سوالاتی که باید از شرکت طراح وب سایتتان بپرسید!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
سوالاتی که باید از شرکت طراح وب سایتتان بپرسید!

با وجود تعداد زیاد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت، انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت برای آژانس‌های گردشگری بسیار ضروری است. در اینجا لیستی از سوالاتی که شما بهتر است برای انتخاب شرکت برای طراحی وب‌سایتتان بپرسید را آورده‌ایم.

آیا می‌­توانید نمونه‌­هایی از وب‌سایت‌هایی که شرکت شما طراحی کرده را ارائه دهید؟

بخش مهمی که به شما کمک می‌کند تا در مورد یک شرکت طراحی سایت قضاوت کنید و از کیفیت کار آن‌ها مطمئن شوید، دیدن نمونه کارهایی است که آن شرکت در گذشته برای افراد مختلف انجام داده است.

هر شرکت طراحی سایت با توجه به میزان سابقه عملی خود چندین پروژه انجام شده دارد؛ پس حق شما است که قبل از سفارش از آن شرکت بخواهید تا نمونه کارهای گذشته خود را به شما نشان دهد. با این روش می‌توانید به سطح کیفی پروژه‌های شرکت و امکانات سایت آژانس مسافرتی طراحی شده توسط آنان پی ببرید.

نگاه به سبک طراحی این سایت‌‌‌ها به شما کمک خواهد کرد تنوع طراحی این شرکت را ارزیابی کنید. همچنین به عملکرد سایت‌ها توجه کنید، آیا ناوبری آن آسان است، آیا طراحی‌­ها امروزی و مدرن هستند و چه میزان این طراحی با سبک کسب و کار شما سازگار است.

رزومه و سابقه شرکت خود را در حوزه طراحی وب‌سایت ارائه دهید

اعتبار و سابقه ارائه خدمات برای یک شرکت طراحی سایت فروش بلیط هواپیما یا طراحی سایت آژانس هواپیمایی سایت بسیار مهم است. هرچه شرکت طراحی سایت قدیمی‌تر و با سابقه‌تر باشد طبیعتا تجربه بیشتری در ارائه خدمات و برخورد با مشتری دارد. یک شرکت طراحی سایت با سابقه، هزاران نمونه کار دارد که به شما نشان دهد که شما با یک تحقیق ساده می‌توانید از کیفیت خدمات آن مطمئن شوید.

اما شرکت‌های نوپا هنوز راه زیادی برای رفتن دارند و ممکن است از روی بی‌تجربگی نتوانند با مشتری برخورد مناسب داشته باشند و سرویس مناسبی به او ارائه کنند.

آیا نمونه یا مثالی دارید که نشان دهد طراحی وب‌سایت شما چه میزان برای یک کسب و کار مفید بوده است؟

درمورد ارائه مثال‌‌‌ها و نمونه‌هایی از این قبیل بپرسید. این مطالعات موردی باید نتایج خاصی همچون افزایش فروش آنلاین با یک درصد معین، افزایش مشتریان به میزان مناسب یا افزایش نرخ تبدیل با یک درصد معینی در یک دوره زمانی را ارائه دهند.

آیا قبل از تصمیم‌گیری برای طراحی خود، وب‌سایت فعلی من را بررسی خواهید کرد و عملکرد آن را تجزیه و تحلیل می‌کنید؟

اگر شما یک وب‌سایت موجود با تمام وب سرویس‌های موجود از جمله وب سرویس آمادئوس و وب سرویس گابریل را روی سایت خود داشته باشید یعنی شما محصول کاملی دارید. ممکن است تمام صفحات نیاز به طراحی مجدد نداشته باشند. دریابید آیا این شرکت طراحی، برنامه ای برای تجزیه و تحلیل معیارهای سایت فعلی شما دارد تا نقاط قوت و ضعف آن را قبل از پیاده سازی هرگونه تغییرات طراحی، ارزیابی کند.

طراحی سایت آژانس مسافرتی من چه میزان هزینه دارد؟

بخش مهمی از یک پروژه طراحی سایت گردشگری قیمت تمام شده آن است. یک شرکت معتبر جزییات قیمت نهایی پروژه را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما می‌گوید اضافه کردن هر بخش جدیدی به پروژه چه میزان به هزینه‌های شما اضافه می‌کند و همچنین قبل از شروع پروژه باید بدانید که:

  • روش پرداخت هزینه نهایی پروژه طراحی سایت چگونه است؟
  • آیا پرداخت‌‌‌ها فقط به‌صورت نقدی است یا پرداخت شرایطی هم امکان‌پذیر است؟
  • چه میزان از هزینه باید به‌عنوان پیش پرداخت داده شود؟
  • در صورت تسویه نقدی شرکت طراحی سایت چه میزان تخفیف به شما داده می‌شود؟
  • برای پرداخت شرایطی تا چند ماه و با چه شرایطی با شما قرارداد بسته می‌شود؟

یکی از مباحث مهم در بخش مالی، قیمت طراحی سایت آژانس هواپیمایی است و قیمت‌های پیشنهاد شده به مشتریان هم بسیار متغیر است. در حال حاضر شرکت‌هایی وجود دارد که با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان یک سایت کامل برای شما طراحی می‌کنند و در مقابل آن‌ها شرکت طراحی سایت دیگری هم هستند که تا چند میلیون تومان به شما قیمت می‌دهند.

توجه کنید که کیفیت هیچ موقع با ارزانی به دست نمی‌آید. اگر محصول درجه یک و با کیفیت می‌خواهید که تمامی نیازهای شما را برآوده کند و تا سال‌‌‌ها مشکلی با آن نداشته باشید، باید هزینه آن را بپردازید. بین کیفیت و قیمت رابطه مستقیم بر قرار است.

چه اتفاقی می­‌افتد اگر من طراحی اولیه را دوست نداشته باشم؟

از طراحی سایت آژانس هواپیمایی خود بپرسید در صورتی که بعدا تغییراتی را بخواهید در سایت اعمال کنید، از جمله رنگ طرح بندی، تصاویر و فونت‌‌‌ها امکان‌پذیر است یا خیر.

روش صدور صورت‌حساب برای کار خارج از سفارش اولیه پروژه چگونه است؟

همچنان که پروژه شما پیشرفت می­‌کند، ممکن است خدمات اضافی خارج از محدوده اولیه پروژه بخواهید. اگر تصمیم دارید ویژگی‌ها و عناصر دیگری را پس از اینکه کار روی وب‌سایت شما شروع شده بی‌افزایید، نحوه کار صدور صورت‌حساب را دریابید.

آیا وب‌سایت من با تلفن‌­های هوشمند، تبلت‌­ها و سایر دستگاه­‌های همراه سازگار است؟

وب‌سایت‌های واکنشگرا و سازگار با تلفن همراه، یک ضرورت برای کسب و کارهای آنلاین است. دریابید چگونه شرکت طراحی وب‌سایت با مولفه متحرک طراحی وب روبه‌رو می‌­شود. بررسی کنید که وب‌سایتی که برای شما طراحی می‌شود سازگار با انواع مختلف دستگاه‌‌‌ها از جمله تبلت، گوشی و... است یا خیر.

چه استانداردها و شیوه‌­های وب را دنبال می­‌کنید؟

یک شرکت طراحی و توسعه وب باید بر اساس تمام روندهای طراحی فعلی باشد و استانداردهای توسعه وب فعلی را دنبال کند؛ به‌طوری که وب‌سایت شما روی تمامی پلت­فرم­‌های در حال فعالیت و در تمام مرورگرها کار کند. بپرسید آیا شرکت طراحی وب روی استانداردهای ایجاد شده فعلی CSS و HTML توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) کار می­کند. اطمینان حاصل کنید آیا اعتبارسنجی کد آن انجام می‌شود تا مطمئن شوید کدگذاری سایت با استانداردهای W3C مطابقت دارد.

آیا قبل از اینکه وب‌سایت من شروع به کار کند، قابلیت کارکردی آن آزمایش خواهد شد؟

به‌عنوان بخشی از این مرحلۀ تست، شما باید تعیین کنید آیا این شامل تست برای خطاهای نحوی، سازگاری با مرورگرها، و قابلیت کارکردی فرم‌­ها، پیوندها و اسکریپت­‌ها و سایر عناصر روی وب‌سایت است یا خیر.

آیا من قادر هستم بدون تماس با شما به آمار وب‌سایت خودم دسترسی داشته باشم؟

شرکت‌های طراحی وب، از تجزیه و تحلیل‌های مختلفی استفاده می‌­کنند تا عملکرد وب‌سایت‌ها را تجزیه و تحلیل کنند. آن‌ها باید مشتاق باشند که دسترسی به این رابط را برای شما فراهم کنند. درمورد به‌دست آوردن یک کلمه عبور سوال کنید به‌طوریکه بتوانید آمار وب‌سایت خود را به‌صورت آنلاین در هر زمان ببینید.

طراحی وب‌سایت جدید شما باید بازتابی از اهداف استراتژیک کسب و کار شما باشد. مهم است که شرکت طراحی و توسعه وبی که انتخاب می­‌کنید در دسترس باشد تا به شما کمک شود به آن اهداف دست یابید. زمانی را برای پرسیدن سوالات گسترده قبل از استفاده از یک شرکت طراحی وب بگذارید تا اطمینان حاصل کنید یک شریک نتیجه‌محور را انتخاب می‌کنید که به شما کمک می‌­کند به نتایج محسوسی دست یابید.

آیا وب‌سایت هایی که ارائه می دهید طراحی سفارشی دارند یا نمونه­‌های از پیش ساخته شده هستند؟

اکثر اوقات، شرکت‌های طراحی وب هر دو گزینه را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود عرضه می‌کنند. برخی کسب و کارها مایلند برندسازی قوی‌تری داشته باشند؛ بنابراین آن‌ها می‌خواهند ظاهری منحصربه‌فرد داشته و سایت خود را به‌صورت سفارشی طراحی کنند؛ اما در مقابل برخی دیگر از شرکت‌‌‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه، قالبی را انتخاب می‌کنند که نمونه‌ای از پیش ساخته شده باشد. در مورد نیازهای وب‌سایت خود گفت‌وگو کنید و مقایسه‌ی قیمت هر دو را قبل از تصمیم­‌گیری خود درخواست کنید.

کیفیت و نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شما چگونه است؟

بخش بسیار مهم بعد از پایان پروژه طراحی سایت مربوط به واحد پشتیبانی و خدمات بعد از فروش می‌شود .یک شرکت معتبر با داشتن کارشناسان مجرب در واحد پشتیبانی می‌تواند در کمترین زمان ممکن مشکل پیش آمده برای سایت شما را رفع کند و سایت شما را به حال اول خود باز گرداند.

زمان مهم‌ترین بخش از یک سرویس پشتیبانی خوب است. اینکه مشکل سایت شما هرچه سریع‌تر رفع شود و منبع ایراد به شما اعلام شود تا جلوی اتفاق افتادن مجدد آن گرفته شود بسیار مهم است. این نکته را وقتی متوجه می‌شوید که یک سایت پر بازدید دارید و در ساعات اوج ترافیک سایت متوجه می‌شوید سایت شما از دسترس خارج است و شما علت آن را نمی‌دانید. در این مواقع که هر ثانیه از دست دادن وقت برای شما ضرر مادی و معنوی دارد فقط یک تیم پشتیبانی قوی می‌تواند باعث آرامش شما شود.

آن‌ها باید از طریق ایمیل، تلفن یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به شما پاسخ بدهند و توانایی عیب‌یابی و رفع مشکلات در کمترین زمان ممکن را داشته باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه