هشدار مدیر مجموعه: تماشاخانه سنگلج در خطر است

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
هشدار مدیر مجموعه: تماشاخانه سنگلج در خطر است

تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج موجب نگرانی شده است.

مدیر تماشاخانه سنگلج درباره تخریب ساختمان مجاور این تماشاخانه نسبت به وضعیت این بنای تاریخی ابراز نگرانی کرد.

پریسا مقتدی با ابراز نگرانی برای ساختمان تماشاخانه سنگلج که یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران است، گفت:

اواخر سال گذشته مطلع شدیم که این ساختمان تخلیه شده و قرار است که نوسازی شود، نه اینکه تخریب شود. از همان موقع تماس‌هایی با آقای نادعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر داشتیم و از طریق آقای نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، به وزیر ارشاد و وزارتخانه اطلاع داده و موضوع توسعه تماشاخانه سنگلج پیگیری شد.

تماشاخانه سنگلج

وی با بیان اینکه در ساختمان مجاور تماشاخانه به‌جای بازسازی، تخریب صورت می‌گیرد، ادامه داد:

حدود ۷ تا ۱۰ روز پیش متوجه شدیم که موضوع، نوسازی نیست و در حال تخریب بنا هستند. این موضوع باعث نگرانی نسبت به وضعیت بنای تاریخی تماشاخانه سنگلج شده است.

مقتدی درباره پیگیری‌های روزهای گذشته توضیح داد:

طی روزهای گذشته دوباره این اتفاق را به آقای نادعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیرکل هنرهای نمایشی اطلاع دادیم و اعلام نگرانی کردیم. متاسفانه متوجه شدیم قرار است ۲۰ متر پایه‌ریزی کنند. مهندسان دفتر طرح و برنامه معتقد بودند که اگر در این تخریب و پی‌ریزی دقت لازم را داشته باشند، مشکلی پیش نمی‌آید؛ اما آن‌ها هم به سهم خودشان نگرانی‌هایی داشتند. به هر حال ۳۰ سال از ساخت آن ساختمان می‌گذرد و به‌نوعی این دو ساختمان در گذر زمان به هم تکیه داده‌اند.

تماشاخانه سنگلج

مقتدی در پایان تاکید کرد:

نگران جان سنگلج هستم و تلاش خودمان را کرده‌ایم. درخواست عاجزانه خانواده تئاتر از مدیران ارشد شهرداری به‌خصوص شهردار محترم منطقه ۱۲ و شهردار محترم تهران، جناب زاکانی، است که اگر با موضوع توسعه تماشاخانه و الحاق این ساختمان و زمین کناری به هر دلیلی همراهی نمی‌کنند، جان سنگلج را به خطر نیاندازند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه