بهترین هتل‌های رشت؛ اقامتی دل‌انگیز در شهر بارانی

شقایق  وحیدی
شقایق وحیدی پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین هتل‌های رشت؛ اقامتی دل‌انگیز در شهر بارانی

شهر رشت به‌عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران، طیف وسیعی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها با قیمت‌ها و امکانات متفاوت را در خود جای داده است.

شهر رشت یکی از مقاصد محبوب گردشگری در شمال کشور است که سالانه میزبانی گردشگران بسیاری از سراسر ایران را بر عهده دارد. از این‌رو در طی سال‌ها هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی با امکانات رفاهی متفاوت در آن تاسیس شده است.

یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های شهر رشت، «هتل ایران» واقع در میدان شهرداری است که تاسیس آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد. این بنا امروز در کنار ساختمان پست و شهرداری جزو آثار تاریخی ثبت‌شده و جاهای دیدنی رشت محسوب می‌شود. قدمت این هتل نشان می‌دهد که صنعت گردشگری از دیرباز در این شهر مورد توجه بوده است. با کجارو همراه باشید تا با بهترین هتل‌های شهر رشت بیشتر آشنا شوید.

بهترین هتل‌های رشت:

هتل کادوس

  • آدرس: محله منظریه، بلوار نامجو (جنوب به شمال)، بلوار آزادی (منظریه)، نرسیده به پارک بانوان رشت (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۸ - ۰۱۳۳۳۳۶۵۰۷۰
  • درجه هتل: پنج ستاره
  • وب‌سایت: kadus-hotel.ir
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان

هتل کادوس یا گراند هتل رشت هتلی پنج ستاره است که به‌واسطه قرارگیری در خیابان منظریه، یکی از خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر، دسترسی بسیار خوبی به مراکز خرید، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری دارد. این هتل در سال ۱۳۶۲ خورشیدی احداث و در سال ۱۳۹۱ بازسازی شد.

هتل کادوس چهار طبقه و ۹۶ واحد اقامتی با امکانات متفاوت دارد که شامل اتاق‌های دو تخته و سه تخته، سوئیت کوچک و بزرگ و آپارتمان (دو خوابه) می‌شود. این واحدهای اقامتی به تهویه مطبوع، یخچال، مینی‌بار، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی مجهز هستند.

رستوران هتل کادوس، منبع: صفحه اینستاگرام هتل کادوس، عکاس نامشخص

منبع: صفحه اینستاگرام هتل کادوس، عکاس: نامشخص

شما می‌توانید برای دورهمی‌های دوستانه یا قرار‌های کاری خود از فضای کافی‌شاپ گراند هتل رشت استفاده کنید؛ علاوه بر این می‌توانید برای صرف غذا یا چای و میوه به رستوران فضای باز این هتل بروید و در آلاچیق‌های مجموعه زمانی را سپری کنید. همچنین سفارش نوشیدنی و غذا از داخل اتاق‌های هتل کادوس امکان‌پذیر است.

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های هتل کادوس رشت، رستوران «شکم‌الملوک» در طبقه اول هتل است که در آن انواع کباب‌ها، پیتزاها، خوراک‌های فرنگی و غذاهای محلی با کیفیت بسیار بالایی سرو می‌شود. شکم‌الملوک یکی از بهترین رستوران‌ های رشت محسوب می‌شود. 

از دیگر امکانات هتل کادوس می‌توان به استخر شنای روباز، زمین‌های تنیس و زمین بازی کودکان اشاره کرد. این هتل دارای چندین سالن همایش و آمفی‌تئاتر مجهز به امکانات صوتی و تصویری است که امکان برگزاری جلسات، همایش‌ها و جشن‌ها را فراهم می‌کند. 

در بازارچه کوچک موجود در فضای هتل کادوس نیز فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات، لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین واحدهای خدماتی همچون عکاسی، آرایشگاه مردانه و آژانس مسافرتی وجود دارد. این هتل دارای پارکینگ اختصاصی است. 

در هتل کادوس، هزینه اقامت کودکان زیر ۶ سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه، رایگان محاسبه می‌شود. این هتل در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری (۲۰ دقیقه) فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل و حدود ۱۰ کیلومتری (۲۰ دقیقه) ایستگاه راه‌آهن رشت است. این هتل در فاصله کمتر از پنج کیلومتری (حدود ۱۰ دقیقه) میدان شهرداری رشت قرار دارد. 

منبع: صفحه اینستاگرام هتل کادوس، عکاس: نامشخص

هتل شبستان

  • آدرس: محله بوسار، میدان گلسار (شهید انصاری)، خیابان سعدی (شرق به غرب)، ابتدای خیابان بنت الهدی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۲۱۱۰۰۶۶
  • درجه هتل: چهار ستاره 
  • وب‌سایت: shabestanhotel.com
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان 

ٰهتل شبستان رشت هتلی چهار ستاره است که در نزدیکی یکی از محله‌های لوکس رشت به نام محله گلسار قرار دارد. این هتل ۶ طبقه از سال ۱۳۹۱ خورشیدی افتتاح شده است. واحدهای اقامتی هتل، در سه کلاس B ،A و C قرار می‌گیرند و اتاق‌های دو نفره‌ای با امکانات متفاوت دارند.

اتاق‌های کلاس ‌‌‌‌‌A در طبقه چهارم هتل شبستان قرار دارند و مجهز به وان جکوزی، امکانات ورزشی همچون تردمیل و دوچرخه، آسانسور و اینترنت هستند. اتاق‌های کلاس B به‌طور پراکنده در باقی طبقات قرار گرفته‌اند و مجهز به وان جکوزی هستند؛ دسترسی به برخی از آن‌ها از طریق آسانسور امکان‌پذیر نیست. اتاق‌های کلاس‌ C نیز در طبقات اول تا سوم پراکنده شده‌اند و فاقد اینترنت و آسانسور هستند. 

اتاق‌های هتل شبستان، منبع: shabestanhotel.com، عکاس نامشخص

منبع: shabestanhotel.com، عکاس: نامشخص

تمام اتاق‌های هتل شبستان مجهز به تلویزیون، یخچال، مینی‌بار، مبلمان، کمد لباس، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و تهویه مطبوع هستند. این هتل دارای رستورانی در طبقه ششم و کافی‌شاپی در طبقه پنجم است که می‌توانید آن‌ها را برای قرار‌های کاری و دوستانه و دورهمی‌ها رزرو کنید. رستوران هتل چشم‌انداز زیبایی رو به شهر دارد و با انواع‌ غذاهای محلی، ایرانی و فرنگی از شما پذیرایی می‌کند. شما می‌توانید انواع نوشیدنی و دسرهای متنوع را در کافه هتل میل کنید. علاوه بر این در هتل شبستان شما امکان سفارش و سرو غذا و نوشیدنی در اتاق خود را نیز دارید. 

هتل شبستان دارای پارکینگ اختصاصی است و خدمات دیگری همچون تبدیل ارز، صندوق امانت، خشک‌شویی، فکس و فتوکپی نیز ارا‌ئه می‌دهد. در این هتل، هزینه اقامت کودکان زیر دو سال رایگان و هزینه کودکان دو تا ۱۲ سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافی به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.  

فاصله هتل شبستان تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل حدود پنج کیلومتر (۱۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه‌آهن رشت حدود ۱۵ کیلومتر (۳۰ دقیقه) است. علاوه بر این با خروجی‌های شهر، فاصله کمی دارد و شما می‌توانید به‌راحتی خود را به ابتدای جاده انزلی یا لاهیجان برسانید و از این دو مقصد گردشگری دیدن کنید.

منبع: shabestanhotel.com، عکاس: نامشخص

هتل پردیس

  • آدرس: محله منظریه، بلوار امام خمینی، نبش بلوار آزادی (منظریه) (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۲۱۱۸۸
  • درجه هتل: سه ستاره 
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۱,۶۶۰,۰۰۰ تومان 

هتل پردیس رشت از سال ۱۳۶۴ خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل سه ستاره در خیابان منظریه قرار دارد؛ خیابانی که با وجود بوتیک‌ها و فروشگاه‌های متعدد، یکی از مراکز خرید رشت به شمار می‌آید.

هتل پردیس چهار طبقه و ۵۰ واحد اقامتی با امکانات و ظرفیت‌های مختلف دارد و شامل اتاق‌های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و سوئیت‌های دوبلکس با ظرفیت پنج نفر است. 

هتل پردیس رشت؛ منبع: گوگل مپ، عکاس: Mostafa Neekroo

منبع: گوگل مپ، عکاس: Mostafa Neekroo

اتاق‌های هتل پردیس رشت دارای یخچال، تلویزیون، تلفن، مبلمان، چای‌ساز، کمد لباس، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی است. این اتاق‌ها مجهز به اینترنت رایگان، سیستم گرمایشی شوفاژ و سیستم خنک‌کننده اسپیلت هستند. رستوران هتل در طبقه همکف قرار دارد و با انواع غذاهای محلی آماده پذیرایی از مهمانان است و در صورت تمایل امکان سرو غذا در اتاق‌ها نیز وجود دارد. 

هزینه اتاق‌های هتل پردیس برای کودکان زیر چهار سال به‌صورت رایگان و برای کودکان بالای چهار سال تمام بها محاسبه می‌شود. این هتل دارای آسانسور و فاقد پارکینگ اختصاصی است. 

هتل پردیس در فاصله ۱۰ کیلومتری (۲۰ دقیقه) فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل و ۱۲ کیلومتری (۲۵ دقیقه) ایستگاه راه‌آهن شهر رشت قرار دارد. از این هتل با ماشین می‌توانید در کمتر از پنج دقیقه خود را به بازار بزرگ رشت و میدان شهرداری برسانید. 

هتل پامچال

  • آدرس: محله مصلی، بلوار امام خمینی، قبل از میدان مصلی (توشیبا)، خیابان ۱۵ خرداد (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۶۶۳۸۲۲
  • درجه هتل: سه ستاره 
  • وب‌سایت: hotel-pamchal.ir
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۱,۸۶۰,۰۰۰ تومان

هتل پامچال رشت فعالیت خود را از سال ۱۳۵۴ خورشیدی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۴ خورشیدی به‌جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران بازسازی شد. این هتل در دو طبقه و ۲۹ اتاق طراحی شده است. 

هتل پامچال دارای اتاق‌های دو تخته دبل و توئین، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته است که امکاناتی همچون مبلمان، تلفن، تلویزیون، یخچال، مینی‌بار، آب‌معدنی رایگان، سشوار، جالباسی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام دارد. سیستم گرمایشی اتاق‌ها شوفاژ و سیستم خنک‌کننده آن‌ها اسپیلت است. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ، عکاس‌ها (از راست به چپ): Mostafa Neekroo، علی صفرپور (عکس دو و چهار)، Mahshid Far 

رستوران هتل پامچال با ظرفیت ۱۱۰ نفر آماده پذیرایی از مهمانان مجموعه با انواع غذاهای ایرانی، محلی و فست‌فود است. علاوه بر این شما می‌توانید برای دورهمی و قرارهای دوستانه خود از فضای کافه استفاده کنید که در مجاورت رستوران و در طبقه همکف قرار دارد. 

هتل پامچال خدماتی همچون اینترنت رایگان، نمازخانه، سرویس بهداشتی در فضای لابی، تاکسی سرویس، صندوق امانات و آسانسور دارد؛ اما فاقد پارکینگ اختصاصی است. هزینه این هتل برای کودکان زیر سه سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه، رایگان محاسبه می‌شود. 

هتل پامچال تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت حدود ۱۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، تا ایستگاه راه‌آهن حدود ۱۲ کیلومتر (۲۵ دقیقه) و تا میدان شهرداری رشت کمتر از پنج کیلومتر (۱۰ دقیقه) فاصله دارد. 

هتل صبوری 

  • آدرس: محله رودبارتان، بلوار کشاورز (شمال به جنوب)، خیابان رودبارتان، خیابان شهاب (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۸-۰۱۳۳۳۳۵۵۲۶۴
  • درجه هتل: سه ستاره
  • وب‌سایت: hotelsabouri.ir
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

هتل آپارتمان صبوری فعالیت خود را در سال ۱۳۹۴ خورشیدی آغاز کرد و دارای ۱۲ واحد اقامتی در پنج طبقه است. این هتل دارای اتاق‌های دو نفره (۳۰ متر مربع؛ بدون آسانسور)، دو تخته دبل VIP، دو تخته توئین VIP، سوئیت سه نفره (۴۰ متر مربع)، سوئیت یک‌خوابه سه نفره (۵۵ متر مربع)، سوئیت یک‌خوابه سه نفره ویژه مدیران (۵۵ متر مربع)، سوئیت‌های یک‌خوابه چهار نفره (۵۵ و ۶۵ متر مربع)، سوئیت یک‌خوابه چهار نفره ویژه مدیران (۵۵ و ۶۵ متر مربع)، سوئیت یک‌خوابه پنج نفره (۶۵ متر مربع) و سوئیت یک‌خوابه پنج نفره ویژه مدیران (۶۵ متر مربع) است. 

هتل صبوری، منبع: گوگل مپ، عکاس: hotel sabouri

منبع: گوگل مپ، عکاس: hotel sabouri

اتاق‌ها و سوئیت‌های مجموعه شامل امکاناتی همچون اینترنت، تلفن، تلویزیون، یخچال، مینی‌بار، کمد لباس، آشپزخانه بدون امکانات پخت‌و‌پز، میز و صندلی، کتری برقی، حمام اختصاصی و سرویس ایرانی (یا فرنگی) هستند. برخی سوئیت‌ها دارای قالیچه یا فرش، کاناپه تک نفره و تراس هستند. سیستم گرمایشی تمامی واحدها شوفاژ و سیستم خنک‌کننده آن‌ها اسپیلت است. 

هتل آپارتمان صبوری از طبقه پنجم تا پشت‌بام فاقد آسانسور است؛ به همین جهت برای استفاده از واحدهای اقامتی طبقه ۶ و کافه باید از راه‌پله استفاده کنید. کافه مجموعه با ظرفیت ۳۰ نفر با منظره‌ای زیبا رو به شهر با انواع نوشیدنی‌ها و دسرها آماده پذیرایی از مهمانان هتل است. رستوران هتل برای رفاه حال مهمانان در طبقه همکف قرار دارد و انواع غذاهای ایرانی و محلی را سرو می‌کند. در هتل آپارتمان صبوری امکان سرو غذا در اتاق‌ها وجود دارد. این هتل مجهز به پارکینگ اختصاصی است. 

هزینه واحدهای اقامتی هتل آپارتمان صبوری برای کودکان زیر سه سال رایگان محاسبه می‌شود. این هتل تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت کمتر از ۱۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه)، تا ایستگاه راه آهن حدود ۱۵ کیلومتر (۳۰ دقیقه) و تا میدان شهرداری رشت، کمتر از سه کیلومتر (حدود پنج دقیقه) فاصله دارد. 

هتل اردیبهشت

  • آدرس: محله استادسرا، خیابان استاد سرا، خیابان نشاط، خیابان انقلاب (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۲۲۹۲۱۰
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۹۰۰,۰۰۰ تومان 

هتل اردیبهشت رشت از سال ۱۳۴۷ خورشیدی در دو طبقه بنا شده است و ۲۰ واحد اقامتی دارد. این هتل با وجود بازسازی، معماری و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. قرارگیری هتل اردیبهشت در قلب میدان شهرداری، یکی از مهم‌‌ترین مزیت‌های آن محسوب می‌شود. از این هتل می‌توانید با پای پیاده به بازار، محلات قدیمی و مراکز تاریخی شهر رشت دسترسی داشته باشید. 

واحد‌های اقامتی هتل اردیبشهت شامل اتاق دو تخته توئین، اتاق سه تخته و اتاق کانکت برای چهار نفر می‌شوند. این واحدها دارای امکاناتی همچون تلفن، میز و صندلی، تلویزیون، کمد لباس، حمام و سرویس بهداشتی فرنگی هستند. 

هتل اردیبهشت، منبع: گوگل مپ، عکاس: Bernd Schlobohm

منبع: گوگل مپ، عکاس:  Bernd Schlobohm

هتل اردیبشهت با وجود سالن غذاخوری بسیار وسیع، فاقد رستوران و کافی‌شاپ فعال است و شما برای صرف صبحانه و غذا باید به رستوران‌ها و کافه‌های مجاور هتل مراجعه کنید. این هتل در بخش ورودی چندین پله دارد. دارای پارکینگ اختصاصی و فاقد آسانسور است. 

هزینه اقامت هتل اردیبهشت برای کودکان زیر هفت سال به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود. این هتل تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل کمتر از ۱۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه آهن رشت حدود ۱۲ کیلومتر (۲۵ دقیقه) فاصله دارد.

هتل پارک

  • آدرس: محله آفخرا، خیابان امام خمینی، پیاده‌راه فرهنگی، نرسیده به میدان شهرداری (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۲۲۴۹۱۵
  • درجه هتل: دو ستاره
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان 

هتل پارک رشت در فاصله ۲۰۰ متری از میدان شهرداری قرار دارد و شما می‌توانید در کمتر از پنج دقیقه خود را به مرکز تاریخی رشت برسانید. این هتل دقیقا روبه‌روی ورودی بازار بزرگ رشت قرار گرفته است و شما می‌توانید صبحانه خود را در کافه‌های قدیمی داخل بازار میل کنید.

واحدهای اقامتی هتل پارک شامل اتاق‌های یک تخته و دو تخته و سوئیت‌های سه نفره، چهار نفره و پنج نفره است. امکانات این هتل بسیار معمولی و اتاق‌های آن دارای یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی شوفاژ، سیستم سرمایشی اسپیلت، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است.

شما می‌توانید از پارکینگ غیرمسقف و اینترنت هتل پارک در فضای لابی استفاده کنید. رستوران هتل فعال است؛ اما امکان سرو غذا در فضای اتاق وجود ندارد و شما باید برای صرف صبحانه و غذا به سالن‌ غذاخوری هتل مراجعه کنید.

هزینه اقامت کودکان زیر دو سال در این هتل رایگان است. هتل پارک تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت حدود ۱۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه آهن حدود ۱۲ کیلومتر (۲۵ دقیقه) فاصله دارد.

هتل پارک، منبع: گوگل مپ، عکاس: Hirad Mokhayeri

منبع: گوگل مپ، عکاس: Hirad Mokhayeri

هتل کیوان

  • آدرس: محله آفخرا، خیابان امام خمینی، پیاده‌راه فرهنگی، نرسیده به میدان شهرداری (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۳۲۲۹۶۷
  • درجه هتل: یک ستاره 
  • قیمت اتاق دو تخته برای یک شب اقامت (در سال ۱۴۰۳) از: ۵۵۶,۰۰۰ تومان 

هتل کیوان هتلی تک ستاره در فاصله ۱۰۰ متری میدان شهرداری است که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بازار مرکزی رشت، مورد توجه برخی گردشگران قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به امکانات محدود برای اقامت‌های کوتاه‌مدت مناسب است و برای سفرهای خانوادگی چندان توصیه نمی‌شود. 

هتل کیوان دارای اتاق‌های یک، دو و سه تخته است و امکانات معمولی همچون یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی شوفاژ و سرمایشی اسپیلت و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارد. این هتل دارای اینترنت و پارکینگ اختصاصی (با پرداخت هزینه جداگانه) است. 

هتل کیوان تا فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت حدود ۱۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه) و تا ایستگاه راه آهن حدود ۱۲ کیلومتر (۲۵ دقیقه) فاصله دارد.

هتل کیوان، منبع: گوگل مپ، عکاس: Naser Tavala

منبع: گوگل مپ، عکاس: Naser Tavala

آیا تجربه سفر به شهر رشت را داشتید؟ با چه هدفی به این شهر سفر کردید و کدام هتل را برای اقامت خود در این شهر انتخاب کردید؟ در صورت تمایل تجربه خود را از سکونت در هتل‌های شهر رشت با ما و مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: گوگل مپ، عکاس: Gagik Petrosian (هتل کادوس رشت)

پرسش‌های متداول

بهترین هتل های پنج ستاره رشت کدامند؟

هتل کادوس بهترین هتل پنج ستاره رشت است.

قیمت بهترین هتل های رشت چقدر است؟

قیمت بهترین هتل های رشت متفاوت است و (در سال ۱۴۰۳) برای اقامت در اتاق دو تخته حداقل از حدود یک میلیون تومان در هتل دو ستاره تا حدود سه میلیون تومان در هتل پنج ستاره تغییر می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه