بهترین روش‌های اخذ ویزای استرالیا برای اقامت در این کشور کدامند؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین روش‌های اخذ ویزای استرالیا برای اقامت در این کشور کدامند؟

تاکنون صدها هزار نفر از ایران و سایر نقاط جهان موفق شده‌اند اقامت استرالیا را دریافت کنند. به‌نظر می‌رسد با وجود تغییراتی که در قوانین مهاجرتی و ویزای استرالیا انجام گرفته است، این روند همچنان سیر صعودی خود را حفظ کند. در این مطلب به توضیح انواع و شرایط ویزاهایی پرداخته‌ایم که بیشتر احتمال می‌رود به دریافت اقامت منجر شوند. با ما همراه باشید.

به گزارش مهاجرت پلاس، معتبرترین گروه حقوقی مهاجرت به استرالیا، درخواست‌های مربوط‌به ویزای کار یا سرمایه‌گذاری این کشور، بیشترین احتمال موفقیت را دارند.

شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا

با سرمایه‌گذاری در استرالیا می‌توانید به‌راحتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به استرالیا شما ابتدا باید برای ویزای ۴ ساله نوآوری در کسب‌وکار اقدام کنید. این ویزای استرالیا در ایران با عنوان ویزای کارآفرینی شناخته می‌شود. در مرحلهٔ بعدی پس از ورود به استرالیا و مهیا کردن شرایط لازم می‌توانید با ویزای ۸۸۸ اقامت دائم بگیرید.

برای دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا باید شرایط زیر داشته باشید:

  • کمتر از ۵۵ سال داشته باشید؛
  • اموال منقول و غیرمنقول‌تان حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا ارزش‌گذاری شود؛
  • گردش مالی‌تان حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا باشد.

همچنین باید اثبات کنید که توانایی راه‌اندازی و اداره کسب‌وکاری موفق در استرالیا را دارید. به این منظور باید نشان دهید که در کشور مبدا کافرما یا خویش‌فرمای موفقی بوده‌اید. با ارائه مدارکی نظیر جواز کسب، پروانهٔ بهره‌برداری، شرکت ثبت شده، فرانشیز، کارمندان بیمه شده و... می‌توانید این موضوع مهم را به دولت استرالیا اثبات کنید.

برای اخذ اقامت دائم این کشور باید حداکثر تا ۲۳ ماه پس ورودتان، کسب‌وکاری راه‌اندازی و حداقل ۲۰۰ هزار دلار در آن سرمایه‌گذاری کنید. کسب‌وکار شما باید حداقل دو سال در استرالیا فعال بوده باشد. گردش مالی شما در سال آخر فعالیت کسب‌وکارتان باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار باشد. آخرین شرط برای اعطای اقامت دائم، استخدام دو نفر به‌صورت تمام وقت است.

شرایط اخذ اقامت از طریق ویزای کار استرالیا

ویزای کاری استرالیا

افرادی که قصد دارند از طریق کار و تخصص‌شان برای دریافت ویزای استرالیا اقدام کنند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • سن‌شان کمتر از ۵۰ سال باشد؛
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی قابل ارزشیابی و مرتبط با تخصص‌شان ارائه کنند؛
  • سوابق شغلی خود را با ارائهٔ سوابق تأمین اجتماعی ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری ارائه کنند؛

البته راه‌های دیگری هم برای اثبات این سابقهٔ کاری وجود دارد. بیش از یک سال سابقهٔ کاری، کف امتیاز لازم را اخذ می‌کند. سابقهٔ ویزاهای قبلی استرالیا، داشتن اسپانسر ایالتی یا حمایت یک کارفرما در استرالیا و متأهل یا مجرد بودن شما نیز در کسب امتیازات لازم موثر است.

ویزای ۱۸۹ برای افرادی است که به‌راحتی امتیازات لازم را کسب کرده‌اند بدون اینکه نیازی به اسپانسر داشته باشند. با داشتن این ویزا در هر کجای استرالیا که بخواهید می‌توانید زندگی و کار کنید. اگر نتوانستید امتیازات لازم را کسب کنید، با دریافت حمایت از یکی از ایالت‌های استرالیا می‌توانید بخش کوچکی از این امتیازات را جبران کنید و از طریق ویزای ۱۹۰ اقدام کنید. مهم‌ترین تفاوت این ویزا با ویزای ۱۸۹ این است که باید در همان ایالتی که اسپانسر شما شده است زندگی و کار کنید.

اگر بتوانید کارفرمایی در استرالیا پیدا کنید که اسپانسر شما شود، ویزای ۱۸۶ بهترین گزینه است. این کارفرمای باید مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا باشد و شغل شما هم در فهرست MLTSSL مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد. با توجه‌به سیاست‌های تمرکززدایی از شهرها، اگر برای زندگی و کار در مناطق خاص یا کم‌جمعیت استرالیا اقدام کنید، شانس اعطای ویزا به شما بیشتر است. به همین منظور باید از آن مناطق خاص دعوتنامه بگیرید و برای ویزای ۱۸۷ درخواست بدهید.

ویزای ۴۷۶ و ۴۸۹ موقتی هستند،‌اما با داشتن این ویزاها فرصت داریرد تا شرایط را برای دریافت اقامت دائم مهیا کنید.

انجام کلیه خدمات اخذ ویزای استرالیا و پس از آن

اخذ ویزای استرالیا

قبل از هر چیز بهتر است از شرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزا به‌خوبی اطلاع پیدا کنید. اخذ ویزای استرالیا هم مانند هر کشور دیگری، مراحل مشخصی دارد که از طریق اداره مهاجرت آن کشور تعیین شده است. اگر در هر یک از مراحل اشتباهی صورت بگیرد، ممکن است کلیه روند اخذ ویزای استرالیا با مشکل مواجه شود. حتی در بسیاری از موارد، این اشتباهات جبران‌ناپذیر بوده‌اند یا متقاضی مجبور شده است زمان بیشتری را منتظر بماند و هزینه بیشتری پرداخت کند.

اثبات سوابق کاری، اثبات کارفرمایی یا خویش‌فرمایی، ارزش‌گذاری اموال و.... در طول فرایند اخذ ویزا اهمیت زیادی دارند که باید به دقت و طبق اصول و استانداردهای اداره مهاجرت استرالیا انجام شوند. اما نکته‌ای که معمولا به آن توجه نمی‌شود دردسرهای پس از ورود متقاضیان به استرالیاست. راه‌اندازی کسب وکار به‌دلیل پیچیدگی نظام قانونی استرالیا نیازمند مشاوره مالی و حقوقی تخصصی است. مهاجرت پلاس علاوه بر ارائهٔ تمامی خدمات حقوقی در استرالیا، با ارائهٔ مشاورهٔ مالی و خدمات حسابداری می‌تواند شما و کسب‌وکارتان را در رسیدن به اقامت دائم این کشور یاری کند. وکلا و کارشناسان مجرب این مجموعه همچنین در موارد دیگر نظیر اجاره یا خرید،‌ افتتاح حساب،‌ بیمه و... نیز همراه شما خواهند بود.

برای دریافت مشاوره از متخصصان این مجموعه به وب‌سایت مهاجرت پلاس مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه