تلاش پالنگان برای کسب عنوان روستای جهانی

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
تلاش پالنگان برای کسب عنوان روستای جهانی

روستای پالنگان کاندیدای دریافت عنوان روستای جهانی است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد:

هفته‌ آینده پرونده هشت روستای کاندیدای کشور برای انتخاب به‌عنوان روستای جهانی، به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ارسال می‌شود.

سید مصطفی فاطمی گفت:

مراسم هزار دف روستای پالنگان یکی از بی‌نظیرترین مراسم عرفانی کردستان در حوزه گردشگری آیینی است که توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی به ضرورت تامین زیرساخت‌های گردشگری در این روستای تاریخی اشاره کرد و افزود:

پالنگان بیشتر معیارهای قرار گرفتن در لیست روستاهای جهانی گردشگری را دارد. هفته آینده پرونده پالنگان کردستان و هفت روستای دیگر برای انتخاب به‌عنوان روستای جهانی، به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ارسال می‌شود.

گفتنی است پس از تشکیل کارگروه روستاهای جهانی، ۱۳۰ روستا از بین کل روستاهای کشور وارد مرحله اولیه انتخاب شدند که در ارزیابی نهایی این تعداد به هشت روستا رسید. روستای پالنگان کردستان یکی از هشت روستایی است که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهد کرد.

سازمان جهانی گردشگری ۹ شاخصه از جمله دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت را به‌عنوان معیارهای انتخاب روستاهای جهانی اعلام کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه