آمادگی ایران برای میزبانی مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایان ۲۰۱۷

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
آمادگی ایران برای میزبانی مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایان ۲۰۱۷
تعدادی از راهنمایان گردشگری کشورمان به فدراسیون راهنمایان اروپا (FEG) رفته و آمادگی ایران برای میزبانی مهمانان کنوانسیون جهانی راهنمایان ۲۰۱۷ را اعلام کردند.

فدراسیون راهنمایان اروپا که به FEG معروف است در سال ۱۹۸۶ در پاریس به منظور همبستگی بیشتر و ارتقا سطح راهنمایان حرفه ای در سطح اروپا تشکیل شد.

اعضای این فدراسیون هر ساله در یکی از کشورهای عضو فدراسیون گرد هم می آیند. این بار ذدر روز ۱۷ تا ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵ کشور روسیه، شهر مسکو میزبانی این کشورها را بر عهده گرفت.

دولت روسیه به منظور ورود بیشتر گردشگر به کشورش در پروژه ای به نام «نسل جدید» از راهنمایان عضو فدراسیون در میانگین سنی ۲۵ تا۳۵ سال برای شرکت رایگان  در این گردهمایی حمایت کرد و ایرلان وقت جداگانه ای برای معرفی کنوانسیون جهانی راهنمایان در ژانویه ۲۰۱۷ گرفت.

محسن حاجی سعید، یکی از راهنمایان شرکت کننده در این برنامه که سرپرستی تیم سه نفره از کانون سراسری راهنمایان گردشگری را نیز بر عهده گرفته بود، اظهار داشت:

در این همایش با هدف دیدار راهنمایان اروپایی، پاسخ به سوالات متداول در مورد سفر به ایران، رفع ابهامات و دعوت از همه برای سفر به ایران در ژانویه ۲۰۱۷ شرکت کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ داوطلب برای آمادگی ایران در برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی در کمیته های پیش بینی شده حضور دارندگفت:

به شرکت کنندگان در این برنامه پیشنهاد دادیم که برای دنبال کردن فعالیت های انجام شده به سایت های اینترنتی ویژه کنوانسیون بپیوندند.

در پایان مراسم هدایایی از طرف نمایندگان ایران به الکساندر اسپیوف، رییس فدراسیون راهنمایان روسیه اهدا شد.

کنوانسیون جهانی راهنمایان به عنوان مهمترین گردهمایی بین‌المللی راهنمایان در دنیا بسیار مهم و تاثیر گذار در صنعت گردشگری است و برای ایران یک دستاورد بسیار مهم به حساب می‌آید که سال گذشته کانون سراسری راهنمایان ایران طی یک تلاش شش ماهه توانست با کنار زدن رقبایی همچون سنگاپور و دانمارک در پراگ میزبانی دور بعد این اجلاس را برای ایران به ارمغان بیاورد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه