تجربه دیداری اوکراین در واقعیت مجازی گوگل

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
تجربه دیداری اوکراین در واقعیت مجازی گوگل

گردشگری، یکی از کاربردهای خیلی مهم واقعیت مجازی است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آن، مکان محبوب خود را از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر طوری تجربه کنند که گویی در واقعیت در دل آن مکان ایستاده‌اند. 

واقعیت مجازی گوگل شرایطی را مهیا کرده است که بدون این که در واقعیت لحظه‌ای از خانه‌ی خود خارج شده باشید، به راحتی می‌توانید به کیف، پایتخت اوکراین، و منطقه‌های اطراف آن مسافرت کنید؛ تنها شرط این کار، دسترسی به اینترنت است. گوگل، وب سایت «Discover Kyiv» را با هدف نشان دادن مکان‌ها و سرگرمی‌های مهم و موردعلاقه‌ی مسافران در این کشور راه اندازی کرده است. طی این پروژه که با همکاری شهرداری کیف انجام شده است، تصاویر دیجیتالی از بیش از ۳۰۰۰ مکان از شهر کیف و مناطق اطراف آن تهیه شده است. این وب سایت شامل یک نقشه تعاملی متشکل از عکس‌ها، تورهای سه بعدی، پانورامای سه بعدی و راهنماهای صوتی از جاذبه‌های مهم گردشگری در پایتخت اوکراین و اطراف آن است. نحوه‌ی استفاده از این نقشه آسان است و جاذبه‌های محبوب و مناظر کمتر شناخته شده‌ی آن را نشان می‌دهد.

اوکراین در واقعیت مجازی گوگل

بنای یادبود رودینا مت در کیف، اوکراین. این مجسمه به پاس پیروزی اوکرانی‌ها بر نازی‌ها ساخته شده است.

به عنوان مثال، می‌توانید در فضای مجازی با پای پیاده به سمت ساختمان «صومعه‌ی کیوو-پیچسکی لاورا» (Kyevo-Pecherska Lavra) بروید که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است؛ پانورامای نفس‌گیر مجسمه‌ی یادبود مادرلند (Rodina Mat monument) را تماشا کنید؛ به کاوش در داخل خانه‌ی مجلل آرنووُی «شیمراس» (Art Nouveau House of Chimeras) بپردازید و در شاهراه «آندریوویسکی یوزویز» (Andriyivsky Uzviz) قدم بزنید. در خارج از پایتخت هم با استفاده از این وب سایت می‌توانید به صورت مجازی از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، سایت فاجعه‌بارترین حادثه‌ی هسته‌ای در تاریخ بشریت، بازدید کنید و در شهر غم‌بار «پریپیت» (Pripyat) قدم بزنید.

چرنوبیل

چرخ و فلک‌های رها شده در پارک تفریحی در پریپیت، چرنوبیل.

علاوه بر تورهای مجازی، نقشه‌های آنلاینی نیز توسعه یافته‌اند تا بتوانید از رویدادهای زیادی که در کیف برگزار می‌شوند با خبر بشوید.

این وب سایت، بخشی از طرح وسیع‌تری به نام «تحول دیجیتال اوکراین» است که با هدف دیجیتالی کردن کل کشور و به رخ کشیدن پتانسیل فراوان گردشگری اوکراین انجام شده است. شما با استفاده از این وب سایت می‌توانید بیشتر جاذبه‌های گردشگری اوکراین را کشف کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه