تفاوت ساعت کاسیو جی شاک و ادیفایس | کدومو بخرم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
تفاوت ساعت کاسیو جی شاک و ادیفایس | کدومو بخرم؟

اگر نمی‌دانید میان ساعت ادیفایس و ساعت جی شاک کدام را انتخاب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه ساعت‌های مچی به‌صورت گسترده توسط برندهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. عامل اصلی انتخاب یک ساعت مچی این است که در چه موقعیتی قصد استفاده از آن را دارید. همچنین ساعت‌ها برای استایل‌های مختلف طراحی می‌شوند و ساعتی که در استایل ورزشی استفاده می‌شود با ساعتی که در استایل کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظاهر و ویژگی‌های متفاوت دارد. از سوی دیگر برخی از ساعت‌ها ضمن نشان دادن زمان، اطلاعات کاربردی دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال ساعت ورزشی برای ورزشکاران گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود و ساعت‌ رسمی برای استفاده در محل کار و جلسات مناسب است. کاسیو یکی از معروف‌ترین برندهایی است که با در نظر گرفتن موقعیت‌های مختلف، ساعت‌های مچی را در کالکشن‌های متنوع طراحی و عرضه می‌کند. در ادامه به مقایسه ساعت ادیفایس و جی شاک میپردازیم تا هنگام خرید بتوانید با دید باز تر خرید کنید.

ساعت کاسیو و کالکشن های آن (جی شاک و ادیفایس)

کاسیو یک برند مشهور ژاپنی است که ساعت‌هایی بادوام و مقاوم را طراحی و تولید می‌کند. تنوع ساعت‌های این کمپانی بالا بوده و به همین خاطر ساعت کاسیو با توجه به طراحی و کارایی که دارد در کالکشن‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود. آشنایی با زیر مجموعه‌های ساعت کاسیو باعث می‌شود تا شما بتوانید ساعت مناسب خود را به‌راحتی انتخاب کنید. پس اگر قصد خرید ساعت کاسیو اصل را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

این برند فعالیت خود را از سال 1946 در شهر توکیو آغاز کرد. امروزه نیز دفتر مرکزی کاسیو در توکیو قرار دارد و پیشرفت زیاد این برند در زمینه ساخت ساعت‌هایی بی‌نظیر آن را در جهان به شهرت رسانده است، به‌طوری که ساعت Casio به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌ها در بازار شناخته می‌شود.

ساعت‌هایی که توسط کمپانی کاسیو ساخته می‌شوند، از امکانات و قابلیت‌های مختلفی برخوردار هستند. همچنین این ساعت‌ها به‌دلیل دوام و کارایی بالای خود مشهور‌ شده‌اند. از ساعت کاسیو در فعالیت‌های نظامی، ورزشی و همین طور فضای باز استفاده می‌کنند و به‌علت مقاومت بالای این ساعت در برابر شوک، ضربه و آب، گزینه ایده‌آلی برای استفاده در زمان کوهنوردی، شنا و حتی غواصی به شمار می‌رود. افزون بر تمامی این‌ها، ساعت مچی کاسیو با توجه به امکانات گسترده‌ای که ارائه می‌کند، از قیمت مقرون‌ به‌صرفه‌ای برخوردار است.

ساعت جی شاک- رپورتاژ

ساعت جی شاک G-Shock

یکی از معروف‌ترین کالکشن های برند کاسیو، ساعت جی شاک نام دارد. ساعت جی شاک اصل به‌دلیل مقاومت بالای خود در برابر ضربه مورد توجه قرار گرفته است. جی شاک با توجه به رویای سازنده‌اش که قصد ساخت ساعت‌های خراب‌نشدنی را داشت، متولد شد. اگر به‌دنبال یک ساعت مقاوم و بادوام هستید، خرید ساعت جی شاک را به شما پیشنهاد میکنیم.

ساعت‌های مچی جی شاک به‌عنوان مظهر قدرت شناخته می‌شوند. کاربران می‌توانند از این ساعت هنگام دوچرخه‌سواری یا اسکیت بورد استفاده کنند و نگران خراب شدن آن نباشند؛ زیرا ضربه خوردن مشکلی در این ساعت ایجاد نمی‌کند.

همان طور که اشاره شد، G-Shock معروف‌ترین زیرمجموعه برند ساعت کاسیو است که به‌منظور دوام در برابر شوک و ضربه ساخته شد. موتور این ساعت در ژاپن تولید می‌شود و اکثر مدل‌های این کالکشن مقرون به‌صرفه هستند.

ویژگی‌های ساعت جی شاک باعث شده تا به ساعتی منحصربه‌فرد تبدیل شود. ساعت‌های این مجموعه از دوام باتری 10 ساله، مقاومت در برابر ضربه و ارتفاع و همین طور ضد آب بودن برخوردار هستند. به‌علاوه، ساعت‌ جی شاک از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برد.

امکاناتی که توسط ساعت جی شاک ارائه می‌شود، آن را به گزینه ایده‌آلی برای استفاده مسافران و ورزشکارن تبدیل می‌کند. این ساعت از سیستم ابتکاری دسترسی هوشمند برخوردار است که به کاربر توسط دکمه‌های کنار ساعت امکان دسترسی سریع را می‌دهد. تنظیم عملکردهای این ساعت از طریق چرخاندن و فشار دادن این دکمه‌ها صورت می‌گیرد.

ساعت ادیفایس- رپورتاژ

ساعت ادیفایس Edifice

ساعت ادیفاس یکی‌دیگر از کالکشن‌های برند معروف کاسیو است که به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین زیر مجموعه‌های این برند شناخته می‌شود. ساعت ادیفایس ترکیبی از سرعت و هوش را به نمایش می‌گذارد. اگر جز افرادی هستید که در لحظه زندگی می‌کنید و به استایل های رسمی یا کلاسیک علاقه دارید، خرید ساعت ادیفایس را به شما پیشنهاد میکنیم. میپرسید چرا؟ در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از خصوصیات مهم ساعت مردانه ادیفایس این است که در عین اسپرت بودن، می‌تواند لوکس و شیک هم باشد. وجود قابلیت‌هایی مانند زمان جهانی، صفحه چند لایه، کرنوگراف و... این ساعت را متمایز از سایر ساعت‌های موجود در بازار کرده است. همچنین استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت این سری سبب افزایش محبوبیت ادیفایس شده است.

قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث یکی از فناوری‌های محبوب ادیفایس محسوب می‌شود. پس از برقراری اتصال امکان تنظیم ساعت توسط گوشی موبایل فراهم خواهد شد و دسترسی به زمان صحیح نیز به وجود می‌آید. به‌علاوه، می‌توان از این ویژگی برای تنظیمات زنگ هشدار، ساعت جهانی، تنظیمات نور و غیره بهره برد.

یکی‌دیگر از ویژگی‌های مفید ساعت ادیفایس، زمان جهانی است. صفحه ساعت زمان 49 پایتخت را به شما نشان می‌دهد و شما باید اسم شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. شارژ خورشیدی یکی از کاربردی‌ترین تکنولوژی‌ها در مجموعه ادیفایس است که نور خورشید یا حتی نورهای ضعیف را به انرژی برای عملکرد ساعت تبدیل می‌کند. این سیستم با حداقل یک ساعت قرار گرفتن در برابر نور خورشید می‌تواند شارژ را برای یک هفته نگه دارد.

طراحان ادیفاس از یک چراغ ال ای دی در ساخت این ساعت‌ها استفاده کرده‌اند تا امکان دید در شب برای کاربران وجود داشته باشد. ویژگی دیگر این مجموعه قابلیت تحمل فشار آب تا 10 اتمسفر است؛ بنابراین افرادی که با آب سروکار دارند، می‌توانند از این ساعت استفاده کنند. قابلیت سنجش سرعت سبب می‌شود تا کاربران ساعت ادیفایس از میزان سرعت خود هنگام دوچرخه‌سواری یا اسکیت اطلاع یابند.

کالکشن کاسیو ادیفایس با ظاهری جذاب، قیمتی مقرون به‌صرفه و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های حرفه‌ای بسیار محبوب بوده و از مکانیزم‌های کوارتز برخوردار هستند.

مقایسه ساعت جی شاک و ادیفایس

ساعت جی شاک و ادیفایس هر دو مطلق به برند کاسیو میباشند که هرکدام با هدفی متفاوت طراحی و روانه بازار شده‌اند. به‌طور کلی ساعت جی شاک به‌دلیل داشتن ظاهر ورزشی و مقاومت بالا مناسب استایل های اسپرت و انجام فعالیت های همچون کوهنوردی، دوچرخه سواری و... بوده و از طرفی ساعت ادیفایس ظاهری لوکس و رسمی دارد که از آن می‌توانید برای محیط های کاری، جلسات مهم و قرار هایتان استفاده کنید. خرید ساعت جی شاک یا ادیفایس بستگی به نیاز شما دارد.

کاربرد

جی شاک در سال 1980 به بازار عرضه شد و در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کرد. این ساعت‌ها به صورتی ساخته شده‌اند که دارای دوام و کیفیت بالایی هستند و گزینه مناسبی برای فعالیت‌های خارج از منزل، طبیعت‌گردی، ورزش و محیط‌های نظامی هستند. دوام و طول عمر ساعت‌های مچی جی شاک تبدیل به یک افسانه در صنعت شده است.

سری ادیفایس مناسب افرادی است که به ساعت‌های استایلی علاقه‌مند هستند. ساعت‌های مچی این مجموعه از قیمتی مقرون به‌صرفه برخوردار بوده و به‌دلیل ظرافت خود معروف هستند. ادیفایس انتخاب ایده‌آلی برای افراد علاقه‌مند به استایل رسمی و کلاسیک است. شما می‌توانید این ساعت را با یک لباس مجلسی یا رسمی هماهنگ کنید. با وجود اینکه امکاناتی که توسط این ساعت ارائه می‌شود مناسب کسب‌وکار است، اما امکان استفاده از آن در استایل‌های غیررسمی نیز وجود دارد.

ویژگی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت ادیفایس بهره‌گیری از فناوری خورشیدی است. برخی از مدل‌های این کالکشن از قابلیت Waveceptors بهره می‌برند. این قابلیت به‌صورت خودکار زمان ساعت را از طریق ساعت‌های اتمی و همین طور امواج رادیویی کالیبره می‌کند. مدل‌های پیشرفته ساعت ادیفایس از ویژگی بلوتوث نیز برخوردار هستند که با اتصال به تلفن همراه امکان تنظیم بخش‌های مختلف ساعت مچی را به وجود می‌آورند.

ساعت‌های مچی جی شاک از ویژگی‌هایی مانند امکان اتصال به گوشی، مقاومت بالا در برابر آب، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر گرانش، مقاومت در برابر شوک الکتریکی، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، GPS، شارژ باتری با نور خورشید، سنسورهای پیشرفته، دسترسی راحت به تمامی دکمه‌ها، کرنوگراف و... برخوردار هستند. بهره‌گیری از این قابلیت‌ها در کنار دوام بالای ساعت جی شاک منجر به محبوبیت روز افزون این کالکشن شده است.

قیمت

ساعت‌های ادیفایس از ویژگی‌ها و امکانات بیشتری در مقایسه با سری جی شاک برخوردار هستند. از طرفی کاسیو به عرضه ساعت‌های مقرون به‌صرفه شهرت دارد و این دو کالکشن از لحاظ قیمتی با هم در رقابت قرار دارند.

با این وجود تعیین قیمت ساعت‌های این مجموعه‌ها با توجه به قابلیت‌هایی که دارند، تعیین می‌گردد. اگر به‌دنبال ساعتی هستید که از امکانات مختلفی برخودار باشد و بتوان از آن در استایل‌های رسمی استفاده کرد، ساعت‌های مجموعه ادیفایس گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. همچنین برخی از مدل‌های ساعت ادیفایس اسپرت بوده و برای استفاده روزانه انتخاب خوبی به شمار می‌روند. در میان کالکشن جی شاک نیز امکان پیدا کردن ساعت‌های مقرون به‌صرفه وجود دارد.

به‌طور کلی نمی‌توان به مقایسه قیمت ساعت‌های کالکشن جی شاک و ادیفایس پرداخت؛ زیرا در هر دو مجموعه می‌توان ساعت‌هایی مقرون به‌صرفه یا گران‌قیمت پیدا کرد. بدین ترتیب همه چیز بستگی به نیازهای شما خواهد داشت.

ساختار

تمامی ساعت‌های جی شاک دارای تایمر، زنگ هشدار، کرنومتر، نمایشگر تاریخ و نور پس زمینه هستند. مدل‌های پیشرفته‌تر این کالکشن نیز از قابلیت‌هایی مانند کرنوگراف، شارژ خورشیدی و دماسنج بهره می‌برند.

از ویژگی‌های ساختار ساعت Edifice می‌توان به تایمر، کرنومتر، زنگ هشدار، نمایش تاریخ و همین طور نور پس زمینه اشاره کرد. همچنین برخی از مدل‌های این مجموعه دارای انرژی خورشیدی بوده و همچنین از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شوند تا به ردیابی داده‌های کرنوگراف بپردازند.

ظاهر

یکی‌دیگر از تفاوت‌هایی که در کالکشن جی شاک و ادیفایس وجود دارد، ظاهر این دو سری است. کیس ساعت‌های جی شاک از رزین ساخته شده و جنس بند اکثر آن‌ها پلاستیکی است. ساعت‌های این مجموعه دارای شیشه‌ای از جنس کریستال معدنی هستند و اغلب ظاهری گرد دارند. با این وجود در برخی از ساعت‌های جی شاک صفحه‌های مستطیلی را نیز مشاهده می‌کنید.

تمامی ساعت‌های این مجموعه دیجیتال بوده و اغلب آن‌ها دارای عقربه‌های آنالوگ نیز هستند. ساختار جی شاک به آن اجازه می‌دهد تا در برابر آب، ضربه و دمای پایین از خود مقاومت نشان دهد. همچنین این ساعت‌ها ضمن داشتن ساختاری قوی از رنگ‌هایی زیبا و جسورانه نیز بهره می‌برند که توجه نوجوانان و جوانان را به خود جلب می‌کنند.

ساعت‌های ادیفایس یکی از خیره‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین ساعت‌های بصری در مجموعه کاسیو شناخته می‌شوند که آن‌ها را به گزینه‌ای ایدئال برای افرادی که به‌دنبال ساعتی با ظاهر حرفه‌ای و قیمتی مناسب هستند، تبدیل می‌کند. این ساعت‌ها تا عمق 100 متری آب مقاوم بوده و از قاب‌هایی از جنس استیل ضد زنگ برخوردار هستند. بندهای ساعت ادیفایس در جنس‌های چرمی، پلاستیکی و رزینی تولید می‌شوند. شیشه صفحه این ساعت نیز همانند ساعت جی شاک از کریستال معدنی ساخته شده است و اغلب آن‌ها دارای ظاهری گرد هستند. تعدادی از ساعت‌های ادیفایس دارای صفحه نمایش آنالوگ بوده و تعدادی دیگر نیز از نمایشگر ترکیبی آنالوگ و دیجیتال برخوردار هستند.

ساعت جی شاک بهتر است یا ادیفایس؟

با توجه به مطالبی که در این بخش گفته شد، درمی‌یابیم که هر دو این مجموعه‌ها برنده هستند و عملکرد کاملا متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارند. ساعت‌های جی شاک برای فعالیت‌های بیرون از خانه و محیط‌های سخت طراحی شده‌اند و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. این در حالی است که ساعت ادیفایس مناسب استفاده در مجالس رسمی یا محیط‌های شرکتی است. امکانات و ویژگی‌های ساعت‌ ادیفایس از ساعت‌ جی شاک بیشتر بوده و انتخاب آن‌ها باید با توجه نیاز شما صورت گیرد.

جمع بندی

در این مطلب به مقایسه ویژگی‌ها، ظاهر و قیمت دو کالکشن جی شاک و ادیفایس پرداختیم. ساعت‌های مچی هر دوی این زیر مجموعه‌ها بادوام بوده و دارای ظاهری جذابی هستند. انتخاب هرکدام از این ساعت‌ها بستگی به نوع فعالیت شما خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه