افتتاح نمایشگاه بزرگ هنرها و صنایع دستی ایران در لبنان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
افتتاح نمایشگاه بزرگ هنرها و صنایع دستی ایران در لبنان

بیروت از امروز سه‌شنبه میزبان برگزاری نمایشگاه بزرگ هنرها و صنایع دستی ایران شده است.

نمایشگاه بزرگ هنرها و صنایع دستی ایران با حضور وزیران، شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی لبنان و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با حمایت «نبیه بری» ریاست پارلمان لبنان و در مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری منطقه «الغبیری» در جنوب بیروت برگزار شد.

فیروزنیا، سفیر کشورمان، در سخنان خود برگزاری چنین نمایشگاهی را فرصتی مناسب برای همکاری فرهنگی دو کشور و دو ملت ایران و لبنان دانست و گفت:

ما بر این باوریم که زمینه‌های بسیاری برای همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان باشد.

علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان این نمایشگاه را بازتابی از روابط برادرانه و ریشه دار دو ملت عنوان کرد و گفت:

روابط ایران و لبنان با قدرت جمهوری اسلامی و حمایت رهبری و ملت آن از مقاومت و مردم لبنان در روزگار سختی و محنت استوارتر شد.

وزیر لبنانی و نماینده رئیس پارلمان بیان کرد:

از طرف مردم لبنان می‌گویم که ما افتخار می‌کنیم از اینکه در کنار ایران و در برابر چالش‌هایی هستیم که این کشور از طرف دولت‌های استکباری مواجه شده است، کشورهایی که به‌دنبال یکه تازی خود در دنیا هستند و سعی می‌کنند با فشار بر جمهوری اسلامی، ایران را از پرداختن به امور امت اسلامی و ملت‌هایی که به‌دنبال آزادی و استقلال خود هستند، باز دارند.

این نمایشگاه از امروز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه تا تا ۶ دی ماه به‌مدت ۱۰ روز آماده پذیرایی از علاقه‌مندان لبنانی است.

بیش از ۶۰ هنرمند ایرانی شرکت کننده، صنایع دستی و آثار هنری خود را در معرض دید و فروش می‌گذارند. در حاشیه این نمایشگاه، ۱۵ دوره آموزشی هنری با همکاری جهاد سازندگی لبنان دایر خواهد شد.

خلق زنده اثر هنری چندین هنرمند ایرانی در برابر نگاه بازدیدکنندگان، طبخ چند غذای سنتی ایرانی و اجرای یک گروه موسیقی سنتی ایرانی از جمله برنامه‌های روزانه این نمایشگاه است.

برگزاری جشن شب یلدا برای ایرانیان مقیم و برگزاری جشن میلاد حضرت مسیح (ع) از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی هنری ایرانی است.

عکس کاور از ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه