آتش سوزی در ساختمان تاریخی بورس دانمارک | مناره‌ها فرو ریخت

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۰
آتش سوزی در ساختمان تاریخی بورس دانمارک | مناره‌ها فرو ریخت

ساختمان تاریخی بورس دانمارک دچار آتش‌سوزی شده است.

یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های کپنهاگ در آتش سوخت و مناره نمادین آن فرو ریخت.

آتش‌سوزی مناره ساختمان تاریخی بورس

سقف ساختمان بورس اوراق بهادار که قدمت آن به قرن هفدهم باز می‌‌گردد و زمانی مرکز مالی دانمارک بود، امروز درگیر آتش‌سوزی گسترده شد. این ساختمان در مجاورت کاخ کریستین برگ قرار دارد که یکی از جاذبه گردشگری کپنهاگ به شمار می‌‌رود.

بر اساس تصاویر منتشر شده مناره خاص این بنا که با ارتفاع ۵۶ متر به‌شکل چهار دم به هم پیچیده اژدها بود، نیز در میان بهت شهروندان در میانه آتش فرو ریخت.

پس از آغاز آتش‌سوزی مردم برای نجات نقاشی‌ها و اموال تاریخی به داخل ساختمان رفتند. جاکون انگل اشمیت، وزیر فرهنگ دانمارک، گفت دیدن عابرانی که به اورژانس کمک کردند تا گنجینه‌های هنری و تصاویر نمادین را از ساختمان در حال سوختن نجات دهند، تاثیرگذار بوده است. او همچنین اعلام کرد که ۴۰۰ سال میراث فرهنگی دانمارک در این آتش‌سوزی از بین رفته است. 

دفتر مرکزی اتاق بازرگانی دانمارک در ساختمان بورس اوراق بهادار قرار دارد و در سال ۱۶۱۵ میلادی ساخته شد. گزارش‌های حاکی است که رئیس اتاق بازرگانی دانمارک از جمله کسانی بوده که به انتقال نقاشی‌ها به خارج از ساختمان کمک کرده است.

بورس دانمارک

هنوز علت وقوع این آتش‌سوزی اعلام نشده است. با این حال بر اساس گزارش‌ها ساختمان تاریخی بورس در حال بازسازی و مرمت بوده است.

بورس دانمارک

پلیس گفته که ساختمان‌های مجاور در خیابان از جمله وزارت دارایی است و یک بنای الحاقی پارلمان دانمارک که در پشت ساختمان بورس قدیمی تخلیه شده است. گفتنی است عملیات مرمت و بازسازی این ساختما به‌منظور اصلاح کارهای قبلی انجام شده در قرن ۱۹و بازگرداندن نمای آن به‌ظاهر اولیه بوده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه