نحوه خرید بلیط قطار در فلای تودی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
نحوه خرید بلیط قطار در فلای تودی

یکی از امن‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های حمل‌ونقل، رزرو بلیط قطار است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از امن‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های حمل‌ونقل، رزرو بلیط قطار است. خطوط راه ‌آهن در ایران سابقه‌ای طولانی داشته و می‌توانید به‌وسیله‌ مسیرهای ریلی، به بسیاری از شهرهای کشور سفر کنید. برای اینکه خریدی مطمئن داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا بلیط خود را از آژانس‌های معتبری مانند فلای‌تودی تهیه کرده و سفری شیرین را برای خود رقم بزنید. با توجه به اینکه درخواست‌ها برای خرید بلیط قطار، روزبه‌روز در حال افزایش است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به آموزش نحوه خرید بلیط قطار در فلای تودی بپردازیم.

مراحل تهیه بلیط قطار در فلای تودی

برای تهیه بلیط قطار به‌صورت آنلاین، نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و پس از جست‌وجو، قطارهایی که با شرایط شما سازگاری دارند را بررسی کنید. برای انجام این کار از طریق وب‌سایت فلای‌تودی، پیشنهاد می‌کنیم تا تمامی مراحل این راهنما را با دقت پیش ببرید.

مشخص کردن یک طرفه یا دو طرفه بودن سفر

اگر برنامه مشخصی دارید، بهتر است تا بلیط برگشت خود را نیز از قبل تهیه کنید؛ چراکه گاهی اوقات ممکن است به‌دلیل ازدحام گردشگران و بالا بودن درخواست، موفق به خرید بلیط نشوید.

تعیین نوع کوپه

بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، برای افزایش رفاه مسافران، کوپه‌هایی مخصوص به آقایان و بانوان را در نظر گرفته‌اند. در این قسمت، می‌توانید از بین سه گزینه مسافران عادی، ویژه برادران و ویژه خواهران، یکی را انتخاب کنید.

انتخاب مبدا و مقصد

با کلیک کردن روی هرکدام از گزینه‌های مبدا یا مقصد، محبوب‌ترین‌ها به شما نشان داده خواهند شد. اگر شهر مورد نظر شما در بین گزینه‌ها نبود، این امکان وجود دارد که در همین قسمت، اسم شهر را جست‌وجو کرده و آن را انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر مبدا و مقصد را جابه‌جا انتخاب کردید، می‌توانید با کلیک کردن بر نشانکی که میان فرم‌ها قرار دارد، جای آن‌ها را تغییر دهید.

مشخص کردن تاریخ رفت و برگشت

اگر بلیط یک طرفه را انتخاب کرده باشید، تنها گزینه‌ای که پیش روی شما قرار خواهد گرفت، تعیین تاریخ رفت است؛ اما درصورت انتخاب بلیط دو طرفه، قادر خواهید بود تا هر دو تاریخ رفت و برگشت را انتخاب کنید. هنگام کلیک کردن روی گزینه‌ها، تقویم‌هایی به شما نشان داده خواهند شد و می‌توانید به‌راحتی، تاریخ‌های مدنظر خود را از روی این تقویم‌ها مشخص کنید.

تعیین تعداد مسافر

برای تعیین تعداد مسافر، سه گزینه‌ بزرگسال، کودک و نوزاد پیش روی شما قرار خواهند گرفت. برای افراد بالای ۱۲ سال، گزینه بزرگسال را انتخاب کرده و برای افراد بین ۲ تا ۱۲ سال، گزینه کودک را انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها، گزینه نوزاد نیز برای کودکان زیر ۲ سال در نظر گرفته شده است.

تنظیمات مازاد

پایین بخشی که مشخصات را در آن وارد می‌کنید، دو گزینه «کوپه دربست می‌خواهم» و «حمل خودرو می‌خواهم»، وجود دارند. اگر به هرکدام از این گزینه‌ها تمایل دارید، تیک آن را فعال کرده و سپس روی دکمه جست‌وجو کلیک کنید تا قطارهایی که با شرایط شما سازگاری دارند، نمایش داده شوند.

بررسی نتایج جست‌وجو

بعد از اینکه تمامی مشخصات را وارد کرده و عملیات جست‌وجو را انجام دادید، نتایجی که با شرایط شما سازگاری دارند، در سمت چپ نمایش داده می‌شوند و برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد هرکدام از آن‌ها، می‌توانید روی گزینه جزئیات و خرید کلید کنید. در نوار سمت راست نیز می‌توانید محدوده قیمت، ساعت حرکت، ساعت رسیدن به مقصد، نوع قطار، شرکت و... را تغییر دهید.

قوانین جریمه و استرداد

اگر به هر دلیلی مجبور به کنسل کردن بلیط خود شوید، مقداری مشخصی از مبلغ به حساب شما بازگردانده خواهد شد. با توجه به ساعتی که بلیط خود را کنسل کرده‌اید، این مبلغ می‌تواند متفاوت باشد.

  • تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت – ۱۰ درصد جریمه (۹۰ درصد بازگردانده خواهد شد)
  • از ۱۲ ظهر روز قبل تا ۳ ساعت قبل از حرکت – ۳۰ درصد جریمه (۷۰ درصد بازگردانده خواهد شد)
  • از ۳ ساعت قبل از حرکت تا لحظه حرکت – ۵۰ درصد جریمه (۵۰ درصد بازگردانده خواهد شد)
  • بعد از حرکت قطار – ۱۰۰ درصد جریمه (مبلغی بازگردانده نخواهد شد)

با توجه به موارد بالا، حتی اگر یک دقیقه قبل از حرکت قطار نیز بلیط خود را لغو کنید، نصف مبلغ به شما بازگردانده خواهد شد.

رپورتاژ

کدام‌یک از قطارها از امکانات بالاتری برخوردار هستند؟

قطارها نیز مانند هتل‌ها، دارای سیستم امتیازبندی بوده و هر چقدر که یک قطار ستاره‌های بیشتری داشته باشد، از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. تعداد این ستاره‌ها، بین ۳ تا ۵ عدد متغیر هستند و می‌توانید با توجه به بودجه و انتظارات خود، قطار مورد نظر را انتخاب کنید. از امکاناتی که در قطارهای پنج ستاره ارائه خواهند شد، می‌توان به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی قدرتمند، سیستم‌های صوتی و تصویری، لوازم خواب، منوی متنوع غذا و... اشاره کرد. توجه کنید که اهمیت امکانات رفاهی زمانی ملموس می‌شود که مسیری طولانی و خسته‌کننده را پیش رو داشته باشید.

آیا چاپ بلیط قطار الزامی است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است بعد از خرید اینترنتی بلیط قطار برای شما ایجاد شود، این است که آیا چاپ بلیط قطار الزامی است؟ یا صرفا با نشان دادن تصویر این بلیط می‌توان سوار قطار شد؟ در واقع بسیاری از مسئولان قطارها، بدون دریافت بلیط کاغذی نیز به شما اجازه ورود خواهند داد؛ اما طبق قوانین، چاپ کردن بلیط الزامی است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که حتما بلیط را چاپ کرده و همراه خود داشته باشید.

رپورتاژ

بهترین سایت و اپلیکیشن برای تهیه بلیط قطار

آژانس‌ها و شرکت‌های زیادی در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت کرده و هرکدام از آن‌ها، مزایا و معایب به‌خصوص خود را دارند؛ با این وجود، اگر قصد دارید تا بلیط قطار را از وب‌سایتی معتبر تهیه کرده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید، فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی ایران و خاورمیانه بوده و طی سال‌های فعالیت خود، به‌واسطه ارائه خدمات باکیفیت، توانسته است تا در بین گردشگران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. علاوه بر تهیه بلیط قطار، قابلیت‌های مختلف دیگری از جمله خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ثبت‌نام در تورهای متنوع و... نیز در این وب‌سایت وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه