه

کشور ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای همسایه ایران است که به‌علت دارا بودن جاذبه‌های گردشگری مختلف، سالانه مسافران و گردشگران بسیاری از جهان و به‌خصوص ایران به این کشور زیبا سفر می‌کنند.

آنکارا، آنتالیا، استانبول، قونیه، وان، ازمیر و آلانیا از جمله شهرهای تفریحی و قشنگ ترکیه هستند که مورد توجه مسافران زیادی قرار می‌گیرند.

بدون شک خرید بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه از طریق سرویس گردشگری سوپراپلیکیشن آپ و تجربه استفاده از سیم‌کارت‌های آپتل یک خاطره خوش و سفری آسان برای مسافران خواهد بود. با نصب سوپراپلیکیشن آپ و استفاده از سرویس گردشگری آن می‌توانید علاوه بر خرید بلیط هواپیمای سفر به ترکیه، بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس به سایر مسیرها را خریداری کرده و هتل و اقامتگاه و تور مناسب خود را نیز به‌راحتی رزرو کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه