رشد ۱۰۰ درصدی بازدیدهای نظارتی نوروز | بازگشت ۲ میلیارد تومان در ۳۹۰ پرونده به مسافران نوروزی

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
رشد ۱۰۰ درصدی بازدیدهای نظارتی نوروز | بازگشت ۲ میلیارد تومان در ۳۹۰ پرونده به مسافران نوروزی

بیش از ۲ میلیارد تومان در ۳۹۰ پرونده شکایت نوروز ی به مسافران برگشت داده شد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به آمار شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۰۹۶۲۹ در ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ثبت یک هزار و ۲۴۰ مورد شکایت خبر داد که بیش از ۹۰درصد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، بیان کرد:

نظارت‌ها و بازرسی‌ها هم به‌ شکل الکترونیکی و سامانه‌ای از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ و هم میدانی توسط بازرسان استانی انجام می‌شود. مجموعه بازدیدها و بازرسی‌های ثبت شده در سامانه جانا ۲۵ هزار و ۷۱۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۲ مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۴ هزار و ۶۴۷ مورد مرتبط با آژانس‌های خدمات ممسافرتی و سه هزار و ۵۱۶ مورد مربوط به واحدهای پذیرایی بین‌راهی بوده است.  هزار و ۲۳۶ مورد تشویق، دو هزار و ۴۶۵ تذکر، ۴۰۷ مورد اخطار کتبی بوده است. همچنین ۵۴ مرکز تعطیل یا پلمب شده‌اند که پنج مورد مرکز اقامتی بوده‌اند.

برات با اشاره به اینکه نظارت بر نرخ‌نامه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده است، ادامه داد:

سه هزار و ۵۳۰ مورد گزارش مربوط به نرخ دریافت شده و با ۹۲۳ مورد گرانفروشی برخورد شده است. استان‌های تهران، خراسان رضوی و گلستان بیشترین و استان‌های یزد و آذربایجان شرقی کمترین بازدیدهای نظارتی را داشته‌اند.

برات با اشاره به رشد ۱۱۳ درصدی تعداد بازدیدهای نظارتی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، تصریح کرد:

تعداد کل بازدیدهای گردشگران از مراکز تفریحی و فرهنگی که در سامانه جانا ثبت شده ۱۱۳ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۲۹ نفربازدید بوده است.

او به شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۰۹۶۲۹ اشاره کرد و افزود:

یک هزار و ۲۴۰ مورد شکایت ثبت شده که ۹۱ درصد برابر با هزار و ۱۲۹ مورد رسیدگی قرار گرفته است. همچنین در این سامانه ۳۲۳مورد قدردانی انجام شده است. ۲۶ درصد شکایت‌های ارسال شده مربوط به مراکز اقامتی، ۴۸ درصد آژانس‌های خدمات مسافرتی، ۳ درصد مراکز پذیرایی، ۱۸ درصدی مراکز خدمات بین‌راهی و ۵ درصد مرتبط با سایر تاسیسات گردشگری بوده است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه ۳۹۰ پرونده در کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار کرد:

بر اساس آرای صادر شده حدود ۲۳ میلیارد ریال به مسافران عودت داده شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه