ماجرای سفر به شهر شگفت انگیز قونیه شهر عشق و عرفان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
ماجرای سفر به شهر شگفت انگیز قونیه شهر عشق و عرفان

در این مقاله درباره شهر قونیه و ارزانترین قیمت‌های تور این شهر اطلاعاتی ارائه خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از مقصدهایی که آژانس‌های مسافرتی به شما می‌دهند، کشور قونیه است. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مسافران از سایت‌های فروش بلیط و آژانس‌های مسافرتی می‌پرسند، درباره سفر به جایی جدید و خاص است. در جواب به این نوع مسافران، باید قونیه را معرفی کرد. شاید با خود بگوید قونیه کجاست؟ آیا جاذبه‌ گردشگری دارد؟ چقدر هزینه لازم است تا بتوانیم به این سفر برویم؟ کدام تور قونیه ژوان شن سفید بهتر است؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوال‌ها را بگیرید و با ارزانترین قیمت‌های تور قونیه سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

قونیه

تورهای قونیه ویژه مهر ماه زادروز مولانای جان

آژانس مسافرتی ژوان شن سفید مجری مستقیم و تخصصی قونیه با بیش از ۱۷ سال سابقه و تجربه در صنعت گردشگری ،هر ساله گردشگران زیادی برای تور قونیه از تهران و شهرستانها به مناسبت زادروز حضرت مولانا و همچنین تورهای تفریحی با پکیج های متنوع و اقامت در بهترین هتل های قونیه همراه با ترانسفر فرودگاهی،اتوبوس VIP، گردش شهری، بیمه ی مسافرتی، لیدر فارسی زبان و شرایط به‌صورت اقساطی آماده ی رزرو تور به‌صورت آنلاین و حضوری برای شما همسفران عزیز است.

تورهای قونیه ویژه آذر ماه بزرگداشت مولانای جان

آوازه حضرت مولانا، شاعر بزرگ در دنیا بسیار پیچیده است، این آوازه نه‌تنها برای ایرانیان بلکه از قومیت های مختلف  جهان از جلمه آمریکا، کانادا، اروپا، چین، ژاپن و کشورهای عربی از اهمیت و ارزش  ویژه‌ای برخودردار است و هر ساله برای شرکت در مراسم بزرگذاشت حضرت مولانا در شهر قونیه گرد هم می آیند و به هم دلیل شهر قونیه به یک مقصد بین‌المللی در دنیا تبدیل شده است. این مراسم بزرگذاشت نه‌تنها به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ ایران کمک می‌کند، بلکه به ترویج پیام‌های عشق، صلح، و وحدت در سراسر دنیا هم کمک می‌کند.

قونیه یکی از شهرهای پرطرفدار تاریخی و گردشگری ترکیه است که با فرهنگ و تاریخ خود، مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، قونیه konya یکی از شهرهای توریستی در جنوب آنکارا با جمعیت حدود ۲ میلیون نفر هفتمین شهر پرجمعیت ترکیه است و سالانه گردشگران بسیاری تور قونیه را رزرو می‌کنند به‌دلیل اینکه این شهر یکی از مذهبی ترین و مسلمان نشین ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می‌شود و جالب است بدانید که نیمی از زنان این شهر با حجاب هستند و همچنین قونیه از امنیت نسبتا خوبی  به‌خصوص برای بانوان برخوردار است، اغلب مردم شهر قونیه با زبانی غیر از زبان ترکی صحبت نمیکنند ولی در عین حال با گردشگران با مهربانی و مهمان‌نوازی خوبی برخورد می‌کنند.

قونیه کجاست؟

قونیه در ۲۶۱ کیلومتری آنکارا پایتخت ترکیه قرار گرفته است و دارای آب و هوای سرد و نیمه خشک است که حدودا دمای این شهر به‌طور متوسط در تابستان حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد و در زمستان منفی ۲ درجه است، شهر قونیه ترکیبی از سنت و مدرنیته دارد و همچنین یک شهر بزرگ و صنعتی توسعه یافته است‌، از آنجا که این شهر یکی از شهرهای مهم ترکیه است از زیرساخت های حمل و نقل فوق‌العاده خوبی برخوردار است.

زمان و محل برگزاری مراسم رقص سماع

رقص سماع

برگزاری مراسم رقص سماع هر ساله به‌مدت ده روز از ۱۶ تا ۲۶ آذر ماه (۷ تا ۱۷ دسامبر) برای بزرگداشت مولانا در قونیه برگزار می‌شود و هر شب در این مراسم  دینی سماع به همراهی نوای فوق‌العاده جذاب و دلنواز نی اجرا می‌شود و همچنین هر سال افراد زیادی جهت شرکت در مراسم سماع و و بزرگذاشت مراسم مولانا تور قونیه را رزرو می‌کنند.

سفر زمینی با اتوبوس به قونیه

اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقیله در مدت زمان بیشتری شما را به مقصد می‌رساند؛ اما در مقایسه با قیمت بسیار به‌صرفه‌تر است. اگر بخواهید با تور زمینی قونیه سفر داشته باشید، باید خود را برای ۲۱۷۷ کیلومتر مسافت آماده کنید که حدودا. اتوبوس VIP این مسافت را در زمان ۲۲ ساعت طی می‌کند. اتوبوس در شهرهای مختلف توقف دارد؛ باید صبور باشید تا به مقصد برسید. اگر نمی‌خواهید برای سفر به قونیه زیاد هزینه کنید، بهترین گزینه روبه‌روی شما سفر با اتوبوس VIP است. این مسافت از تهران تخمین زده شده و اگر در شهرهای دیگر ایران می‌خواهید به این سفر بروید، باید فاصله زمانی رسیدن به تهران را از شهر خود محاسبه کنید. سپس مسافت به‌دست آمده را به این عدد  اضافه کنید تا بفهمید حدودا چند ساعت باید در راه باشید.

مکان های دیدنی در شهر قونیه

آرامگاه و موزه مولانا

موزه مولانا در یکی از محلات مهم و تاریخی شهر قونیه در ترکیه واقع شده است و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های قونیه مهم در این شهر شناخته محمد رومی، شاعر می‌شود و همچنین افراد زیادی از سراسر جهان هر ساله برای تور قونیه ویژه مولانا ثبت نام می‌کنند. این موزه به یادگار مولانا جلال‌الدین و عارف بزرگ ایرانی-ترکی است که در قرن ۱۳م در قونیه متولد شد و در آنجا درگذشت.

این موزه در یک معماری سنتی و زیبا قرار دارد و دارای مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنری، اشیاء تاریخی، نسخه‌های دست‌نوشته از آثار مولانا و دیگر اشیاء مرتبط با او است.

قسمت مهمی از این موزه، مقبره‌ی مولانا و آرامگاه او است که مکان محبوبی برای زیارت‌گران و تا در مراسم باشکوه بزرگذاشت مولانا گرد هم آیند و همچنین در این موزه، شما می‌توانید به آثار هنری زیبا، متون شعری مولانا و معرفتی‌ترین اندرزها و آثار ادبی او دسترسی داشته باشید.

تپه علاءالدین قونیه

 این تپه شگفت انگیز در وسط شهر قونیه قرار دارد که توسط سلطان سلجوقی علائدین ساخته شده است که با ظاهر پارک دو اثر به نام های مسجد علاءالدین و بقایای کاخ قدیمی را در خود جای داده است،قسمت شرقی پارک شامل یک فواره بزرگ مرمری است که دردامنه تپه قرار دارد.این پارک مانند اغلب پارک‌های شهری دارای نیمکت‌ها,درختانی بلند وبستر گل های زیبا است ومکانی آرام برای گذراندن وقت

پارک ژاپنی

پارک ژاپنی یکی از بزرگترین پارک های قونیه است که در سال ۲۰۱۰ میلادی با کمک شهرداری شهر قونیه و معماران ژاپنی ساخته شده است که این پارک ۳،۶ هکتار مساحت دارد که به سبک ژاپنی،پر از گل،و سازه های آبی و ساختمان سنتی طراحی شده است،همچنین یک رستوران ژاپنی در داخل آن وجود دارد که غذاهای سنتی ژاپنی و غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند.

خانه موزه آتاتورک

خانه موزه آتاتورک  بعد از ورود کمال آتاتورک به قونیه ،مردم این شهر این بنا را به وی هدیه دادن،در طبقه همکف این بنا چهار اتاق وجود دارد،در تمام دیواره‌ای این بنا عکس هایی از دوران زندگی کمال آتاتورک در زمان‌های مختلف زندگی‌اش وجود دارد.

این بنا یکی از بناهای معروف قرن 19 است.

موزه سیله

موزه سیله با قدمت ۷۰۰۰ sille در شمال غربی قونیه قرار دارد که نمادی از فرهنگ و قدمت مردمان قونیه در گذشته است، این موزه  اشیا رایج زندگی مردمان گذشته را مورد بازدید عموم قرار می‌دهد در این موزه اشیای تاریخی فرهنگی اعم از لباس های سنتی، ابزار صنعتی وسایل رایج زندگی و نسخ خطی نگهداری می‌شود .

موزه مسجد مناره

یک آثار کهن از دوران سلجوقی و عثمانی با معناری فوق‌العاده و زینتی است را در خود جای داده است،

ساخت این بنا به سال ۱۲۶۰ برمیگردد  و هدف ساخت آن ایجاد مرکزی برای آموزش و تدریس علم حدیث بوده است که به‌دلیل از دست دادن قسمت بالایی آن کوتاه‌تر از یک مناره معمولی است، و دلیل این اتفاق و از دست دادن قسمت بالای آن  برخورد صاعقه  با مناره است،ساختمان دارای نمای سنگی مزین به سنگ آجر است که شامل خطوط، الگوی هندسی و خطوط عمودی روبان مانند است.

باغ پروانه قونیه

باغ پروانه قونیه یکی از بزرگترین باغ‌های نگهداری حشراتی چون پروانه در دنیا است که در شهر قونیه واقع شده است،این باغ بزرگ با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع  و محیط استوایی خود خانه ی ۶۰۰۰ گونه پروانه و بیش از ۲۰۰۰۰ نوع گیاه  است.

شهر سنگی کاپادوکیا

شهر سنگی کاپادوکیا در فاصله ۲۰۰کیلومتری شهر قونیه قرار دارد،یکی از جاذبه های دیدنی شهر کاپادوکیا همین صخره های سنگی عظیم، هتل های سنگی و صخره ای شهرهای زیرزمینی و بالون های رنگارنگی است که با سوار شدن  آن صحنه های زیبا و خاطره انگیزی را ایجاد می‌کند.

غذاو نوشیدنی های شهر قونیه

غذاهای محلی قونیه اغلب از بلغور گندم و گوشت بره تهیه می‌شوند ویکی از معروف ترین غذاهای این شهر اتلی اکمک با ظاهری شبیه پیزا است و همچنین یکی از سیرینی های خوشمزه ی شهر قونیه میتوان از پیشمانیه که شبیه پشمک است اشاره کرد.

اغلب غذاهای اصلی قونیه دارای برنج گوشت قرمز  و ماهی و گوشت بره و همچنین سبزیجات است و همچنین مردم قونیه سوپ را در وعده های مختلف غذایی مختلف استفاده می‌کنند، چای غلیظ دم کرده، قهوه شیرین ترکی را نمی‌توان از تغذیه مردم بومی جدا کرد و همچنین قهوه ترک در پایان هر وعده ی غذایی سرو می‌شود.

حمل و نقل در شهر قونیه

شهر قونیه هم دارای راه آهن و فرودگاه است و همچنین میتوان با اتوبوس و ماشین شخصی به این شهر سفر کرد.

سوغات شهر قونیه

گردشگرانی که در تور قونیه شرکت کرده از محصولاتی همچون فرش، آرد، چغندر صنایع مهم دستی را به‌عنوان سوغات از قونیه برای دوستان خود آورده‌اند، قونیه  مشهور به پایتخت جهان اسلام است و دلیل آن تاریخچه غنی فرهنگی و عرفانی ست که به واسطه مزار مولانا به این لقب رسیده است که مراسم متعددی در کنار آرامگاه مولانا انجام می‌شود،همچنین اغلب قونیه را با نام مولانا و رقص سماع میشناسند، اگر برای مشاهده مراسم و آیین دراویش سفر به این شهر را انتخاب می‌کنید بهترین تاریخ برای این سفر ۱۹ تا ۲۶ آذر که مراسم بزرگداشت مولانا برگزار است را در نظر بگیرید.

تجربه طبیعت گردی در قونیه

قونیه در یک شهری در دل طبیعت خوش آب و هوای ترکیه واقع شده است. شهری که در اطراف آن کوه‌ها و باغات سرسبزی دارد. شما می‌توانید از طبیعت زیبای اطراف قونیه لذت ببرید و از مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت و کوهستان‌های اطراف استفاده کنید.

تور قونیه یک تجربه فرهنگی و تاریخی فوق‌العاده است که به شما فرصت می‌دهد تا با تاریخ و فرهنگ یکی از شهرهای زیبای ترکیه آشنا شوید. از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و معماری گرفته تا لذت بردن از طبیعت خیره‌کننده، قونیه یک مقصد جذاب برای سفرهای فراموش‌نشدنی است. برای تجربه یک سفر منحصربه‌فرد و کشف زیبایی‌های قونیه، حتما این شهر را به لیست مقاصد سفر خود اضافه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه