آسان‌ترین طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
آسان‌ترین طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد

حتما برای شما هم پیش‌آمده است که برای دورهمی‌های کوچک یا دوستانه، به فکر درست‌کردن کیک می‌افتید؛ ما در کنار شما هستیم تا طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد را برایتان شرح دهیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کیک ساده با پف زیاد، یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها در سراسر دنیاست که بیشترین کاربرد را در صنایع شیرینی‌پزی دارد. این کیک‌ها در صنعت شیرینی‌پزی، حکم کیک پایه را دارند؛ اما اکثر علاقه‌مندان به شیرینی، کیک‌های ساده را برای میان‌وعده و عصرانه، در کنار نوشیدنی‌های گرم نوش جان می‌کنند.

حتما برای شما هم پیش‌آمده است که برای دورهمی‌های کوچک یا دوستانه، به فکر درست‌کردن کیک می‌افتید؛ اما نمی‌دانید که چه کاری باید انجام دهید، تا کیک شما پف‌دار شود و زیبا به نظر برسد. ما در کنار شما هستیم تا طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد را برایتان شرح دهیم. اگر می‌خواهید جوابی کامل برای تمام سؤالات و ابهاماتی که برایتان به وجود آمده است پیدا کنید، تا پایان این متن با ما همراه باشید.

چگونگی تهیه کیک پف‌دار

شما ابتدا باید مواد لازم را تهیه کنید و سپس مرحله‌به‌مرحله با ما همراه باشید تا بتوانید، کیک ساده با پف زیاد را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید؛ به‌گونه‌ای که خودتان هم باور نخواهید کرد که پف‌دار کردن کیک، این قدر راحت باشد. شما باید تنها یک سری نکات را رعایت کنید تا هرکس که کیک شما را می‌بیند، تصور کند شما آن را از بیرون تهیه کرده‌اید.

مواد موردنیاز برای تهیه کیک ساده با پف زیاد برای ۴ نفر

 

آرد سفید

۲٫۵ لیوان

تخم‌مرغ

۵ عدد

شیر

۱ لیوان

شکر

۱٫۵ لیوان

بکینگ پودر

۱٫۵ قاشق‌چای‌خوری

وانیل

یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری

 

مرحله ۱: آماده‌سازی فر

اولین گام برای تهیه کیک ساده با پف زیاد، آماده‌کردن فر است. با روشن‌کردن فر، زمانی که مواد کیک با هم ترکیب شده‌اند دیگر منتظر گرم‌شدن آن نخواهیم شد. این موضوع یکی از نکات مهمی است که نقش بسزایی، در پف‌دار شدن کیک ایفا می‌کند. این نکته را فراموش نکنید که مواد ترکیب شده کیک، نباید منتظر بمانند تا فر گرم شود آن‌ها باید سریعاً داخل فر قرار داده شوند.

مرحله ۲: جداکردن سفیده و زرده تخم‌مرغ

برای تهیه کیک ساده با پف زیاد، باید در شروع کار سفیده و زرده تخم‌مرغ‌ها از هم جدا کنیم و در دو ظرف جداگانه بریزیم. سپس زرده‌ها را به‌همراه وانیل و شکر، درون یک ظرف جادار ریخته و مواد را به‌گونه‌ای هم می‌زنیم که مایه‌ای با رنگ کرمی و حالتی کش‌دار به دست آید.

مرحله ۳: فراوری سفیده تخم‌مرغ

در این گام شما بایستی با همزن برقی، سفیده‌های تخم‌مرغ را تا جایی هم بزنیم که حجمشان زیاد شود و کاملا کف کنند. در این مرحله سفیده‌ها باید به حدی هم زده شوند که حتی اگر کاسه را برگرداندیم، آن‌ها روی زمین نریزند.

مرحله ۴: مخلوط زرده ها با شیر و سفیده تخم‌مرغ

در این گام زمان آن رسیده است تا شیرesl را به ظرفی که زرده‌های تخم‌مرغ در آن قرار دارند بیفزاییم. سپس اندک‌اندک، سفیده‌های تخم‌مرغ را هم به مواد اضافه می‌کنیم و به‌آرامی مواد درون ظرف را ترکیب می‌کنیم تا یکدست شوند، حال باید آرد را به مواد دیگر اضافه کنیم.

مرحله ۵: آماده‌سازی و الک‌کردن آرد سفید

برای تهیه کیک ساده با پف زیاد، باید 2 مرتبه آرد سفید را الک کنیم تا کاملا صاف شود. این غربال‌کردن سبب می‌شود که هنگام مخلوط‌کردن آرد با مواد دیگر، آرد به‌شکل گلوله در نیاید. بعد از غربال‌کردن آرد، باید بکینگ پودر را به آن بیفزاییم و خوب مخلوط کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ۶: اضافه‌کردن آرد به مواد دیگر

در این گام باید کم‌کم آرد را به مواد دیگر اضافه کرده و مرتب هم بزنیم تا آرد شکل گلوله به خود نگیرد. فراموش نکنید که اگر آرد را به‌یک‌باره درون ظرف بریزید، احتمال گلوله شدن آن در کیک افزایش می‌یابد. پس در این مرحله سعی کنید با صبر کامل، مواد را هم بزنید تا در پایان، کیک پف داری را داشته باشید.

مرحله ۷: آماده‌سازی قالب و چرب کردن آن

زمانی که آرد را به مواد دیگر اضافه کردیم و تا یکدست شدن آن مواد را مخلوط نمودیم باید با کمی روغن‌مایع، قالبی که برای پخت کیک آماده کرده‌ایم را چرب کنیم، هر چند می‌توانیم برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب، از کاغذروغنی هم استفاده کنیم.

مرحله ۸: پخت کیک در فر

پس از آن که قالب کیک را آماده کردیم، باید مواد را به‌صورت دورانی درون قالب بریزیم و آن را در فری قرار دهیم که از قبل روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم. زمان تقریبی پخت کیک ساده با پف زیاد، حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است.

مرحله ۹: بررسی کیک و اطمینان از پخته‌شدن آن

به‌دلیل آن که فرها دماهای مختلفی دارند، می‌توانیم پس از ۳۰ دقیقه آن را بررسی نماییم تا کیک خشک نشود و بیش از حد در فر نماند. شما در این مرحله می‌توانید راهکارهایی قدیمی مانند استفاده از خلال‌دندان، جهت تست پخت کیک ساده با پف زیاد را به کار بگیرید.

مرحله ۱۰: خروج کیک از فر

هنگامی که کیک را از فر خارج کردیم با استفاده از یک خلال‌دندان، به درون بدنه کیک متوجه خواهیم شد که وسط آن مغزپخت شده است یا خیر؟ اگر کیک به‌صورت کامل پخته شده باشد اجازه می‌دهیم تا آن کمی خنک شود، سپس آن را از قالب خارج می‌کنیم. حالا کیک ساده با پف زیاد، آماده نوش‌جان‌کردن با یک نوشیدنی گرم است.

نکات مهم پف‌دار شدن کیک

با رعایت‌کردن نکاتی مهم می‌توانید از خمیر شدن کیک جلوگیری کنید و آن را به کیکی لطیف و پف‌دار تبدیل کنید:

مطمئن شوید که دما درست است

برای تهیه کیک ساده با پف زیاد، دمای صحیح هر یک از مواد نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال: آرد و تخم‌مرغ باید در دمای اتاق باشند؛ اما کره که برخی از افراد از آن استفاده می‌کنند باید گرم باشد. دستیابی به دمای مناسب تضمین می‌کند که مواد به‌طور هماهنگ ترکیب می‌شوند، در نتیجه کیکی لطیف و پف‌دار را به وجود می‌آورند که در دهان ذوب می‌شود.

آرد را به‌آرامی اضافه کنید

برای تهیه یک کیک فوق‌العاده، باید مطمئن باشید که کیک را زیاد مخلوط نکنید؛ زیرا این مخلوط‌کردن بیش از حد، حباب‌ها را از بین می‌برد و کیک را سفت می‌کند. نکته کلیدی این است که آرد را به‌آرامی به مواد اضافه کنید، این تکنیک باعث ایجاد کیکی مرطوب و پفی می‌شود که همه را به میل‌کردن یک برش دیگر آن، وادار می‌کند.

از دوغ به‌عنوان جایگزین استفاده کنید

محتوای اسیدی بالا در دوغ می‌تواند کیک را نرم‌تر کند؛ زیرا دوغ، گلوتن موجود در آرد را تجزیه می‌کند. اگر از دوغ در دستور پختی استفاده می‌کنید که در آن از جوش‌شیرین استفاده نمی‌شود، توصیه می‌شود کمی جوش‌شیرین را به‌همراه دوغ اضافه کنید. این جایگزین ساده نه‌تنها طعم و مزه را افزایش می‌دهد، بلکه کیک‌های بسیار نرمی را در اختیار افراد قرار می‌دهد که دوستانتان با میل‌کردن یک برش از آن، باز هم خواستار کیک خواهند شد.

آرد مناسب

از آردهای مخصوص کیک استفاده کنید، این مدل آردها بسیار سبک‌تر و نرم‌تر از آردهای همه‌منظوره هستند؛ زیرا آرد کیک دارای نشاسته ذرت مخلوط شده است که کیک را اسفنجی می‌کند.

الک‌کردن را انجام دهید

الک‌کردن، هوا را اضافه و مخلوط را سبک‌تر می‌کند؛ بنابراین، اگر نیاز دارید که کیک خود را اسفنجی و پف‌دار کنید، بهتر است آرد و جوش‌شیرین را قبل از اضافه‌کردن به مخلوط الک کنید. دستیابی به کیک‌های نرم و پف‌دار مستلزم توجه به جزئیات است و یک مرحله ساده مانند الک‌کردن می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در بافت و کیفیت کلی آن ایجاد کند.

و در انتها ...

پس با رعایت این نکات و استفاده از شیر esl رامک می‌توانید کیک ساده با پف زیاد را به‌همراه تزیینات مختلف برای میهمانان یا دوستان خود تدارک ببینید، به‌گونه‌ای که هرکدام از دوستانتان با میل‌کردن آن، لذت واقعی یک کیک خوشمزه را تجربه خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه