افزایش قابل توجه گردشگران در لاهیجان، عروس شهرهای گیلان

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
افزایش قابل توجه گردشگران در لاهیجان، عروس شهرهای گیلان

حضور گردشگر در لاهیجان رشد ۵۱ درصدی و بازدید از جاذبه های گردشگری لاهیجان، رشد ۷۷ درصدی در نوروز ۹۷ داشته است.

«امیر جانبازی» فرماندار لاهیجان با بیان این‌که حضور مسافران و گردشگران امسال این شهر متفاوت بوده است، افزود:

تمام تلاش بر این بود که میزان اقامت مسافران نوروزی در لاهیجان بیشتر باشد که با کمک دستگاه‌های مربوطه به این مهم دست یافتیم.

جانبازی ادامه داد:

۸۴۷ هزار نفر در شهرستان اقامت داشتند که با این حضور شاهد رشد ۵۱ درصدی بودیم. همچنین با افزایش ۷۷ درصدی، بیش از ۲۹۸ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و توریستی لاهیجان دیدن کردند و با ایجاد ۴۰ غرفه صنایع دستی در هفت نقطه شهرستان افزایش ۲۳ درصدی در تعداد غرفه و ۷۷ درصدی در عرضه را تجربه کردیم.

وی مدیریت ترافیکی شهرستان را موجب کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جرحی، و کاهش ۲۷ درصدی مجروح در حوزه شهری و کاهش ۲۵ درصدی تصادفات برون شهری نسبت به سال گذشته دانست.

فرماندار لاهیجان، با تشکر از زحمات تیم خدمات سفر شهرستان، یادآور شد:

جا دارد از تلاش تمامی اعضای خدمات سفر که عملکرد خوبی را در ایام نوروز داشتند و مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان لاهیجان که با آغوش باز از میهمانان نوروزی استقبال کردند تشکر و قدردانی نمایم.

جانبازی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز شاهد وزش شدید باد گرم و آتش‌سوزی در ۱۱ روستا بودیم که ۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی و باغات ما آسیب دیدند لذا از زحمات نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، بخشداری و دهیاران، آتش نشانی، شهرداری و شورا، نیروی انتظامی، هلال احمر، منابع طبیعی و همچنین نماینده لاهیجان در مجلس تقدیر می کنم.

گفتنی است که لاهیجان (لاجون) از قدیمی‌ترین شهرهای گیلان است به‌طوری که در زمان اشکانیان دژی در ۶ کیلومتری شهر به نام کهندژ وجود داشته‌است. این دژ تا زمان حملهٔ مغولان در قرن هفتم پابرجا بود که بعد آن رو به ویرانی نهاد.

این شهر بزرگترین شهر شرق استان گیلان و نود و پنجمین شهر پرجمعیت ایران است. لاهیجان در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده است. این شهر در شرق سفیدرود و در ارتفاع ۴ متری قرار دارد. لاهیجان زمانی شهر اصلی و مرکز اداری (دارالملک) کل ایالت و پایتخت تاریخی بیه پیش بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه