بازدید روحانی از روم باستان

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
بازدید روحانی از روم باستان

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران و اعضای هیئت همراه در آخرین ساعات سفر سه روزه خود به رم، از مناطق باستانی روم قدیم و آثار چند هزار ساله برجای مانده در پایتخت ایتالیا بازدید کرد.

 

بسیاری از این مجموعه های آثار باستانی در هسته مرکزی شهر رم قرار دارد که بخش‌های اصلی آن مانند مجموعه سنگی عظیم «کلوسئو» پس از چند هزار سال تقریبا سالم برجای مانده است.

حضور روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در هسته مرکزی شهر رم که همیشه شاهد حضور هزاران گردشگر خارجی است، مورد توجه قرار گرفت و افراد بسیاری از این بازدیدها عکس می گرفتند.

شهر رم پایتخت ایتالیا بیشترین آثار باستانی متمرکز و مجموعه‌ای از جمله کاخ‌های امپراتوران رومی را در خود جای داده است که بسیاری از آن‌ها برای جلوگیری از فرسودگی و خطر آسیب دیدن برای بازدید از نزدیک گردشگران بسته است.

کلوسئو از اصلی‌ترین مجموعه های باستانی رم است که تقریبا مشابه ورزشگاه های امروزی با سکوهای تماشاگران، مکان ویژه جلوس امپراتور و اعضای خانواده، مسیرهای دسترسی زیر زمینی، مکان های نگهداری حیوانات درنده و اتاق های شبیه سلول برای محبوس کردن گلادیاتورها با هدف مبارزه با حیوانات ساخته شده است.

در جریان سفر روحانی در راس یک هیئت بلندپایه به ایتالیا به‌عنوان یک کشور اروپایی که پس از ۱۱سال انجام گرفت، مذاکرات گسترده‌ای بین سران دو کشور انجام شد و ۱۴ قرارداد به ارزش حدود ۱۷ میلیارد دلار امضا شد.

روابط ایران و واتیکان مرکز مذهبی کاتولیک ها نیز در دیدار روحانی و پاپ فرانسیس مورد بررسی قرار گرفت که نخستین دیدار یک رئیس‌جمهوری ایران و پاپ پس از ۱۶ سال به شمار می‌رود.

بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است امروز هیئت بلندپایه ایرانی برای مذاکره با مقامات بلندپایه فرانسه راهی پاریس شود.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه