بهترین زمان سفر با تور آنتالیا چه زمانی است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
بهترین زمان سفر با تور آنتالیا چه زمانی است؟

در این مطلب درباره بهترین زمان سفر با تور آنتالیا، یکی از مقاصد محبوب توریستی کشور ترکیه اطلاعاتی ارائه خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آنتالیا آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. به همین دلیل در فصل بهار و تابستان هوا تقریبا خنک و معتدل و در فصل پاییز و زمستان سرد و یخبندان است. بیشتر گردشگران برای سفر به این شهر تور آنتالیا لحظه آخر در فصل تابستان و بهار را انتخاب می‌کنند، زیرا این منطقه در این دو فصل بهترین آب و هوا را دارد. به طورکلی بهترین زمان سفر به آنتالیا از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر مهرماه است، زیرا شما در ایام به‌راحتی می‌توانید از انواع جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر دیدن کنید. توجه داشته باشید دمای هوای آنتالیا در تابستان تقریبا ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد است که بهترین موقعیت برای شناکردن و آفتاب گرفتن در سواحل آنتالیا است.

بهترین فصل سفر با تور آنتالیا بر اساس آب و هوا

آنتالیا آب و هوایی کاملا معتدل دارد. به همین دلیل اگر شما هم علاقه دارید که در سواحل آنتالیا شنا کنید و از آفتاب گرفتن در این سواحل بهره‌مند شوید، بهترین زمان سفر برای شما از اوایل بهار تا اواسط تابستان است، زیرا دمای متوسط این شهر در تابستان ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رود. اگر قصد خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر آنتالیا را دارید، بهترین زمان برای شما در اوایل فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان است؛ زیرا در این فصل‌ها گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند. توجه داشته باشید در فصل پاییز و زمستان شما نمی‌توانید از شنا کردن در سواحل آنتالیا بهره‌مند شوید، زیرا این شهر در اکثر مواقع بارانی و سرد است.

فصل بهار آنتالیا

آنتالیا در فصل بهار بهترین آب و هوای را دارد. به صورتیکه میانگین هوا در روزهای بهاری این شهر حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. با سفر کردن به شهر آنتالیا در فصل بهار می‌توانید حس طروات و سرزندگی طبیعت را در کنار سواحل این شهر تجربه کنید. فصل بهار بهترین موقعیت برای شنا کردن و تفریحات آبی در سواحل این شهر خواهد بود، زیرا دمای آب سواحل بسیار ملایم است به صورتیکه شما به‌راحتی می‌توانید در آن شنا کنید. اگر قصد سفر به آنتالیا در فصل بهار را دارید باید سریعا اقدام به رزرو بلیط کنید، زیرا در این ایام برای تعطیلات سال نو، تورهای گردشگری سریعا رزرو می‌شوند. آنتالیا در فصل بهار جشنواره‌های تفریحی زیادی برپا می‌کند که گردشگران می‌توانند هنگام غروب آفتاب برای شرکت کردن در جشنواره‌ها اقدام کنند.

فصل تابستان در آنتالیا

آنتالیا در فصل تابستان هوایی گرم و خشک دارد؛ اما بیشترین گردشگران و توریست‌ها برای تعطیلات تابستانه خود شهر زیبای آنتالیا را انتخاب می‌کنند. دمای متوسط تابستان شهر آنتالیا حدود ۳۲ درجه سانتی‌گراد است که این دما بهترین موقعیت برای آفتاب گرفتن، شنا کردن و تفریحات آبی در این شهر است. توجه داشته باشید در این شهر در فصل تابستان فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود؛ به همین دلیل افراد زیادی برای بازدید و شرکت در این فستیوال‌ها اقدام می‌کنند. آنتالیا در فصل تابستان بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و گردشگران می‌توانند از اکثر جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی این شهر بازدید کنند.

فصل پاییز و سفر به آنتالیا

پاییز فصل زیبایی برای گردشگری و عکاسی از شهر آنتالیا است، زیرا طبیعت این شهر در زیباترین و بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. آنتالیا در فصل پاییز دمای خنک و معتدلی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید به‌راحتی از جاذبه‌های گردشگری دریایی و طبیعت این شهر اوج لذت را ببرید. فصل پاییز آنتالیا بهترین موقعیت برای خرید کردن است؛ زیرا در این فصل تعداد گردشگران نسبت به تابستان کم است به همین دلیل فروشگاه‌ها برای جذب مشتری بیشترین تخفیف‌های را برروی اجناس خود قرار می‌دهند. تور آنتالیا پاییز قطعا بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است، زیرا شما می‌توانید از تخفیف‌های ویژه مرکزهای خرید آنتالیا، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، طبیعت هزار رنگ و منحصربه‌فرد آنتالیا، تفریحات آبی و... این شهر بهره‌مند شوید.

تور لحظه آخری آنتالیا

فصل زمستان

آنتالیا در فصل زمستان بسیار آرام و خلوت است. به همین دلیل در این فصل شما می‌توانید از تخفیف‌های هتل‌ها و تورهای انتالیا بیشترین بهره را ببرید. دمای هوا در این فصل از شهر تقریبا 5 درجه سانتی‌گراد است؛ در نتیجه باید برای سفر کردن به شهر آنتالیا در این فصل گرم‌ترین لباس‌های خود را به‌همراه داشته باشید. مرطوب‌ترین فصل آنتالیا مربوط به زمستان است، زیرا تقریبا تمام روزهای این فصل بارانی و ابری هستند. در برخی مواقع مدت زمان بارش در آنتالیا از 1 تا 3 روز به‌طور متوالی ادامه دارد که به‌همراه رعدوبرق و سیل‌های زودگذر است. فصل زمستان در این شهر بهترین زمان برای خرید اجناس برند و استفاده از خدمات فوق لاکچری هتل‌های رویایی آنتالیا است.

بهترین زمان خرید تور آنتالیا برای شرکت در فستیوال ها

بهترین زمان سفر برای شرکت در انواع فستیوال‌های شهر آنتالیا از نیمه دوم فصل بهار تا اوایل فصل آبان ماه است. از مهم‌ترین و پرطرف‌دارترین فستیوال‌های این شهر می‌توان به فستیوال مجسمه‌های شنی، کارناوال کمر، اپرا و باله آسپندوس، فینیکه، فیلم آنتالیا و... اشاره کرد که زمان برگزاری هرکدام از این فستیوال‌ها متفاوت است. اکثر این فستیوال‌ها از فصل بهار تا فصل پاییز ادامه دارند که هرکدام از آن‌ها هیجان مخصوص به خود را دارد و معمولا افراد زیادی برای بازدید از این فستیوال‌ها به شهر آنتالیا سفر می‌کنند.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا

یکی از زیباترین و طولانی‌ترین فستیوال‌های جهان که هرساله افراد زیادی برای شرکت کردن آن اقدام می‌کنند، مربوط به فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا است. این فستیوال معمولا در تمام روزهای سال در شهر آنتالیا در اختیار هنرمندان، شهروندان و تمام گردشگران قرار دارد. مساحت برگزاری این فستیوال حدود ۱۰ هزار متر مربع است که بیش از ۱۰ هزار تن شن ساحلی در آن قرار دارد. معمولا زمان برگزاری این جشنواره در آنتالیا از یک مه تا ۳۱ اکتبر و از یک نوامبر تا ۳۰ آوریل بوده که هیچ‌گونه محدودیت سنی و جنسی برای شرکتی در این جشنواره وجود ندارد. توجه داشته باشید برای ساخت مجسمه‌های خود فقط می‌توانید از شن و آب استفاده کنید و مجاز به هیچ‌گونه مواد دیگری نیستید. برای مراجعه کردن به این جشنواره می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب مراجعه کنید.

کارناوال کمر

در شهر آنتالیا منطقه‌ای به نام کمر وجود دارد که به‌دلیل چشم‌نواز زیبایی از آب‌های آبی ساحل آنتالیا مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته است. طبعیت و امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه بسیار خوب است به همین دلیل هرساله در ماه آوریل در این منطقه فستیوال‌های شادی برگزار می‌شود. در این منطقه فستیوالی شاد به‌همراه موسیقی، رقص و پای‌کوبی، کنسرت‌های سنتی، آتش بازی، هنرهای محلی و... برگزار می‌شود. آب و هوای این منطقه بسیار خنک و معتدل است به همین دلیل افراد زیادی برای تفریح خود این منطقه را انتخاب می‌کنند.

فستیوال اپرا و باله آسپندوس

شهر آنتالیا تئاتری باستانی به نامآنتیک آکوستیک آسپندوس دارد که قدمت آن به بیش از دو هزار سال می‌رسد. هرسال در ماه اردبیهشت جشنواره اپرا و باله در این منطقه برگزار می‌شود. در این مراسم هنرمندان بین‌المللی در کنار هنرمندان ترکی شرکت می‌کنند و هنر خود را به اجرا می‌گذارند. از اجرای این جشنواره می‌توان به تئاترهای زیبا با داستان‌های منحصربه‌فرد و باله‌های تماشایی و آرامبخش اشاره کرد. هرساله افراد زیادی برای بازدید از این جشنواره بین‌المللی به شهر آنتالیا سفر می‌کنند.

فستیوال فینیکه

یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین جشنواره‌های شهر آنتالیا، مربوط به فستیوال فینیکه است. ترکیه به‌دلیل آب و هوای معتدل و خاک حاصل‌خیزی که دارد، باعث شده کشاورزان زیادی به کشت مرکبات مشغول شوند. بهترین و خوشمزه‌ترین پرتقال‌ها با بهترین کیفیت در اطراف شهر آنتالیا کشت می‌شود؛ به همین دلیل هرسال از ماه اریبهشت تا خرداد کشاورزان حدود ۵۰ تن پرتقال را به جشنواره فینیکه می‌آورند. در پایان این جشنواره به بهترین کشاورز هدایای ویژه‌ای تعلق می‌گیرد. توجه داشته باشید در کنار غرفه‌های پرتقال فروشی شما می‌توانید از صنایع دستی این شهر بازدید کنید.

فیستوال فیلم آنتالیا

فستیوال فیلم آنتالیا هرسال در فصل پاییز برگزار می‌شود. فیلم و سریال در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی کرده است؛ به همین دلیل از سال ۱۹۶۳ تا به امروز این جشنواره برای قدردانی از بهترین هنرپیشه‌های ترکی افتتاح شد. در این جشنواره معروف‌ترین و بهترین هنرپیشه‌های ترک شرکت می‌کنند. در این جشنواره بهترین فیلم به‌همراه بهترین هنر پیشه در آخر جشنواره جوایز ویژه‌ای می‌گیرد.

چه زمانی تور آنتالیا رزرو کنیم؟

آنتالیا شهری زیبا و مدیترانه‌ای در غرب ترکیه است که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی که دارد مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته است. بهترین زمان سفر به شهر آنتالیا از اوایل شهریور ماه تا اواخر آبان ماه خواهد بود؛ زیرا در این فصل‌ها آب و هوا بسیار معتدل و خنک بوده و شما می‌توانید از تمام امکانات تفریحی و رفاهی این شهر استفاده کنید. در این فصل‌های سال ار انتالیا فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود که هرکدام از آن‌ها مزیت و هیجان مخصوص به خود را دارد.

تور لحظه آخری آنتالیا

سخن پایانی

تور آنتالیا در فصل تابستان و بهار بیشترین متقاضی را دارد؛ زیرا گردشگران در این دو فصل می‌توانند از تفریحات آبی، فستیوال‌های رنگارنگ، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و... بهره‌مند شوند. تور آنتالیا پاییز به‌دلیل اینکه تعداد مسافر در این زمان کمتر است، قیمت مناسب‌تری دارد. چنانچه قصد سفری ارزان را دارید، می‌توانید فصل پاییز و زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید؛ زیرا قیمت رزرو هتل‎‌ها با تمام امکانات لاکچری و همچنین خرید از مرکزهای خرید این شهر در کمترین بازه قیمت‌های خود قرار دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه