گردشگری نجوم در کانادا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
گردشگری نجوم در کانادا

دریافت ویزای کانادا در ظاهر دشوار و کمی پیچیده است اما داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه، می‌تواند دریافت ویزای کانادا را راحت‌تر کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کانادا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و توجه به حفاظت از چشم‌اندازهای طبیعی یکی از بهترین مقاصد برای کسانی است که به گردشگری نجومی، دیدن آسمان شب و شناخت پدیده‌های آن علاقه‌مندند. ازاین‌رو سالانه افراد بی‌شماری با دریافت ویزای کانادا، در فصل‌های مختلف خودشان را به کانادا می‌ر‌سانند تا از دیدن زیبایی‌های آسمان شب لذت ببرند. ستاره ونک که سال‌ها است در زمینه دریافت ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان فعالیت می‌کند، در این مطلب برایتان از دیدنی‌های نجومی کانادا و چگونگی رسیدن به آن‌ها می‌گوید.

در آسمان کانادا چه می‌بینیم؟

با تور کانادا به کشوری سفر می‌کنید که آسمانش پذیرای پدیده‌هایی اعجاب‌انگیز و ویژه است. برخی از این پدیده‌ها همیشگی هستند و برخی به‌صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتند. در ادامه آژانس ستاره ونک با سال‌ها تجربه برای دریافت ویزای توریستی کانادا، برایتان از مهم‌ترین پدیده‌های نجومی کانادا گفته است.

  • شفق قطبی

شفق قطبی نورهایی رنگارنگ، رقصان و بسیار رویایی هستند که دیدن‌شان آرزوی بسیاری از منجمان و علاقه‌مندان به پدیده‌های آسمان شب است. برای ایجاد شفق قطبی، ذرات باردار راه دوری را از خورشید طی می‌کنند تا پس از برخورد با اتمسفر زمین، آسمان کانادا را به زیباترین شکل ممکن در برابر چشمان‌تان بیارایند. برای دیدن شفق قطبی می‌توانید با دریافت ویزای کانادا از آژانس ستاره ونک به بخش‌های گوناگون کانادا از جمله پارک ملی جاسپر، ساسکاچوان شمالی، چرچیل کانادا، پارک ملی استان مانچو، شهر یولونایف کانادا و... سفر کنید. به یاد داشته باشید که دیدن پدیده شفق قطبی فقط در نواحی محدودی از کره زمین امکان‌پذیر است که کانادا یکی از بهترین مناطق آن محسوب می‌شود.

ویزا-کانادا-نجوم

کانادا برای دیدن شفق‌های قطبی، امکانات متنوعی از جمله کمپ‌ها، هتل‌ها و حتی تورهایی را تعبیه کرده تا پس از دریافت ویزا کانادا، به دیدن این پدیده زیبا بروید.

  • ستارگان

کانادا در عرض‌های جغرافیایی بالایی قرار گرفته است و به همین دلیل در آسمانش می‌توانید ستارگان و صورت‌فلکی‌های بی‌نظیری را ببینید. در زمان‌هایی از سال، آسمان آن‌قدر صاف و تعداد ستارگان آن‌قدر زیاد هستند که برنامه‌های گوناگونی بنام «جشن ستاره‌ها» یا «مهمانی ستاره‌ها» برگزار می‌شود. اگر شما هم دوست دارید در یکی از این جشن‌های ستاره‌ شرکت کنید، می‌توانید همین حالا با ستاره ونک تماس بگیرید، از خدمات مشاوره رایگان ویزای کانادا ستاره ونک استفاده و دریافت ویزای کانادای خود را به آژانس ستاره ونک بسپارید.

  • بارش‌های شهابی

    در هر لحظه، قطعات متعددی از سنگ‎های آسمانی با جو زمین برخورد می‌کنند و اگر اتمسفر زمین بتواند از پس بزرگی آن‌ها بربیاید، آن سنگ‌ها می‌سوزند و نوری زیبا را در آسمان به‌جا می‌گذراند. اگر دوست دارید در هر ساعت بین 50 تا 70 شهاب ببینید، برای دریافت ویزای توریستی کانادا از آژانس ستاره ونک اقدام کنید و در اواسط تابستان، خودتان را به کانادا برسانید. در این زمان آسمان کانادا شاهد بارش شهابی برساوشی است و در زمان اوج بارش شهابی، برای کسانی که عاشق عکاسی شب هستند صحنه‌هایی بی‌نظیر خلق خواهد شد.

  • اثر برخورد شهاب سنگ‌ها

گاهی برخی از سنگ‌های آسمانی آن‌قدر بزرگند که می‌توانند از اتمسر عبور کنند و به زمین برسند. جالب است بدانید که در حدود 1.8 میلیارد سال پیش، جرم آسمانی بزرگی با بخشی از کانادا که امروزه «اونتاریو» نامیده می‌شود برخورد و دهانه‌ای بنام «دهانه سادبری» را خلق کرد. قطر این دهانه حدود 130 کیلومتر است و یکی از قدیمی‌ترین برخوردهای زمین تلقی می‌شود که اطلاعات جالبی را به دوستداران پدیده‌های نجومی می‌دهد.

ذخیره‌گاه‌های آسمان تاریک کانادا

کانادا به‌منظور حفاظت بیشتر از طبیعت آسمان شب، کم کردن اثرات آلودگی نوری و کمک به بهبود شرایط زمین، در شهر کبک کانادا، ذخیره‌گاه آسمان تاریک را ایجاد کرده است. ذخیره‌گاه‌های آسمان شب در واقع محدوده‌هایی هستند که آلودگی نوری در آن‌ها وجود ندارد یا بسیار ناچیز است. این محدوده‌ها تلاش می‌کنند فضاهایی را از صدمات روزافزون انواع آلودگی دور نگه دارند و برای آیندگان نیز تجربه لذت بردن از آسمان شب را حفظ کنند. کشور کانادا برای تعیین یکی از محدوده‌‌های ذخیره‌گاه آسمان تاریک خود، ابتکار عمل به خرج داده و به‌جای آنکه یک محدوده بسیار تاریک را انتخاب کند از شهر کبک کمک گرفته است. در کبک کانادا اکثر چراغ‌های معمولی، با چراغ‌هایی که آلودگی نوری کمتری ایجاد می‌کنند جایگزین شدند و از سوخت‌های پاک استفاده می‌شود.

برای دیدن کبک کانادا، کافی است تلفن را بردارید، با بخش مشاوره رایگان ویزای کانادا ستاره ونک که از ابتدا تا انتهای مراحل دریافت ویزای کانادا کنارتان خواهد بود، گفت‌وگو کنید.

علاوه بر این شهر، آلبرتای کانادا نیز دارای شش ذخیره‌گاه آسمان تاریک است که از بزرگترین‌ها در دنیا، محسوب می‌شود. در همین منطقه، هر ساله کنفرانس عکاسان نجومی برگزار می‌شود تا کسانی که عاشق زیبایی‌های آسمان شب هستند بتوانند برای عکاسی، دور هم جمع شوند.

 

رصدخانه‌های کانادا

با دریافت ویزای کانادا می‌توانید به کشوری سفر کنید که رصدخانه‌هایش بسیار مشهورند. در ادامه از مهم‌ترین‌های آن‌ها برایتان گفته‌ایم.

  • رصدخانه دیوید دانلپ

در حدود 80 سال پیش در شمال تورنتو کانادا، ساختمان رصدخانه‌ای عظیم احداث شد که امروزه زیر نظر انجمن سلطنتی نجوم کانادا فعالیت می‌کند. اکنون محوطه اطراف این رصدخانه حدود 40 هکتار، مساحت و یک پارک آموزشی و تفریحی است که گردشگران کانادایی می‌توانند از دیدن آن بیاموزند و لذت ببرند. گنبد این رصدخانه به‌نوعی نماد تاریخی است که بر نجوم کانادا گذشته و بسیار با ارزش است. از سوی دیگر تلسکوپ این رصدخانه، در سال 1935 در انگلستان ساخته و توسط کشتی به کانادا آورده شد. آژانس ستاره ونک با بیش از سی سال تجربه در صنعت گردشگری و داشتن تجربیات کاملا موفق در امر دریافت ویزای کانادا پیشنهاد می‌کند، برای دیدن این رصدخانه زیبا و دیگری شگفتی‌های کانادا با بخش مشاوره رایگان ستاره ونک گفت‌وگو کنید و برای دریافت انواع ویزای کانادا، مولتی ویزای کانادا، ویزای توریستی کانادا، سوپر ویزای کانادا و... از خدمات ستاره ونک بهره‌مند شوید.

ستاره-ونک-متن

  • رادیو تلسکوپ کانادا

به‌منظور پاسخ به نیازهای روزافزون کانادا به تجهیزات نجومی، یک رادیو تلسکوپ به نام «CHIME» را پرده‌برداری کرده است که برای انجام امور تخصصی‌تر، تحقیقات و کاوش‌های علمی از آن بهره می‌برند. سفر به کانادا با ستاره ونک می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر درباره فعالیت‌های فضایی و نجومی کانادا، اطلاعات کسب کنید.

 

به یاد داشته باشید که برای لذت بردن از جاذبه‌های نجومی کانادا نیاز به دانش‌های پیشرفته یا اطلاعات زمینه‌ای نیست و حتی اگر هیچ تجربه‌ی نجومی نداشته باشید نیز می‌توانید از دیدنی‌ها و شگفتی‌های آسمان شب در کانادا لذت ببرید. در صورتی که مایل هستید یکی از خاص‌ترین سفرهای جهان را داشته باشید، با آژانس ستاره ونک با شماره‌های 42309-021 و 88880000- 021 تماس بگیرید یا حضوری تشریف ببرید به میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک ۵۳، از خدمات مشاوره رایگان ویزای کانادا استفاده کنید و تمام مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا را به آژانس ستاره ونک بسپارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه